0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. S.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #15 : Kasım 04, 2015, 05:33:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Korsanlar,
Şahıs adına kayıtlı Amerikan bayraklı teknemin Transitlog yenileme zamanı geldi.
Bugün bir acente ile görüşürken kendisi şahıs adına kayıtlı, yabancı bayraklı teknelerde artık yurtdışında oturma izni arandığını, yoksa gümrük mevzuatı gereğince teknenin kaçakçılık kapsamına girdiğini söyledi.
Yapılması gereken işlemin, yurtdışında şirket kurulması ve teknenin satışının yapıldıktan sonra transitlog çıkarılması olduğunu belirtti.
Gümrük yetkililerinin artık bu konuda hassas davrandıklarını belirtti.
Söyledikleri oldukça mantıklı geldi. Her ne kadar 2011'den beri transitlog çıkarırken bir problem yaşamasam da, doğrusu oldukça rahatsız oldum.
Konu Hakkında bilgisi olan var mı?
Sevgiler


Arkadaslar, bu forumda  Delaware  de sirket kurulmasi yada kurulan  sirketlerin yillik vergi  ve  registration  yapilmasi gibi konular surekli gundeme geliyor. Isin iki boyutu var , bir buradaki ( USA)    kurulan sirketin devami, yillik sorumluluklari ve teknenin yillik registration, digeri  Turkiye deki kanunlarla   uygun olup Tr de gecerliligi olmasi.  Mesela burada sahis adina bir araci  kayit etmek sorun degil.   Illa oturma  izni olmasi gerekmiyor. Her eyalet  icin gecerli olmayabilir, ama  gecerli olanlar var.

Delaware de sirket  kurmak isteyenler icin degisik  yollar var, direct  Delaware  eyaletinin sayfasindan bu bilgilere ulasabilirsiniz. Zaten bu  tur bilgileri araci sayfalarindan degil direct  eyalet sayfalarindan  ogrenmenizi  oneririm.   

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

veya   kucuk sirket de isinizi  gorur,Delaware  eyaletinde kucuk sirket nasil kuruluyor ona bakmak isterseniz:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Detayli bilgi almak isterseniz tum sorularinizi bana iletirseniz, telefon acip Delaware eyaletinin bu islerle yetkili kisileriyle  gorusebilirim.
Daha once zaten  gorusmus, bazi bilgileri daha once bir baska baslikta  iletmistim. 

Benim de size sorularim var  neden illa  Delaware  eyaleti, baska   eyalet olmuyor mu Turkiye acisindan?   Sonucta  Turkiye deki gecerlilik icin illa   Delaware olmasi  gerekmiyor  ki Amerikan bayragi icin.. Yoksa gerekiyor mu? Ozel bir nedeni mi var?
 Onemli olan   teknenin    Amerikan bayragi  icin, Amerika'da  kayitli olmasi   ise belki  daha kolay baska seceneklerimiz vardir.
 Mesela bizim eyalette ( Montana) 10 yasin ustundeki tum  araclar sonsuza kadar kayit edilebiliyor.  Sirket kurmakta cok zor degil.  Her yil $15 verip sirketin kayidi yenileniyor. Benim sirketim LLC ve  bu sekilde her yil  sirketin  kayidini yapiyoruz.     Ayrica  her yil Mart 15  den oncede sirketin  vergisi yapilmasi gerekiyor,  ama  sahis adina kurulmus  kucuk  is ise kisisel vergiler Nisan 15 e kadardir.

 Arac kayitlari  ise  yillik  yapilir ama yillik kayit  ucretinin yaklasik 3 kati kadar odeyip sonsuza kadar  kayit yaptirabiliyoruz 10 yil ustundeki araclarimizi. Bunlara tekneler de dahil.

Bir de  aklima bir  fikir  geldi,   Gezgin Korsan Adina burada ( USA) de bir sirket acip, Amerikan bayrakli  teknelerin kayidini o sirket ustunde yapabiliriz. Illa bir sirketin tek  teknesi olacak diye bir sinirlama yokki.  Oyle bir  sirketin   arti ve eksilerini de tartisabiliriz.

Gerekirse, ise yaracaksa bu sirketi ben   herhangi  bir eyalette ( tabiki  isletimi kolay, bas agrisi  cikarmayacak ve  tekne registrationlari kolay bir eyalette tercih  edilir.  Ben sahsen MT  tercih ederim )   sirket  kurabilirim.   Sirketlerin yabanci   ortaklari da  da olabiliyor.   Bu  fikri  isterseniz  bir dusunelim.  Tek tek kisilerin  ayri ayri sirket kurmasindansa   bir tek sirket  adi altinda kayit edebiliriz.  Sahis Adina da kurulacaksa,   onu da arastiralim.   

