Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Orhan Barut - Kasım 04, 2009, 15:21:47

Başlık: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Kasım 04, 2009, 15:21:47
(http://img691.imageshack.us/img691/7400/havaalmapage1image0001.jpg)

Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?

Bir dizel motorun yakıt sistemine çeşitli nedenlerle hava girebilir. Eğer bu hava enjektörlere kadar taşınırsa motorun durmasına ve hatta hasarlanmasına yol açabilir. Sisteme hava girişi genellikle filtre temizleme veya eleman değiştirme gibi işlemlerle ya da yakıt hortumlarında bağlantı kaçaklarıyla girebilir.

Yakıt sistemi sırasıyla şu elemanlardan oluşur:
1.   Yakıt tankı
2.   Primer  filitre
3.   Yakıt pompası
4.   Sekonder  filtre
5.   Enjeksiyon pompası
6.   Enjektörler

Enjeksiyon pompasından sonraki hat yüksek basınç hattı (metal borulardan oluşur), önceki hat ise düşük basınç hattıdır(lastik hortumlardan oluşur).
Her motorda primer filtre bulunmayabilir. Eğer motorunuzda bu filitre yoksa, konulmasında fayda vardır. Bu filtre genellikle su ayırıcı filitre olarak da anılır. Bu filitrenin altında bulunan tapa zaman zaman açılarak filitre haznesinde biriken suyun boşaltılması gerekmektedir.

Enjeksiyon pompasına kadar olan düşük basınç hattı bazı teknelerde tank seviyesinin altında bazı teknelerde ise tank seviyesinin üstünde olabilir. Eğer düşük basınç hattı tankın yakıt seviyesinin altında ise sistemin hava alma işlemi daha kolay olacaktır.

Yakıt sisteminde yapılan her işten sonra,  hava alma işlemi yapılmalı ve bu işlem sırasıyla tank çıkışından silindirlere doğru olmalıdır.

Yakıt Tankı-Primer Filitre arası
Öncelikle primer filtrenin üzerinde hava alma civatası gevşetilir. Daha sonra yakıt tankı vanası açılır ve gevşetilen civatadan düzenli yakıt sızıntısı gelene kadar beklenir ve cıvata sıkılır.

Primer Filitre-Sekonder Filitre arası
Sekonder filitrenin kapağının üstünde bir hava alma civatası vardır(Yanmar motorlarda bu cıvata her zaman yıldız tornavida ile de açılabilecek altıköşe başlı bir civatadır). Öncelikle bu cıvata gevşetilir. Daha sonra primer filitre ile sekonder filitre arasındaki hatta ve  motor üzerinde bulunan yakıt pompası  kolu el ile aşağı yukarı hareket ettirilerek yakıtın primer filitreden sekonder filitreye gitmesi ve gevşetilen civatanın yuvasından dışarı sızması sağlanır. Düzenli akış sağlanınca cıvata sıkılır. Eğer pompa kolu tam kursa basılamıyorsa motor krankının elle biraz çevrilmesi gerekir.  Yukarıdaki şekilin birinci sırasındaki figürde bu işlem gösterilmektedir.

Sekonder Filitre-Enjeksiyon Pompası arası
Enjeksiyon pompası üzerinde de bir veya birden çok  hava alma civatası bulunmaktadır. Eğer birden çok cıvata varsa sırayla en alttakinden başlamak kaydıyla hava alma işlemi hepsi için yapılır. Yine cıvata gevşetilir ve primer filitre ile sekonder filitre arasındaki pompa kolu el ile aşağı yukarı hareket ettirilerek gevşetilen cıvata yuvasından tüm hava atıldıktan sonra,  düzgün yakıt akışı sağlanır ve cıvata sıkılır. Yukarıdaki şeklin ikinci sırasındaki figürde bu işlem gösterilmektedir.

