0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Geçtiğimiz hafta Marmaris Bozburun'da kızakla karaya aldığımız Lotus'un altını tamamen kazıma ve epoksi uygulaması işiyle uğraştık.
Sağolsun Ömer Kırcal, neredeyse 8 senedir yapmamız gerektiğini söyleyip duruyordu. Ama farklı sebeplerden bu seneye kadar yapamamıştık.
Çok kat boya olduğu için raspa ile kazımak yerine endüstriyel kum zımpara tercih ettik. Ancak yerin uzak olması sebebiyle birçok firma gelemeyeceğini belirtti.
Anlaştığımız firma gelmekten son dakikada vazgeçince çok zor durumda kaldık.
Tersanede bulunan bir boyacı ekibinden kazıma üzerimden anlaşma yaptık.
Biz gelene kadar kazıyacaklarını söylemelerine rağmen 3 gün boyunca hiç birşey yapılmamış olduğunu, maalesef teknenin başına vardığımızda öğrendik.
Perşembe gecesi tüm malzemeler ile arabayla yola çıkıp, Bozburun'a sabaha karşı ulaştık.
Ömer, Ben ve boya ekibinden bir çırak (maalesef ustalarına hiç bir iş yaptıramadık) ile 1,5 günde, "hayatta 1 haftadan önce bitmez" denilen kazıma işini tamamlayıp Perşembe sabaha karşı ilk kat epoksiyi attık. DeMa Kimya'dan temin ettiğimiz epoksileri galon ölçeğinden hazırlayıp toplam 4 kat sürdük.
Parlak rengi karışmasın amacıyla içine kattığımız selülozik boyadan biz randıman alamadık.
Arada kısmı birkaç yerde yoklama macun uygulayınca son kat ile teknenin karinası zırh gibi olmuştu.
Epoksi tam katılaşmadan ara katları sürmeyi tercih ettik. Arada hiç zımpara yapmadık.
Son kat tam kurumadan ama boya kendini çekince astarı attık. Cumartesi sabahı yağmur ihbarına rağmen tekne zehirliye hazırdı.
Sabah havayı kuru görünce ilk katı attık.
Pazar günü teknenin inmesi gerektiği için, arada 6 saat beklemelere uymak için işimiz ancak şansa bağlıydı.
Baştan toplamda 4 kat epoksi, 3 kat zehirli uygulama planımız havanın da izin vermesiyle (boya kuruduktan sonra serpiştirmesine rağmen) zamanında tamamlandı.
Tekneyi suya atmadan biz döndük, bizden sonraki ekip suya indirmek üzere bizden bir gün sonra gitti.

Çıkarttığımız dersler
1-Mümkünse her seferinde farklı bir yerde karaya çekme projesi için Bozburun Loçatürk belki çok iyi bir seçim olmayabilir. Marmaris'e 60 km'den fazla. Ancak o coğrafyayı çok sevdiğimiz ve gayet hazırlıklı olduğumuz için arabalı olmanın da avantajıyla fazla sorun yaşamadık.
2-Tesis biraz ilkel. Tuvalet ve duş filan olmasaymış daha iyi olurmuş dedirten cinsten. Gerçi Fikret Bayram Korsan bahsetmişti ama  yinde de denemek istedik. Bozburun'da birçok malzemeyi bulmak mümkün. Ancak hesaplı değil. Tüm tedariği önceden yapmakta yarar var. Tesis çalışanları ve tersane müdürü işlerini biliyorlar. Gulet, motoryat veya yelkenli her tekneyi çekiyorlar. Nispeten hesaplı oldukları için sanırım, birçok yabancı bayraklı tekne burada konaklıyor.
3-Telefonla uzaktan anlaşma yaptığımız boyacı tam da korktuğumuz gibi hiç de güvenilir olmayan bir karakter olarak çıktı karşımıza. Kavga dövüş parasıyla bile iş yaptırmak için çok uğraş verdik. Usta bile denmeyecek proje iş alan, iş bitirmeye endeksli ama kötü kişilikli birisi. İyi tarafı bizim gibi yatlara pek hizmet vermiyorlar, buradan kimsenin tanışmamış olduğuna eminim...
4-Malzeme tedariğini İstanbul'da en ucuz Perşembe pazarında yaptım. Ancak her dükkan aynı malı farklı fiyatlardan sattığı için şöyle bir yöntem buldum. Listeyi oluşturup, her dükkanı ayrı ayrı dolaşıp fiyat aldım. Bu sayede yaklaşık %20 civarında hesaplı oldu. Bauhauss fiyatları ile alakası yok.
5-Zımparalar markasına göre değişiyor. Aynı zımpara nasılsa diye ucuzuna kaçmamak lazım.
6-Biz teknenin altını nihayeten vakitsizlikten spiral ile zımparaladık. Ağır makineler yerine amatör avuç içi taşlamalar bu açıdan daha iyi. Yoksa koca makineyi kaldırıp, tepe üstü tavanda çalışmak çok zor oluyor. Ancak devir ayarlı olması yararlı.
7-Rulo olarak 10 luk yerine 15'lik ince rulo kullandık. Zamandan çok tasarruf etmemizi sağladı. 20'lik kalınlar epoksi işinde pek uygun değil.
8-Epoksi çevre ısısı ve uygulaması hazırlanması titizlik isteyen bir iş. Bir bilen tecrübeli ile yapılması bence şart. Ömer konuya çok hakim, o olmasaydı hala daha Bozburun'da olurdum sanırım ))
9- Zehirliyi bu sene de Dema Kimya'dan aldık. Geçtiğimiz 3 seferi de yine aynı ürünü kullanmıştık. Litre ile kg arasında fark var. 1 galon deyip hesap etmemek lazım. Yaklaşık 4,2 veya 4,5 litre ile bir kat sürdük. Toplam 3 kat zehirli attık. Zehirliye bakır tozu ilave ettik. Geçtiğimiz sezonlarda yapmadığımız bir uygulama idi.
10-Salmaya yüzey koruma metal epoksi astarını uyguladık. Ancak genel olarak salma iyi durumda.
11-Pervaneye bu sene, sert motoryat zehirlisi uyguladık. Bakalım sonuçlarını göreceğiz.