Tabiki  bu bir is olacak, emek ve zaman isteyecek, sirket kurma kismi sorun onu severek yardim amacli  baslatabilirim ama gerisi icin emek  ve zaman harcayanin  emegi karsilanmali. Kendi adima konusmuyorum ama bastan  bunlari da acik acik  belirtmek lazim sonra is  ticaret falan denmesin, biri kar yapiyor  falan denmesin. Benim ki sadece bir  fikir. Yalniz cok acik tekrar   vurgulayayim  sakin ola maddi bir  kazanc beklendigim sanilmasin, ben kendi sirketimi  tasviye edip emekli olma derdindeyim bir  kisminizin bildigi  gibi.
  O kisimda iyi niyet olursa, emek harcayacak kisinin  maasi  bir servis ucreti ile halolur. Tek tek kisilerin  bayrak icin  sirket acip  yapilan  masraflardan, bu sekilde bu amacla acilmis sirketin masrafi  cok daha  ekonimik olacagi kesin.  Benim onerdigim bir cesit kooperatif gibi  bir sey. Bu sekilde basagrilari ,  registration ve  vergi  odemeleri gibi  sikintilar bireysel  duzeyde  yok olur.

Bence  bu konuyu  cok yonlu arastirma zamani geldi, surekli  bu konu  gundemde.  Isterseniz  yeni bir baslik acip " ABD' de sirket acma" gibi derinlemesine inceleyelim konuyu.

Yilbasina kadar seyahatte olacagim icin  ancak  yeni yilda   bu konuya zaman ayirabilirim. Her turlu  yardima ve arastirmaya hazirim. Gerekirse Turk konsoloslugu ile de iletisime gecebilirim. 

Selam ve saygilarla
N. S.





« Son Düzenleme: Kasım 04, 2015, 05:41:13 Gönderen: Necla Sarıkaya »


*

    E. A. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #16 : Kasım 04, 2015, 08:14:48 »
Bu konular özelde ve genelde çok tartışıldı . Fikirleriniz çok iyi niyetli ama pratik hayat için fazla  naif ve romantik diyebilirim. Öncelikle buradaki insanlar binbir zorluklarla aldıkları tekneyi çok ortaklı bir şirkete "vermeyi" pek kabul etmezler. Bakın bayrak "kayıt"tır. Ama tekne sahipliği tekneyi pratikte "vermek"tir. "owner" hanesinde şirket adı yazar yani. Bildiğim kadarıyla böyle bir şirkete (50 ortaklı) tekneyi kaydetsek satarken herkesin bilfiil noter ya da konsolos karşısında olması lazım gelir ki bu durum konsoloslukta büyük eğlenceye yol açar. Alternatif olarak şirketin bir kişiyi yetkili çalışan göstermesi gerekir, muhtemelen bu Amerikalı bir avukat olacak, başta IRS olmak üzere herbir işle uğraşacak ve konuya hakim olacak bir abi..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu linkteki form ve mevzuları bilecek. Böyle bir adam hiçte ucuza çalışmaz hele Amerika gibi bir yerde. Ayrıca Delaware off shore şirket kurulumuna izin veren en ucuz ve tek eyalet diye biliyorum. MT gibi eyaletlerde kurulacak gerçek şirkette ,pek kooperatif görünümü olmaz , malımızı birbirini hiç tanımayan bir çok ortağın olduğu şirket demirbaşına  pay hesabı olmaksızın  vermek anlamına gelir. Sizi bilmem ama benim gibi malına ve parasına dikkat etmek zorunda olan biri için kabus gibi bir şey.  Şirket off shore olmayacaksa bize sağlayacağı avantaj yabancı ortak olacak ki bence o da anlamsız %50 kuralına göre sizin varlığınız yetmeyecek 49 adet fazla para istemeyecek, tatsız fikirlerle kafası dolu olmayacak zenci bulmamız lazım. Yabancı ortağın "1" adet olması ancak sizinle toplam sayı "2" edecekse pratik olur onun bile sakıncaları aynen devam eder. Ayrıca kitabına uygun bir şirket kurduk yabancı ortak var diyelim bu sefer USCG regulasyonlarına takılacağız. (forumda bir yerlerde ayrıntılı olmalı ) . Daha anlatılacak çok şey var, forumda çok konuşuldu zelloda konuşuldu, şu an hepsini yazmaya ne vakit yeter ne zaman . Pratikte atla deve değil vatandaş şirketini kurabilir, bu memlekette ingilizce bilen bir arkadaşı vardır elbette, aracı firmalarda eyaletle iletişimi en ucuz şekilde kuruyorlar (Delregi kastediyorum), yani şirket kurup adam çalıştırmaktan çok daha pratik ve ucuz. Netice şu anki sistem sorunsuz yürüyor bence aynen devam etsin aksi halde vatandaş "hali hazırda yaşanmamış pek denenmemiş bir sistemin" bütün potansiyel arızalarına maruz kalır.