Enjeksiyon Pompası-Enjektör arası
Bu araya hava girmesi pek olası değildir. Ancak tüm hattın diğer kısımlarının hava alma işlemi tamamlamasına rağmen sorun giderilmemişse bu hattın da havasının alınması gerekibilir. Bu durumda enjektörlere girişte bulunan yakıt giriş hattındaki tüm bağlantı civataları gevşetilir. Daha sonra motor marş motoru vasıtasıyla çevrilirek bu hatlardan havanın tahliyesi ve düzgün yakıt akışı sağlanınca civatalar sıkılır. Bu işlemi emniyetli bir şekilde yapmak için, dekompresyon kollarının kaldırılarak krankın elle çevrilmesi de mümkündür. Marş motoru çalıştırılırken veya el ile çevrilirken motorun su giriş vanasının kapatılmasında, ekzos sisteminin bloke olup motorun içine su girmemesi açısından fayda vardır.
Yukarıdaki şeklin üçüncü sırasındaki figürde bu işlem gösterilmektedir.



Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Cihan Devcan - Kasım 04, 2009, 17:54:42
bu tüm motorlarda böylemidir.dikkatli bakmadım ama benim motorda hava almayı enjektör gevşetip mazot akıncaya kadar bekleyip tekrar sıkarak yapıyordum.Filitrede ise hava alma civatası olup olmadığından emin değilim.İlk işim incelemek olucak. Enjeksiyon pompasını tam hatırlayamadım.bu bypass şeklinde manuel yakıt pompaladığımız mı?
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Kasım 04, 2009, 20:02:27
Tüm dizellerde sistem aynıdır. Yalnızca primer filitre motor ile birlikte satılmaz. Primer filitreyi ya tekne sahipleri ya da tekne imalatçıları takar.
Sekonder filitre üzerinde muhakkak hava alma civatası vardır.

Manuel olarak yakıt pompaladığımız pompa yakıt pompasıdır. Enjeksiyon pompası sistemda daha ilerdedir. Enjektöre giren metal boruları geriye doğru takip edin. Metal borunun çıktığı yer enjeksiyon pompasıdır. Pompanın üzerinde silindir sayısı kadar çıkış vardır. Enjeksiyon pompasına giriş borusu fleksibildır ve bu boru sekonder filitreden gelir.

"Motor Ustasının Yalama Ettiği Civata Nasıl Düzeltilir" konusundaki yazıda verdiğim resim bir Yanmar motorunun sekonder filitresinin kapağıdır. Yazıda bahsedilen yalama olan civata yuvası da hava alma civatasının yuvasıdır.

Aşağıdaki resimde motorun ön yüzündeki plaketin bulunduğu yer enjeksiyon pompasıdır. Plaketin üzerinde pompa çıkışındaki metal borular görünmektedir.

(http://img524.imageshack.us/img524/5519/img0664sx.jpg)

Aşağıdaki resimde en aşağıda motor odasının duvarına monte edilmiş görünen parça primer filitre onun üstünde görünen parça manuel olarak kullandığımız yakıt pompası onun da üstünde görünen sekonder filitredir.
(http://img510.imageshack.us/img510/2339/img0274l.jpg)
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Kasım 04, 2009, 22:06:56
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu tüm motorlarda böylemidir.dikkatli bakmadım ama benim motorda hava almayı enjektör gevşetip mazot akıncaya kadar bekleyip tekrar sıkarak yapıyordum.Filitrede ise hava alma civatası olup olmadığından emin değilim.İlk işim incelemek olucak. Enjeksiyon pompasını tam hatırlayamadım.bu bypass şeklinde manuel yakıt pompaladığımız mı?

Cihan korsanım,mazot sisteminin havasının alınması motordan motora göre değişebilir...Senin motorunun markasını bilmiyorum ama Orhan korsanın anlattığı sistem aşağı yukarı bütün motorlar için geçerlidir.Fakat bazı motorlarda sistemde bir kaçak olduğunda pompa elemanları mazotu geri kaçırdığı için dediğin gibi enjektör rakorunu gevşetmek gerekebilir...Enjektör rakorlarının gevşetilerek hava alındığı durumlarda motoru elle çevirmeye gerek yoktur.

