0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSevgili Korsanlar,Şahıs adına kayıtlı Amerikan bayraklı teknemin Transitlog yenileme zamanı geldi.Bugün bir acente ile görüşürken kendisi şahıs adına kayıtlı, yabancı bayraklı teknelerde artık yurtdışında oturma izni arandığını, yoksa gümrük mevzuatı gereğince teknenin kaçakçılık kapsamına girdiğini söyledi.Yapılması gereken işlemin, yurtdışında şirket kurulması ve teknenin satışının yapıldıktan sonra transitlog çıkarılması olduğunu belirtti.Gümrük yetkililerinin artık bu konuda hassas davrandıklarını belirtti.Söyledikleri oldukça mantıklı geldi. Her ne kadar 2011'den beri transitlog çıkarırken bir problem yaşamasam da, doğrusu oldukça rahatsız oldum.Konu Hakkında bilgisi olan var mı?SevgilerArkadaslar, bu forumda Delaware de sirket kurulmasi yada kurulan sirketlerin yillik vergi ve registration yapilmasi gibi konular surekli gundeme geliyor. Isin iki boyutu var , bir buradaki ( USA) kurulan sirketin devami, yillik sorumluluklari ve teknenin yillik registration, digeri Turkiye deki kanunlarla uygun olup Tr de gecerliligi olmasi. Mesela burada sahis adina bir araci kayit etmek sorun degil. Illa oturma izni olmasi gerekmiyor. Her eyalet icin gecerli olmayabilir, ama gecerli olanlar var. Delaware de sirket kurmak isteyenler icin degisik yollar var, direct Delaware eyaletinin sayfasindan bu bilgilere ulasabilirsiniz. Zaten bu tur bilgileri araci sayfalarindan degil direct eyalet sayfalarindan ogrenmenizi oneririm. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapveya kucuk sirket de isinizi gorur,Delaware eyaletinde kucuk sirket nasil kuruluyor ona bakmak isterseniz:Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDetayli bilgi almak isterseniz tum sorularinizi bana iletirseniz, telefon acip Delaware eyaletinin bu islerle yetkili kisileriyle gorusebilirim.Daha once zaten gorusmus, bazi bilgileri daha once bir baska baslikta iletmistim. Benim de size sorularim var neden illa Delaware eyaleti, baska eyalet olmuyor mu Turkiye acisindan? Sonucta Turkiye deki gecerlilik icin illa Delaware olmasi gerekmiyor ki Amerikan bayragi icin.. Yoksa gerekiyor mu? Ozel bir nedeni mi var? Onemli olan teknenin Amerikan bayragi icin, Amerika'da kayitli olmasi ise belki daha kolay baska seceneklerimiz vardir. Mesela bizim eyalette ( Montana) 10 yasin ustundeki tum araclar sonsuza kadar kayit edilebiliyor. Sirket kurmakta cok zor degil. Her yil $15 verip sirketin kayidi yenileniyor. Benim sirketim LLC ve bu sekilde her yil sirketin kayidini yapiyoruz. Ayrica her yil Mart 15 den oncede sirketin vergisi yapilmasi gerekiyor, ama sahis adina kurulmus kucuk is ise kisisel vergiler Nisan 15 e kadardir. Arac kayitlari ise yillik yapilir ama yillik kayit ucretinin yaklasik 3 kati kadar odeyip sonsuza kadar kayit yaptirabiliyoruz 10 yil ustundeki araclarimizi. Bunlara tekneler de dahil.Bir de aklima bir fikir geldi, Gezgin Korsan Adina burada ( USA) de bir sirket acip, Amerikan bayrakli teknelerin kayidini o sirket ustunde yapabiliriz. Illa bir sirketin tek teknesi olacak diye bir sinirlama yokki. Oyle bir sirketin arti ve eksilerini de tartisabiliriz.Gerekirse, ise yaracaksa bu sirketi ben herhangi bir eyalette ( tabiki isletimi kolay, bas agrisi cikarmayacak ve tekne registrationlari kolay bir eyalette tercih edilir. Ben sahsen MT tercih ederim ) sirket kurabilirim. Sirketlerin yabanci ortaklari da da olabiliyor. Bu fikri isterseniz bir dusunelim. Tek tek kisilerin ayri ayri sirket kurmasindansa bir tek sirket adi altinda kayit edebiliriz. Sahis Adina da kurulacaksa, onu da arastiralim. Tabiki bu bir is olacak, emek ve zaman isteyecek, sirket kurma kismi sorun onu severek yardim amacli baslatabilirim ama gerisi icin emek ve zaman harcayanin emegi karsilanmali. Kendi adima konusmuyorum ama bastan bunlari da acik acik belirtmek lazim sonra is ticaret falan denmesin, biri kar yapiyor falan denmesin. Benim ki sadece bir fikir. Yalniz cok acik tekrar vurgulayayim sakin ola maddi bir kazanc beklendigim sanilmasin, ben kendi sirketimi tasviye edip emekli olma derdindeyim bir kisminizin bildigi gibi. O kisimda iyi niyet olursa, emek harcayacak kisinin maasi bir servis ucreti ile halolur. Tek tek kisilerin bayrak icin sirket acip yapilan masraflardan, bu sekilde bu amacla acilmis sirketin masrafi cok daha ekonimik olacagi kesin. Benim onerdigim bir cesit kooperatif gibi bir sey. Bu sekilde basagrilari , registration ve vergi odemeleri gibi sikintilar bireysel duzeyde yok olur. Bence bu konuyu cok yonlu arastirma zamani geldi, surekli bu konu gundemde. Isterseniz yeni bir baslik acip " ABD' de sirket acma" gibi derinlemesine inceleyelim konuyu.Yilbasina kadar seyahatte olacagim icin ancak yeni yilda bu konuya zaman ayirabilirim. Her turlu yardima ve arastirmaya hazirim. Gerekirse Turk konsoloslugu ile de iletisime gecebilirim. Selam ve saygilarlaN. S.