*

    H. B. T.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #17 : Kasım 04, 2015, 18:23:02 »
   Bu konu üzerinde çok yazıldı çizildi, ama genelde malum Amerika Delaware şirketi konu oldu.
Niye bir avrupa ülkesi bayrağı almayı düşünmüyor çoğunluk merak ediyorum.
Üstelik Ege ve Akdeniz sularındaki AB ülkelerine gittiğinizde hem transitlog işleminden kurtuluyorsunuz,
hem daha az bayrak parası ödüyorsunuz.
   Şirket kurmanıza falan da gerek yok.
   AB' de oturma ve çalışma izni olan bir tanıdık, akraba, vs'yi  az miktarda tekneye ortak yapmanız yeterli.
Tekneyi donatan ve kaptan olarak kendi adınızı yazıp, ortak yaptığınız kişiden hususi bir vekalet (almaya , satmaya, kiralamaya vs) aldınız mı sorun çözülüyor. Çok garantici ve güvensiz biri iseniz zaten yaşam size hep zor...
   


*

    E. A. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #18 : Kasım 13, 2015, 20:31:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Bu konu üzerinde çok yazıldı çizildi, ama genelde malum Amerika Delaware şirketi konu oldu.
Niye bir avrupa ülkesi bayrağı almayı düşünmüyor çoğunluk merak ediyorum.
Üstelik Ege ve Akdeniz sularındaki AB ülkelerine gittiğinizde hem transitlog işleminden kurtuluyorsunuz,
hem daha az bayrak parası ödüyorsunuz.
   Şirket kurmanıza falan da gerek yok.
   AB' de oturma ve çalışma izni olan bir tanıdık, akraba, vs'yi  az miktarda tekneye ortak yapmanız yeterli.
Tekneyi donatan ve kaptan olarak kendi adınızı yazıp, ortak yaptığınız kişiden hususi bir vekalet (almaya , satmaya, kiralamaya vs) aldınız mı sorun çözülüyor. Çok garantici ve güvensiz biri iseniz zaten yaşam size hep zor...
   