Enjeksiyon pompası (mazot pompası) gücünü motordan alıp enjektörlere mazot basan pompadır. Elle mazot bastığımız pompa ise besleme pompası dediğimiz ve genellikle hava alırken kullandığımız pompadır.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Kasım 04, 2009, 22:29:37
Orhan korsanım,resimlerden anlaşıldığı kadarıyla sizin  motorun primer filtresi motorun arkasında (kıç tarafta ) bulunuyor. Hava almak ya da filtre değiştirmek gerektiği zaman kıç taraftaki yatak minderlerini  kaldırmak zorunda kalıyorsun sanırım...Sadece filtre değiştirirken bir seferlik sorun olmayabilir ama arada bir bu filtrenin suyunu almak gerektiğinde (ki ben sık sık bu suyu alırım) sanırım biraz zor oluyordur.

Benim primer filtrem sizin fotoğraflarınızda görünen deniz suyu filtresinin hemen altında...Bu yüzden merdiveni kaldırınca filtre kabında biriken bu suyu filtre kabının dibindeki musluktan kolayca alıyorum.Size de tavsiye ederim.Her boşaltmamda mutlaka bir miktar su ve tortu geliyor.

Bizim yanmarlarda (27 hp) sekonder filtrenin havasını almak için de size küçük bir tüyo! Hava almak için bazen el girmeyen yerlere tornavida sokmak zor oluyor...filtreyi değiştirdiğinizde filtre kabını tam sıkmayın,gevşek bırakın...besleme pompasıyla mazot bastığınızda filtre kabı zaten dolacaktır...kabın kenarlarından mazot sızmaya başlayınca kabı o zaman sıkın...

Bu arada bir kafa karışıklığı olmasın diye küçük bir bilgilendirme yapayım.

Primer filtre : Motor ile yakıt tankı arasına konulan ve piyasada ''su ayırıcı'' diye satılan basit bir filtre takımıdır... 15 tl ye bile var...

sekonder filtre : motorun kendi üzerindeki bildiğimiz mazot filtresidir...
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Kasım 04, 2009, 22:39:25
Elle mazot bastığımız pompa aslında "yakıt transfer pompası" adı ile anılır. Tanktan enjeksiyon pompasına yakıt transfer etmek için kullanılır. Gücünü motordan alır. Motor içindeki bir kam milinin pompa içindeki diyaframı hareket ettirmesi ile çalışır. El ile çalıştırabilmak için de ayrıca bir kolu bulunur.

Hava alma işlemi en alt seviyedeki elemandan başlanarak her bir eleman için yapılmalı. Primer veya sekonder filitre kapağı altına sıkışmış bir havayı doğrudan enjektörden alacağınızın garantisi yoktur.

Kadir Korsan doğrudur, her seferinde motorun arkasında minderleri kaldırıp filtre suyunu alıyorum. Öne almak ta mümkün fakat yakıtın yolunu uzatır.
Sekonder Filitre kabının kenarından yakıt sızmaya başladığında kapağın altındaki havanın alındığı anlamı çıkmaz. Mutlaka civata gevşetilip alınmalı çünkü civata elemanın en yüksek yerindedir ve hava her zaman elemanın en yüksek yerinde sıkışır.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Kasım 04, 2009, 23:19:34
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kadir Korsan doğrudur, her seferinde motorun arkasında minderleri kaldırıp filtre suyunu alıyorum. Öne almak ta mümkün fakat yakıtın yolunu uzatır.
Sekonder Filitre kabının kenarından yakıt sızmaya başladığında kapağın altındaki havanın alındığı anlamı çıkmaz. Mutlaka civata gevşetilip alınmalı çünkü civata elemanın en yüksek yerindedir ve hava her zaman elemanın en yüksek yerinde sıkışır.

