0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. Ö.

Arkadaşlar merhaba,
Geçen hafta seyir sonunda Volvo TAMD2-55 dizel motorun  el klavuzuna bakayım dedim.Orada çalışabilir maksimum eğim açıları verilmiş.Baş-kıç 20 derece iskele-sancak 30 derece diye yazıyor.Bunu okuyunca çok güvendiğim motor beni korkuttu.Çünkü zaman zaman kötü havada bu derecelerde seyir yapmış ama motorun eğimden dolayı sorun çıkaracağını hiç düşünmemiştim.Sadece mazot hava yapar mı endişem oluyordu o kadar.Geçmişte izlediğim Kusursuz Fırtına filminde balıkçı teknesi iskele-sancak 45-50 derecelere kadar yatıyor baş-kıç ise 30-35 dereceden fazla eğimlere tırmanma başarısı gösteriyordu. El kitabını okuyunca açıkçası kötü havada seyir yapmaya korkar olacağım.
Bu başlığı açma nedenim bir bilenden bu korkunun yersiz olduğunu duymak istemek ya da korkunun doğruluğu ve faydasını teyit etmek.
Tecrübe ve bilgi sahibi korsanlara sual olunur.


*

    U. K.

korkunuz doğru.  eğik durumda çalışan motorlarda yağlama ve şaftın yataklaması ile ilgili ciddi sıkıntılar olabiliyor.


*

    A. Ç.

Belirtilen açılarda motor yağlama yapamaz ama bir yelkenli tekne küpeştesi suya girecek kadar bayıldığında 20 derece kadar yana yatmış olur. Bu nedenle emniyetle seyir yapabilirsiz.


*

    S. Ş.

Birde suyun cirpmasi var , masalah iyi yagliyor, surekli cikis veya inis veya yan calisma yok , korkum yok, kotu havada filtrelere birsey olmasin ,bakimsizliktan o esnada tikanirlarsa kotu...
« Son Düzenleme: Eylül 19, 2017, 16:26:37 Gönderen: Semih Sener »


*

    Ö. Ö.

Evet ne yazık ki çok çalkantılı seyirlerde motorlar tam güvenilir değil.

EUPHORIA bir Güney-Kuzey transferinde Kuşadası körfezinde çok dalgadan dolayı yakıt-yağ olmasa da soğutma suyu emiş sorunu yapmıştı. İlk seferlerinden filtre sorununa aşina olduğumdan o dalgada filtreyi ve impelleri söküp kontrol etmek zorunda kalmıştım.

Yelken desteği ile aşırı yalpayı önlemek, gerekirse/mümkünse rota değiştirip daha rahat seyiri tercih etmek doğrusu sanırım.

*

    T. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Görsel açıdan 20 ve 30 dereceler için bir grafik yaptım zaten bu kadar yatabiliyoruz. Ama 4-6 saniye gibi sürüyor sonra düzelme ya da ters yöne yatma oluyor. Bu arada biraz yağlama - yağ kesme - tekrar yağlama gibi mi düşünmeliyiz. Yani bu ara yağlamalar motoru kurtarıyor mu yoksa yatak sarar mı?
*

    Ö. Ö.

Yağlama sorunu yalpa için değil yelken-motor giderken teknenin uzun süre aynı kontrada yatık gitmesi durumunda geçerli sanırım.
*

    T. Ö.

Yağlama sorunu yalpa için değil yelken-motor giderken teknenin uzun süre aynı kontrada yatık gitmesi durumunda geçerli sanırım.

Bu bilgi benim için önemliydi Özgür korsan teşekkürler. Zaten yelken yatıracak hava olunca ya motoru kapatıyoruz ya da yelkeni.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zaten yelken yatıracak hava olunca ya motoru kapatıyoruz ya da yelkeni.
Her zaman öyle olmayabilir tabi ama bundan (motorun limitleri) haberdar olmak yeterli.

Örnek: ana yelken açık dalgalara karşı motor desteği ile sıkı orsa çıkmaya çalışıyoruz, gibi.
tabi 20 dereceden fazla yatık yelken+motor gerçek hayatta çok sık karşımıza çıkan bir durum değil.

yalpa-dalga zamanlarında motor (ve bizim) için en büyük risk depo içindeki pisliklerin çalkalanıp filtreleri tıkaması.
Bu sorunu daha çok yaşadım ve dalgalı zamanda çözümü gerçekten mutsuz ediyor! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Yalpalamada sorun olmaz.  Motor ilk çalıştığında yağ pompası ulaştırıncaya kadar zaten motor kendi üstündeki yağ ile yetinir. (Yine de iddiaya göre motorun en çok  aşındığı dönem bu zamanmış.)  Yağ pompaları motorun iskele veya sancağındadır. Bulunduğu tarafa göre bir kontrada daha fazla bile yatabilirsiniz.