İşlerim dolayısı ile kaçmaktan kovalamaya vaktim olmadığından cevap biraz gecikti, Hasan Basri tam senin dediğin gibi harbi garantici ve güvensiz bir tip olduğumdan hele para konularında hiçbir ademoğluna güvenmediğimden olacak , yaşam hep zor gelmiştir bana . Ancak hakkını verelim bu huyum dolayısı ile bizim memleketteki uyanık bolluğu arasında zarar ziyan görmeden tokat yemeden  yaşayıp duruyoz işte... Bu arada  durumdan  vazife çıkarıp bir araştırma yapayım dedim ondan sonra yazayım daha sağlıklı olsun hemi de varsa bir bilgi eksiğimiz tamamlayalım dedim. Malum akademisyenlik var serde  kanıt göstererek konuşmak lazım (yoksa Cem Yılmaz parodisine döneriz), Almanya ve İngilterede yaşayan şirket sahibi ,Almanyadaki tekne işine bulaşmış olan, arkadaşlarıma mail attım durumu etraflıca izah ettim, onlarda gerekli araştırmayı yapıp döneceklerini bildirdiler, tembel adamlar ancak bu gün tamamladılar... Ağız birliği etmişcesine söyledikleri şu: Sizin için uygun değil, çok inatlaşırsanız olur ama sindirim sisteminizi fazla zorlarsınız oldu. Ben daha açıklayıcı bilgi talebinde bulununca Alman olan açtı Viber ı, açtı karakaplıyı okudu ve tercüme etti.  Öncelikle şahıs üzerine kayıt  Alman  ya da EU Register eligible değilseniz, ekte yolladığım İngiliz dosyasına paralel olarak EU ve EEC yönetmeliklerine göre, mümkün değil kayıt yaptıramazsınız. Ancak iki ortaklı durumlarda büyük hisse Alman vatandaşındaysa , oluyor. İkiden fazla ortaklılarda büyük hisse kimdeyse onun adına olabiliyormuş. Yalnız kefere burada başka kanun maddelerine atıfta bulunarak sorumluluğun Alman ortakta olduğunu ve muhatabın Alman arkadaş olacağını, kaza kırım durumunda onun hesap vereceğini pek veciz bir Almancayla açıklamış, Arkadaş bana "oğlum sen bana güvensen tekneyi versen ne yazar asıl ben sana nasıl güveneceğim sakarın birisin dedi. (valla şaka değil aynen dedi). Şirket konusuna girmeyelim dedi, adamın birkaç şirketi var, birçok şirketinde özel bir bilgisayar programını yapıyor, inanılmaz zahmetli ve takibi ancak buradan yapılabilecek gibi dedi. Yani Alman değilseniz ya da yabancı olarak EU işçi kanunlarına göre "established" ya da "eligible" değilsen Alman bayrağı mafiş... ama hisselerin %51 ini oradaki yetkin arkadaşa devredersen olur ama satarken öyle herdaim hazır ve nazır geçerli "vekaletname" anlayışları yok. Olsa da ilgili bir kanun vırt zırt söylediler hatırlamıyorum geçerliliği tartışmalı duruma düşermiş. Diyelim ki satacaksın mutlaka ikinizin konsolosluk ya da noterde, Fransada iseniz avukat bürosunda hazır bulunmanız lazım ya da astarı yüzünden pahalı (benden 800-1000 €  işlem ücreti istemişlerdi bir ara ucuz atlattık bir satış işini, gerekirse sonra anlatırım uzun tutacak), ücretler ödemek zorunda kalırmışız.İngiltere ile çalışan ve mesleki eğitimini ordan almış broker bir arkadaş böyle bir uygulamayı şimdiye kadar hiç yapmadıklarını, eğitimde de bahsetmediklerini söyledi. Gelelim İngilteredeki arkadaşa, bu arkadaşım tekne işinden pek anlamaz, şirket ticaret filan işleri var, ama tam bir bilim adamıydı bir aralar, o titizlikle araştırmaya koyuldu ve bana yukarıdaki Alman Safahatına benzer şeyleri aynen aktardı. Fazladan aşağıdaki linki yolladı. Bu linkten diğer bağlantılara ve telefon numaralarına ulaşabilirsiniz , daha net öğrenirsiniz dedi. İngiliz kanunları (Necla Sarıkaya K. okur ve bize yorumlarsa çok daha iyi olacaktır), çok net ve enteresan "ingilizce olarak daha anlaşılabilir gibi" . Bu kanunda 4 part var. 1 ve 3 bizleri ilgilendiriyor. part 1 24 metrodan uzun ağır abi teknelerini ya da şirket üzerine kayıtlı gemileri ilgilendiriyor. Part 3 ise SSR (small ship Register) tam da bize uygun,,, ,,,   diyecekken dilimi ısırdım pek uygun değil amma velakin "ilgilendiriyor". İngilizlerde de durum açık ya kendi bölgelerinden birinde vatandaş olacaksın, ya da "ingiliz ekonomisine "contribution" yapan bir eleman olacaksın. Katkı yani;

Entitlement to Part I registration is limited to ships owned by one of the following:
(a) British citizens or persons who are nationals of an EU state who are *established in
the UK. (*established - it is not sufficient to live or even be an employee in the UK to
be 'established' in accordance with Article 52 of the EEC Treaty. To be 'established'
a person must make an economic contribution to the UK e.g. by having a business,
including being self-employed. If you have any doubts about your 'establishment' you
should consult the Registry).


In addition, an unqualified person may be one of the owners of a registered ship if a majority
interest in the ship is owned by qualified persons.
Where the owner or owners are not registered in the UK, the boat may only be registered if
a representative person, or company resident or incorporated in the UK is appointed.