Orhan korsanım,Yakıtın yolu uzadığında yakıt yorulurmu? :) Bizim teknelerde mazot tankı zaten motorun üzerinde... Mazotu bıraksan kendi akıyor zaten...ayrıca besleme pompası kamdan aldığı güçle mazotu basıp duruyor zaten...Üstelik bahsettiğimiz mesafe sadece 80 cm kadar... Ben su ayırıcıdaki suyu almak hemen seyir öncesinde 30 sn.lik kolay bir iş olsun diye size önermiştim.

filtre kapaklarını iyice incelediğinizi sanmıyorum...hava alınacak civatanın girdiği parçanın içindeki somun kanalı  (filtre kapağı diyelim)gevşek bırakılan filtre kabının içindeki mazot seviyesinin altında kalıyor...Şimdiye kadar yüzlerce defa bu şekilde yakıt sistemi havası aldım...Demekki hep şansım yaver gitti.... 8)

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Primer veya sekonder filitre kapağı altına sıkışmış bir havayı doğrudan enjektörden alacağınızın garantisi yoktur.


Primer (su ayırıcı) ya da sekonder (mazot filtresi) olmayan düşük ya da yüksek hp li motorlar var...Genellikle tek silindirli ya da havalı (hava soğutmalı)  motorlardır bunlar...Bunlara su ayırıcı bazen sonradan konuluyor...Direkt deniz suyu soğutmalı olanları da var (benim bir tane olmuştu)
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Kasım 05, 2009, 08:58:05
Kadir Korsan,
Yakıtın yolu uzarsa yakıt yorulmaz ama pompa yorulur :).  Ama siz haklısınız seviye aşağıda olduğu için öne almak su alma işlemi için kolaylık sağlar. Ben öne almıyorum çünkü prensip olarak bu gibi sistemlerde her hortumu en kısa boy olacak şekilde sistemi kurarım(meslek takıntısı :)).

Benim motorun filitre kabını sökmüştüm şu anda evde masamda ve ben her gün ona bakıyorum :). Sizin söylediğiniz gibi değil. Civatayı açmazsanız her zaman kabın  üstünde hava kalır.

Sistemde  ne kadar hava kalırsa sorun çıkar bilmiyorum. Enjektörlerden birinin çalışmaması motorun çalışmayacağı anlamına gelmeyeceği için, az bir havanın sorun çıkartması biraz şansa kalıyor. Ancak motor çalışsa bile havanın enjeksiyon sisteminde yaratacağı tahribat kalıcı olur. Siz yine da sistem havasını kitaba uygun alın aksi halde motor çabuk elden çıkar.

Özellikle bizim motorda açık ağız anahtarla civatayı sökmek kapağı el ile kapamaktan daha kolay(ama minderleri kaldırıp araka taraftan müdahale gerekiyor :).

Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Ahmet.Semiz - Kasım 05, 2009, 11:29:38
Öncelikle Orhan beye ve diğer katılanlara teşekkürler.
Burada verilen bilgiler çok faydalı oluyor.
İşi tam öğrenmek için birkaç defa denemek lazım ama durduk yerde de işin içine hava katmak akıl kârı değil.
Fakat Orhan beyin motorundaki görünüm ve bakım çok etkileyici.
Benim motor ise pas ve kalkmış boyalar yüzünden berbat görünüyor.
Böyle, motor vs. gibi nesneleri, gerekmediği zaman söküp takmak da yanlış geliyor bana. Zira akabinde akla gelmeyen arızalar oluşur diye düşünüyorum. Bu sebepten problem çıkana kadar verilen bilgileri akılda tutmaya çalışacağım.
Veya en iyisi yazıp saklamak.
Çok teşekkürler. 
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Kasım 05, 2009, 11:36:31
Ahmet Korsan,
Bu işlemler motorun normal bakım işlemleri. Problem çıkmasa da belli aralıklarla yapmak durumundasınız. Her filitre değişiminde hava alma işlemi, yenilerde her 500 saatte, eskilerde her 200 saatte bir subap ayarı yapılmalı.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Ahmet.Semiz - Kasım 05, 2009, 16:11:03
O zaman süpap ayarı kesin gerekli.
Uygun bir zamanda yapmalıyım.
Ustaya havale etmek son çare.
Kapak contası için bakalım ne isteyecek yanmar?
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Derya Yenigün - Eylül 11, 2012, 09:04:10
Orhan ve Kadir korsana teşekkürler  :-*
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Sinan Ünlü - Mayıs 17, 2016, 20:50:35
2009 yilinda yazilmiş bu girdiler sayesinde SU ayirici filtreden enjektörlere kadar aldim motorun havasini. Birkaç kez birileri alirken görmüştüm ama, yapmak ayri birseymış. Tekrar tekrar teşekkürler.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Serdar Çırak - Mayıs 18, 2016, 00:37:20
Orhan korsan kaybolan resimleri bir daha koyabilse süper olur..
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Hakan Erim - Mayıs 18, 2016, 08:28:16
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan korsan kaybolan resimleri bir daha koyabilse süper olur..

Valla yollarsa bize veya buraya bir yeni mesaja koyarsa itinayla eski mesajlara yerleştiririz. Hem Gekopedia'ya da faydası olur.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu - Mayıs 18, 2016, 09:44:13
Geçen yaz başımdan geçen olayı anlatayım... Mazot filtrelerini değiştirdim. Seyirdeyim böyle pufff diye durdu motor ( belli yakıt ile alakalı ) marş yaptım az gittim uz gittim boffff yine kaldık... Ben zaten alışığım böyle durumlara açtım baktım oraya buraya mazotun havasını aldım falan çalıştı devam... Sonra 1 hafta sonra hayyydaaaa yine poffffff kaldım :) neyse sıkıntı şuradamış. Filtrenin üstüne hava almak için gevşetilen vida'nın altındaki pul hakkın rahmetine kavuşmuş. 1 pul dersin değiştirmezsin seni 2 kez yolda bırakır :D

orada kullanınan bakır pul'u her filtre değişiminde değiştirin benden tavsiye...
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Mayıs 18, 2016, 11:05:20
Bakır pulu her seferinde değiştirebilirsin de elinde yenisi yoksa  dert değil.Ya yüzeyi bozulmuş bakır pulu hafifçe zımparalarsın veya pulu düz sert bir zemine koyup iki yüzünüde düzgün bir şeyle (çekiç,havaneli,saglam cam şişe) biraz dövüp tesviye edebilirsin yada bu işleri yapmadan veya yaptıktan sonra vidayı sıkarken pulun iki yüzünede macun türü bir şeyden hafifçe sıkarsın hiç birini yapamadı isen hava kaçıran  pulu yerine yerleştirir vidasını sıkar sonrada pulun ve vidanın etrafına uhu türü tutkal sıkarsın bunlarıda imkansızlıktan yapamadı isen bir cikleti çiğner macun haline gelince pulu ve civatayı bununla kaplarsın
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu - Mayıs 18, 2016, 11:14:08
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bakır pulu her seferinde değiştirebilirsin de elinde yenisi yoksa  dert değil.Ya yüzeyi bozulmuş bakır pulu hafifçe zımparalarsın veya pulu düz sert bir zemine koyup iki yüzünüde düzgün bir şeyle (çekiç,havaneli,saglam cam şişe) biraz dövüp tesviye edebilirsin yada bu işleri yapmadan veya yaptıktan sonra vidayı sıkarken pulun iki yüzünede macun türü bir şeyden hafifçe sıkarsın hiç birini yapamadı isen hava kaçıran  pulu yerine yerleştirir vidasını sıkar sonrada pulun ve vidanın etrafına uhu türü tutkal sıkarsın bunlarıda imkansızlıktan yapamadı isen bir cikleti çiğner macun haline gelince pulu ve civatayı bununla kaplarsın

Öğrencez işte zamanla Hüseyin abi  :D Teşekkürler...
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mayıs 18, 2016, 11:14:10
Bakır pulu tekrar kullanmanızı önermem. Civatayı sıktığınızda pul eziliyor ve sıkışıyor, bu sayede arayı kapatıp conta vazifesi görüyor. Söküp tekrar sıktığınızda kesinlikle aynı açıda oturmayacaktır, otursa bile sıkışmadığı için kaçıracaktır.