Sevgili Korsanlar,Şahıs adına kayıtlı Amerikan bayraklı teknemin Transitlog yenileme zamanı geldi.Bugün bir acente ile görüşürken kendisi şahıs adına kayıtlı, yabancı bayraklı teknelerde artık yurtdışında oturma izni arandığını, yoksa gümrük mevzuatı gereğince teknenin kaçakçılık kapsamına girdiğini söyledi.Yapılması gereken işlemin, yurtdışında şirket kurulması ve teknenin satışının yapıldıktan sonra transitlog çıkarılması olduğunu belirtti.Gümrük yetkililerinin artık bu konuda hassas davrandıklarını belirtti.Söyledikleri oldukça mantıklı geldi. Her ne kadar 2011'den beri transitlog çıkarırken bir problem yaşamasam da, doğrusu oldukça rahatsız oldum.Konu Hakkında bilgisi olan var mı?Sevgiler
Bu konu üzerinde çok yazıldı çizildi, ama genelde malum Amerika Delaware şirketi konu oldu.Niye bir avrupa ülkesi bayrağı almayı düşünmüyor çoğunluk merak ediyorum.Üstelik Ege ve Akdeniz sularındaki AB ülkelerine gittiğinizde hem transitlog işleminden kurtuluyorsunuz,hem daha az bayrak parası ödüyorsunuz. Şirket kurmanıza falan da gerek yok. AB' de oturma ve çalışma izni olan bir tanıdık, akraba, vs'yi az miktarda tekneye ortak yapmanız yeterli.Tekneyi donatan ve kaptan olarak kendi adınızı yazıp, ortak yaptığınız kişiden hususi bir vekalet (almaya , satmaya, kiralamaya vs) aldınız mı sorun çözülüyor. Çok garantici ve güvensiz biri iseniz zaten yaşam size hep zor...
Alp abi resmen tez calismasi yapmissin ...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSevgili Korsanlar,Şahıs adına kayıtlı Amerikan bayraklı teknemin Transitlog yenileme zamanı geldi.Bugün bir acente ile görüşürken kendisi şahıs adına kayıtlı, yabancı bayraklı teknelerde artık yurtdışında oturma izni arandığını, yoksa gümrük mevzuatı gereğince teknenin kaçakçılık kapsamına girdiğini söyledi.Yapılması gereken işlemin, yurtdışında şirket kurulması ve teknenin satışının yapıldıktan sonra transitlog çıkarılması olduğunu belirtti.Gümrük yetkililerinin artık bu konuda hassas davrandıklarını belirtti.Söyledikleri oldukça mantıklı geldi. Her ne kadar 2011'den beri transitlog çıkarırken bir problem yaşamasam da, doğrusu oldukça rahatsız oldum.Konu Hakkında bilgisi olan var mı?SevgilerArkadaslar, bu forumda Delaware de sirket kurulmasi yada kurulan sirketlerin yillik vergi ve registration yapilmasi gibi konular surekli gundeme geliyor. Isin iki boyutu var , bir buradaki ( USA) kurulan sirketin devami, yillik sorumluluklari ve teknenin yillik registration, digeri Turkiye deki kanunlarla uygun olup Tr de gecerliligi olmasi. Mesela burada sahis adina bir araci kayit etmek sorun degil. Illa oturma izni olmasi gerekmiyor. Her eyalet icin gecerli olmayabilir, ama gecerli olanlar var. Delaware de sirket kurmak isteyenler icin degisik yollar var, direct Delaware eyaletinin sayfasindan bu bilgilere ulasabilirsiniz. Zaten bu tur bilgileri araci sayfalarindan degil direct eyalet sayfalarindan ogrenmenizi oneririm. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapveya kucuk sirket de isinizi gorur,Delaware eyaletinde kucuk sirket nasil kuruluyor ona bakmak isterseniz:Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDetayli bilgi almak isterseniz tum sorularinizi bana iletirseniz, telefon acip Delaware eyaletinin bu islerle yetkili kisileriyle gorusebilirim.Daha once zaten gorusmus, bazi bilgileri daha once bir baska baslikta iletmistim. Benim de size sorularim var neden illa Delaware eyaleti, baska eyalet olmuyor mu Turkiye acisindan? Sonucta Turkiye deki gecerlilik icin illa Delaware olmasi gerekmiyor ki Amerikan bayragi icin.. Yoksa