Şimdi dikkat bizim Gariban Delaware off shore şirket kuruyor ve sizden cebe ufak bir "contribution" haricinde bir şey istemiyor ve dahi "Amerika ile herhangi bir ticari alakayı şiddetle yasaklıyor."  Burada ise gerçek ve İngiliz ekonomisine katkıda bulunan şahıs ya da şirket sözkonusu. Zurnanın zırt dediği yer burası. Şirket kurduğunuzda ciddi kontrol ediliyorsunuz ve ingiliz makamlarına muhatap "representative" tutacaksınız. Bizim Delaware bu işleri otomatik yapıyor. Contact Person muhabbeti var bilirsiniz, Amerikan bayrağında yazışmaların yapıldığı şahıs demek, her ne hikmetse bizdeki aracılar o işi yapıyor, sizde ingilizce varsa olabilirsiniz, olay tersine yani. Biz esasında delawaredeki şirket "contact person ının  contact person"ıyız. Bundan rahat bir şey mi var?

Ayrıca Türkiyede ingiliz bayrağı verdiklerini söyleyen aracı şirketler var , Öcal Turan K. iyi bilir, bunlarda commonwealth in belli adalarında bölgelerinde off hore şirket üzerinden veriyorlar haberiniz ola...

Haaa bunca iş neymiş uğraşırız diyorsanız, malın mülkün yarısından fazlasını yurtdışındaki arkadaşınıza kayıtlayacaksınız, arkadaşınız hertürlü kaza kırım ıvır zıvırda sorumluluğu alacak, satarken aynı noktada bulunacaksınız aynı noter huzurunda, (özellikle Amerika bu işe çok dikkat eder, tekneyi Fransaya satarken de zorlanırsınız, bazı ülkeler rahat diyorlar), sorun yok demektir. Eğer benim gibi biriyseniz tabii, öyle herkese güvenmem babamın oğluna bile dünya bu, şirkette teknede benim, alırımda satarımda...kolaylıkla yani....
Gelelim şu bayrak parası daha az meselesine... Belki üç beş kuruş daha az ama amcalar küçük bir ekleme yapmışlar unutmamak lazım buyrun aşağıda.

If a boat is of a significant value then it is worth considering registering on the Part I; it is
asking a huge leap of faith on behalf of any buyer to part with a significant amount of money
with no proof of title or mortgages! Registration currently costs in the region of £124, plus
you need a tonnage and measurement survey. It lasts for 5 years
[/u]

Transit log meselesine gelince bütün gün Avrupa limanlarından çıkmayan bir adam olmadığımdan beni bağlamaz. Hadi diyelim tecrubeli korsan olacağım kendimi okyanusa, akdenize atacağım yazdıklarımı paylaşıp foruma katkı sağlayacağım (hayatta benden olmaz ama), bir düşüneyim derim. O zaman da aklıma yine sorular doluşuyor. Mesela şirket, bayrak legal olsa bile kaptanın bayrağın ait olduğu devletin vatandaşı olması, hukukçuların illiyet bağı mı ne dediği şey, gerekiyor. Sanırım Montegu Bay anlaşmasına taraf ülkeler bunu çatır çatır soruyorlar. Bizim komşi 6 mil 12 mil dalgasına bizle beraber bu anlaşmaya imza atmadığı için biz idare ediyoruz nasılsa. Ha Amerikan Ha Alman farketmez nasılsa. Sana pasaport sormayacak mı adam? Anladık teknen Alman ama sen pek benzemiyon deyiverirler adama maazallah.  Eğer sağlam sorgulasalar iş kötü Allahtan onların da kafası karışık yoksa işimiz zor.
KDV meselesi en neşeli konu zaten , bu topikte bahsedildiği için yazmıyorum, hali hazırdaki şahıs üzerine bayrak meselesinin odak noktası...Bu konuyu da çok önce çevremizden arkadaşlara ikaz ettik, şahıs üzerine bayrakla beraber, sonuçları hep beraber görüyoruz.
Benim araştırmacı korsanlık bu kadar, Öcal ve Necla korsanlardan özellikle yorum bekler aşağıdaki linklere gözatmalarını özellikle isterim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    E. A. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #19 : Kasım 13, 2015, 20:41:35 »
Bu arada unutmadan söyliyeyim, benim için konuyu araştıran arkadaşımdan İngiliz makamları pirelenmişler. Niye soruyorsun sen kimsin filan diye. Sonra olayın mülteci meselesi ile elakalı olduğu, yeni numaranın bu şekilde saygın bayraklı gemilerle taşımak olduğunu söylemişler. Arkadaşım "senin yüzünden başımız derde giriyordu işkillendirdik adamları" dedi. Ayrıca bu dönemde daha dikkatli olduklarını daha fazla zorluk çıkardıklarını söyledi.