Zor ve yorucu bir işti. Zamanında ve gönül rahatlığı ile tamamladık. Ömer Kırcal Korsan'a gönülden teşekkürler...
 
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2017, 12:09:20 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    A. U.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2017, 12:33:46 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merem molada.


*

    T. A.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2017, 13:18:40 »
Geçmiş olsun, sırada işin keyif kısmı kalmış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. B.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2017, 13:20:58 »
Mehmet hocam gecmis olsun. Epoksiyi bilmiyorum ama astar ve zehirli sürmek , kazımak ve zımparalamak yanında çocuk oyuncağı. 30 feet tekneyi zımparalarken kimyam bozuldu resmen. Zımpara makinesi bile dayanamadı son %20'lik kısmı elle yaptım. Spor yapmama rağmen her tarafım 3 gün ağrıdı.
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2017, 13:29:23 Gönderen: Bülent Berksan »


*

    E. O.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #4 : Mayıs 30, 2017, 13:24:08 »
Elinize sağlık... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Lotus'la iyi seyirlere...

*

    A. Ü.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #5 : Mayıs 30, 2017, 13:29:32 »
Elinize sağlık.
*

    A. E.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #6 : Mayıs 30, 2017, 13:49:19 »
HEPSİ İYİ DE MEREM MOLADA RESMİ DEV GİBİ BİR GULETİN KIÇI BENCE.

YOKSA LOTUS BÜYÜDÜ, AHŞAP OLDU DA BİZ Mİ BİLMİYORUZ. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2017, 13:56:03 »
Pervaneyi büyük tutalım, hem daha hızlı gideriz diye düşünmüştük... Yanlış mı yaptık?
*

    A. E.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2017, 16:02:08 »
Tamaaaam fikir güzel. biz de yapalım bunu.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. T.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2017, 17:34:35 »
Merem abicim elinize sağlık Lotus çiçek oldu desene Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Ö.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2017, 17:49:53 »
Ellerinize sağlık. Ekipde Ömer ve sen olunca çok iyi iş çıkmıştır. Güzel bir sezon olsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    L. Y.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #11 : Mayıs 30, 2017, 18:27:45 »
Meremcim, ellerinize sağlık. 4 günde 2,5 kişi bu kadar işi halletmek büyük başarı gerçekten.
Güle güle kekamozlandırın....

Her zaman olduğu gibi bilgilendirmek adına tecrübelerini paylaştığın  için de ayrıca teşekkürler.

Bilen bilmeyen bir çok kişi gerekliliğini tartışıyor olsa da epoksi uygulamasını ben de yaptırmak (ne yazık ki "yapmak" diyemiyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)   istiyorum. Ancak bu uygulamayı yapmadan önce nem oranını iyice düşürmek için teknenin uzunca bir süre (tercihen sıcak havada) karada kalması gerektiği öneriliyor.

Senin (ve tabiki Ömer'in) bu konudaki düşüncen nedir?
*

    K. K.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #12 : Mayıs 30, 2017, 20:47:42 »
Elinize sağlık, aslansınız ikinizde.
*

    K. E.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #13 : Mayıs 30, 2017, 21:35:48 »
Tebrik ederim,gerçekten hızlı bitirmişsiniz.Ben bir kamaranın verniği ile bile 15 gün uğraştım.
*

    S. G.

Ynt: Karina Temizliği, Boya Kazıma, Epoksi ve Zehirli Boya Uygulaması
« Yanıtla #14 : Mayıs 30, 2017, 22:35:07 »
Epokside nasıl bir rulo kullanmak gerekiyor?