gerekiyor mu? Ozel bir nedeni mi var? Onemli olan teknenin Amerikan bayragi icin, Amerika'da kayitli olmasi ise belki daha kolay baska seceneklerimiz vardir. Mesela bizim eyalette ( Montana) 10 yasin ustundeki tum araclar sonsuza kadar kayit edilebiliyor. Sirket kurmakta cok zor degil. Her yil $15 verip sirketin kayidi yenileniyor. Benim sirketim LLC ve bu sekilde her yil sirketin kayidini yapiyoruz. Ayrica her yil Mart 15 den oncede sirketin vergisi yapilmasi gerekiyor, ama sahis adina kurulmus kucuk is ise kisisel vergiler Nisan 15 e kadardir. Arac kayitlari ise yillik yapilir ama yillik kayit ucretinin yaklasik 3 kati kadar odeyip sonsuza kadar kayit yaptirabiliyoruz 10 yil ustundeki araclarimizi. Bunlara tekneler de dahil.Bir de aklima bir fikir geldi, Gezgin Korsan Adina burada ( USA) de bir sirket acip, Amerikan bayrakli teknelerin kayidini o sirket ustunde yapabiliriz. Illa bir sirketin tek teknesi olacak diye bir sinirlama yokki. Oyle bir sirketin arti ve eksilerini de tartisabiliriz.Gerekirse, ise yaracaksa bu sirketi ben herhangi bir eyalette ( tabiki isletimi kolay, bas agrisi cikarmayacak ve tekne registrationlari kolay bir eyalette tercih edilir. Ben sahsen MT tercih ederim ) sirket kurabilirim. Sirketlerin yabanci ortaklari da da olabiliyor. Bu fikri isterseniz bir dusunelim. Tek tek kisilerin ayri ayri sirket kurmasindansa bir tek sirket adi altinda kayit edebiliriz. Sahis Adina da kurulacaksa, onu da arastiralim. Tabiki bu bir is olacak, emek ve zaman isteyecek, sirket kurma kismi sorun onu severek yardim amacli baslatabilirim ama gerisi icin emek ve zaman harcayanin emegi karsilanmali. Kendi adima konusmuyorum ama bastan bunlari da acik acik belirtmek lazim sonra is ticaret falan denmesin, biri kar yapiyor falan denmesin. Benim ki sadece bir fikir. Yalniz cok acik tekrar vurgulayayim sakin ola maddi bir kazanc beklendigim sanilmasin, ben kendi sirketimi tasviye edip emekli olma derdindeyim bir kisminizin bildigi gibi. O kisimda iyi niyet olursa, emek harcayacak kisinin maasi bir servis ucreti ile halolur. Tek tek kisilerin bayrak icin sirket acip yapilan masraflardan, bu sekilde bu amacla acilmis sirketin masrafi cok daha ekonimik olacagi kesin. Benim onerdigim bir cesit kooperatif gibi bir sey. Bu sekilde basagrilari , registration ve vergi odemeleri gibi sikintilar bireysel duzeyde yok olur. Bence bu konuyu cok yonlu arastirma zamani geldi, surekli bu konu gundemde. Isterseniz yeni bir baslik acip " ABD' de sirket acma" gibi derinlemesine inceleyelim konuyu.Yilbasina kadar seyahatte olacagim icin ancak yeni yilda bu konuya zaman ayirabilirim. Her turlu yardima ve arastirmaya hazirim. Gerekirse Turk konsoloslugu ile de iletisime gecebilirim. Selam ve saygilarlaN. S.Necla Hanim, " 10 yasin ustundeki tum araclar sonsuza kadar kayit edilebiliyor" dediniz.gerek Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapgerekse Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yaplinklerinde goremedim pek aciklama.Montana $5 hull basvuru ucreti, 19 feet uzeri 1 sefer icin $295.50 kayit ucreti, bir tane permanent registration decal ve 2 tane 3 yil gecerli decal deniyor. 10 yil ibaresi nerde geciyor onu bulamadim. ayrica tekne montana ya kayit edilecekse, sahis yada firma adina kayit yapilacaksa, (firmanin masrafi haric) bir fark varmi?Ben Manhattan dayim. yillik NY state ve city icin (25+25+4) $54 vererek firmamin vergisini kendim duzenliyorum.Sanirim sizin $15 dolarda sanirim benim odedigim gibi firmanizin 1 yillik minimum odenmesi gereken vergisi diyebilirmiyiz?