*

    Ö. T.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #20 : Kasım 13, 2015, 21:19:07 »
Buraya ekleyebileceğim şey ,eğer Avrupa Birliği üyesi (Bulgaristan ve Romanya dahil) bir ülkede şirketiniz var ise ,bu şirket adına aldığınız teknenize ''Isle of man''  gibi ingiliz hegomanyasındaki yerlerden az biraz şekli değişik İngiliz Bayrağı takabiliyorsunuz.
Kendi şirketinizin size vereceği vekaletle tekneyi kullanmak sizi kontrol edenler yurt dışı adres ,oturum vb. Çok kurcalamazsalar mümkün görünüyor .
 Kalan şeyleri Alp hocam gayet iyi açıklamış zaten.
*

    H. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #21 : Kasım 13, 2015, 21:47:21 »
Alp abi resmen tez calismasi yapmissin ...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. A. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #22 : Kasım 13, 2015, 21:55:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alp abi resmen tez calismasi yapmissin ...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hamdicim Büyük Karşıyaka Bayrak kongresinin en has elemanı sendin bir de Mustafa Abi...Bize söz mü düşer... Bu arada daha sağlıklı hazırlop birşeyler daha hazırlayacaktım ama mesai vaziyetleri fazla karışık ve can sıkıcı...Neşem yok pek... İlerde muhabbet ederiz...
*

    Z. D.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #23 : Kasım 14, 2015, 08:50:36 »
Necla korsan 1 aydan uzun süreli kamboçya, taylan seferine çıktı. Herhalde uzun süre foruma giremez Alp korsanım
*

    C. Ç.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #24 : Mayıs 09, 2016, 09:50:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Korsanlar,
Şahıs adına kayıtlı Amerikan bayraklı teknemin Transitlog yenileme zamanı geldi.
Bugün bir acente ile görüşürken kendisi şahıs adına kayıtlı, yabancı bayraklı teknelerde artık yurtdışında oturma izni arandığını, yoksa gümrük mevzuatı gereğince teknenin kaçakçılık kapsamına girdiğini söyledi.
Yapılması gereken işlemin, yurtdışında şirket kurulması ve teknenin satışının yapıldıktan sonra transitlog çıkarılması olduğunu belirtti.
Gümrük yetkililerinin artık bu konuda hassas davrandıklarını belirtti.
Söyledikleri oldukça mantıklı geldi. Her ne kadar 2011'den beri transitlog çıkarırken bir problem yaşamasam da, doğrusu oldukça rahatsız oldum.
Konu Hakkında bilgisi olan var mı?
Sevgiler


Arkadaslar, bu forumda  Delaware  de sirket kurulmasi yada kurulan  sirketlerin yillik vergi  ve  registration  yapilmasi gibi konular surekli gundeme geliyor. Isin iki boyutu var , bir buradaki ( USA)    kurulan sirketin devami, yillik sorumluluklari ve teknenin yillik registration, digeri  Turkiye deki kanunlarla   uygun olup Tr de gecerliligi olmasi.  Mesela burada sahis adina bir araci  kayit etmek sorun degil.   Illa oturma  izni olmasi gerekmiyor. Her eyalet  icin gecerli olmayabilir, ama  gecerli olanlar var.

Delaware de sirket  kurmak isteyenler icin degisik  yollar var, direct  Delaware  eyaletinin sayfasindan bu bilgilere ulasabilirsiniz. Zaten bu  tur bilgileri araci sayfalarindan degil direct  eyalet sayfalarindan  ogrenmenizi  oneririm.   

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

veya   kucuk sirket de isinizi  gorur,Delaware  eyaletinde kucuk sirket nasil kuruluyor ona bakmak isterseniz:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Detayli bilgi almak isterseniz tum sorularinizi bana iletirseniz, telefon acip Delaware eyaletinin bu islerle yetkili kisileriyle  gorusebilirim.
Daha once zaten  gorusmus, bazi bilgileri daha once bir baska baslikta  iletmistim. 

Benim de size sorularim var  neden illa  Delaware  eyaleti, baska   eyalet olmuyor mu Turkiye acisindan?   Sonucta  Turkiye deki gecerlilik icin illa   Delaware olmasi  gerekmiyor  ki Amerikan bayragi icin.. Yoksa gerekiyor mu? Ozel bir nedeni mi var?
 Onemli olan   teknenin    Amerikan bayragi  icin, Amerika'da  kayitli olmasi   ise belki  daha kolay baska seceneklerimiz vardir.
 Mesela bizim eyalette ( Montana) 10 yasin ustundeki tum  araclar sonsuza kadar kayit edilebiliyor.  Sirket kurmakta cok zor degil.  Her yil $15 verip sirketin kayidi yenileniyor. Benim sirketim LLC ve  bu sekilde her yil  sirketin  kayidini yapiyoruz.     Ayrica  her yil Mart 15  den oncede sirketin  vergisi yapilmasi gerekiyor,  ama  sahis adina kurulmus  kucuk  is ise kisisel vergiler Nisan 15 e kadardir.

 Arac kayitlari  ise  yillik  yapilir ama yillik kayit  ucretinin yaklasik 3 kati kadar odeyip sonsuza kadar  kayit yaptirabiliyoruz 10 yil ustundeki araclarimizi. Bunlara tekneler de dahil.

Bir de  aklima bir  fikir  geldi,   Gezgin Korsan Adina burada ( USA) de bir sirket acip, Amerikan bayrakli  teknelerin kayidini o sirket ustunde yapabiliriz. Illa bir sirketin tek  teknesi olacak diye bir sinirlama yokki.  Oyle bir  sirketin   arti ve eksilerini de tartisabiliriz.

Gerekirse, ise yaracaksa bu sirketi ben   herhangi  bir eyalette ( tabiki  isletimi kolay, bas agrisi  cikarmayacak ve  tekne registrationlari kolay bir eyalette tercih  edilir.  Ben sahsen MT  tercih ederim )   sirket  kurabilirim.   Sirketlerin yabanci   ortaklari da  da olabiliyor.   Bu  fikri  isterseniz  bir dusunelim.  Tek tek kisilerin  ayri ayri sirket kurmasindansa   bir tek sirket  adi altinda kayit edebiliriz.  Sahis Adina da kurulacaksa,   onu da arastiralim.   

Tabiki  bu bir is olacak, emek ve zaman isteyecek, sirket kurma kismi sorun onu severek yardim amacli  baslatabilirim ama gerisi icin emek  ve zaman harcayanin  emegi karsilanmali. Kendi adima konusmuyorum ama bastan  bunlari da acik acik  belirtmek lazim sonra is  ticaret falan denmesin, biri kar yapiyor  falan denmesin. Benim ki sadece bir  fikir. Yalniz cok acik tekrar   vurgulayayim  sakin ola maddi bir  kazanc beklendigim sanilmasin, ben kendi sirketimi  tasviye edip emekli olma derdindeyim bir  kisminizin bildigi  gibi.
  O kisimda iyi niyet olursa, emek harcayacak kisinin  maasi  bir servis ucreti ile halolur. Tek tek kisilerin  bayrak icin  sirket acip  yapilan  masraflardan, bu sekilde bu amacla acilmis sirketin masrafi  cok daha  ekonimik olacagi kesin.  Benim onerdigim bir cesit kooperatif gibi  bir sey. Bu sekilde basagrilari ,  registration ve  vergi  odemeleri gibi  sikintilar bireysel  duzeyde  yok olur.

Bence  bu konuyu  cok yonlu arastirma zamani geldi, surekli  bu konu  gundemde.  Isterseniz  yeni bir baslik acip " ABD' de sirket acma" gibi derinlemesine inceleyelim konuyu.

Yilbasina kadar seyahatte olacagim icin  ancak  yeni yilda   bu konuya zaman ayirabilirim. Her turlu  yardima ve arastirmaya hazirim. Gerekirse Turk konsoloslugu ile de iletisime gecebilirim. 

Selam ve saygilarla
N. S.

Necla Hanim, 
" 10 yasin ustundeki tum  araclar sonsuza kadar kayit edilebiliyor" dediniz.
gerek Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
gerekse Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
linklerinde goremedim pek aciklama.
Montana $5 hull basvuru ucreti, 19 feet uzeri 1 sefer icin $295.50 kayit ucreti, bir tane permanent registration decal ve 2 tane 3 yil gecerli decal deniyor. 10 yil ibaresi nerde geciyor onu bulamadim. ayrica tekne montana ya kayit edilecekse, sahis yada firma adina kayit yapilacaksa, (firmanin masrafi haric) bir fark varmi?
Ben Manhattan dayim. yillik NY state ve city icin (25+25+4) $54 vererek firmamin vergisini kendim duzenliyorum.
Sanirim sizin $15 dolarda sanirim benim odedigim gibi firmanizin 1 yillik minimum odenmesi gereken vergisi diyebilirmiyiz?


*

    E. K.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #25 : Ekim 26, 2016, 05:32:10 »
Yabanci bayrak ile ilgili bir sorum var. Forum'da epey aradim, aradigimi bulamadim, o yuzden yeni bir baslik acmadan, konuya en yakin baslikta soruyu soruyorum.

Sorum soyle: Devlet memurunun (akademisyen) Amerikan bayrakli tekne sahibi olmasi hukuki acidan mumkun mudur?

Ilgili unsurlar

1. Bildigim kadariyla devlet memurunun sirket kurmasinda ciddi engeller var. Memur (bircok turde) sirket kuramiyor, ancak hissedari olabiliyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2. Eger bir memurun tekneyi yabanci sirket uzerine kaydettirmesi mumkun degilse, tekneyi aileden birinin adina kayitli sirket uzerine kaydettirip, kendi adimi da (kucuk bir oranla/yuzdeyle) ortak olarak kaydettirerek soruna cozum bulabilir miyim?

3. Bu yollar biraz dolambacli gibi, teknem olursa firsatini buldugum ilk gun dakika beklemeden Turk bayragina gecirir(d)im. Ama su anda Turk bayrakli tekne sayisinin azligi ve fiyatlari bu yollari aramaya mecburen sevkediyor.

Zamaniniz icin tesekkur ederim.
*

    E. A. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #26 : Ekim 26, 2016, 08:20:35 »
LLC   limited liability corporation   sizin durumunuza uyar.

2- Limited Şirketler: Memurların limited şirketlere ortak olup olamayacakları konusunda yasada açık bir hüküm yoktur. Limited şirketlerde, ortakların şirket borçları nedeniyle sorumlulukları, koymayı taahhüt ettikleri sermaye ile sınırlıdır (TTK Md. 503, 532).

Şirketten tahsil olanağı bulunmayan vergi ve SSK borçlarından ise, hisseleri oranında doğrudan doğruya sorumlu olurlar ve yasa hükümleri gereğince, takibe tabi tutulurlar (6183 sayılı K. Md.35).

Bu nedenle memurlar, limited şirkete ‘‘kanuni temsilci’’ olmamak koşuluyla, kurucu ortak ya da kurulu şirkete sonradan ortak olabilirler.


Ayrıca siz şirketin ortağısınız, şirketi vekaleten oradaki agenta kuruyor. Kanunda Off-shore şirketlerle ilgili belirteç yok, fazladan kurduğunuz Amerikan şirketinin bir özelliği ticari faaliyetinin kendi kuruluş senetlerinde belirtildiği gibi kısıtlı olmasıdır. Türkiye de bile uydur kaydır birkaç şirkete  (limited) ortaklığım var adlarını bile söyleyemem aklımda tutamam tam olarak, sanki bi halta yarayacakmış gibi , hiç bir kanuni engelle karşılaşmadım herkes benim durumumdaydı. Aklıma gelmişken söyliyeyim 1993 yılından beri akademik kadro işgal ettim ta ki, emekli olana kadar... endişe etmeyin yola devam...
*

    E. K.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #27 : Ekim 26, 2016, 08:31:39 »
Cok tesekkur ederim Emin Hocam. Bu durumda aileden hic kimseyi karistirmadan tekneyi kurulacak LLC'ye kaydedebiliyorum, dogru mudur?
Mal bildiriminde filan biri mevzuyu bilmeden bizimle ugrasir mi diye aklimda soru isaretleri vardi, sizin cevabinizla rahatladim.

Zaten olur da tekneyi alirsak, hedef en kisa zamanda, yani bayrak duzenlemesi cikar cikmaz Turk bayragina gecmek...

Tekrar tesekkurler!
*

    E. A. A.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #28 : Ekim 26, 2016, 08:55:14 »
Evet istediğiniz şekilde kurabilirsiniz. Ayrıca kimsenin aracılığına ihtiyacınız yok, amerikadaki aracı şirket olan delreg.com ana sayfasından herşeyi kendiniz yapabilirsiniz, sağlam, ele geçirilemeyecek ve her zaman ulaşılabilecek bir e-mail adresinizin olması başlangıç için yeterli. Şimdiden hayırlı olsun.
*

    E. K.

Ynt: Şahıs adına Amerikan Bayrak
« Yanıtla #29 : Ekim 26, 2016, 09:02:09 »
Hizli bilgilendirme icin cok tesekkur ederim.