Önerilere ben de bir tane ekleyeyim. Kartondan keseceğiniz  bir veya iki pulu doğrudan veya bakır pulun altına ve üstüne koyun, öyle sıkın.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Mayıs 18, 2016, 19:04:24
7 yıl öncesinin  fotoğrafları bende de yok maalesef ama uygun bir zamanda yeniden hazırlarım.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Fahri Üzgün - Haziran 01, 2016, 17:36:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(http://img691.imageshack.us/img691/7400/havaalmapage1image0001.jpg)

Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?

Bir dizel motorun yakıt sistemine çeşitli nedenlerle hava girebilir. Eğer bu hava enjektörlere kadar taşınırsa motorun durmasına ve hatta hasarlanmasına yol açabilir. Sisteme hava girişi genellikle filtre temizleme veya eleman değiştirme gibi işlemlerle ya da yakıt hortumlarında bağlantı kaçaklarıyla girebilir.

Yakıt sistemi sırasıyla şu elemanlardan oluşur:
1.   Yakıt tankı
2.   Primer  filitre
3.   Yakıt pompası
4.   Sekonder  filtre
5.   Enjeksiyon pompası
6.   Enjektörler

Enjeksiyon pompasından sonraki hat yüksek basınç hattı (metal borulardan oluşur), önceki hat ise düşük basınç hattıdır(lastik hortumlardan oluşur).
Her motorda primer filtre bulunmayabilir. Eğer motorunuzda bu filitre yoksa, konulmasında fayda vardır. Bu filtre genellikle su ayırıcı filitre olarak da anılır. Bu filitrenin altında bulunan tapa zaman zaman açılarak filitre haznesinde biriken suyun boşaltılması gerekmektedir.

Enjeksiyon pompasına kadar olan düşük basınç hattı bazı teknelerde tank seviyesinin altında bazı teknelerde ise tank seviyesinin üstünde olabilir. Eğer düşük basınç hattı tankın yakıt seviyesinin altında ise sistemin hava alma işlemi daha kolay olacaktır.

Yakıt sisteminde yapılan her işten sonra,  hava alma işlemi yapılmalı ve bu işlem sırasıyla tank çıkışından silindirlere doğru olmalıdır.

Yakıt Tankı-Primer Filitre arası
Öncelikle primer filtrenin üzerinde hava alma civatası gevşetilir. Daha sonra yakıt tankı vanası açılır ve gevşetilen civatadan düzenli yakıt sızıntısı gelene kadar beklenir ve cıvata sıkılır.

Primer Filitre-Sekonder Filitre arası
Sekonder filitrenin kapağının üstünde bir hava alma civatası vardır(Yanmar motorlarda bu cıvata her zaman yıldız tornavida ile de açılabilecek altıköşe başlı bir civatadır). Öncelikle bu cıvata gevşetilir. Daha sonra primer filitre ile sekonder filitre arasındaki hatta ve  motor üzerinde bulunan yakıt pompası  kolu el ile aşağı yukarı hareket ettirilerek yakıtın primer filitreden sekonder filitreye gitmesi ve gevşetilen civatanın yuvasından dışarı sızması sağlanır. Düzenli akış sağlanınca cıvata sıkılır. Eğer pompa kolu tam kursa basılamıyorsa motor krankının elle biraz çevrilmesi gerekir.  Yukarıdaki şekilin birinci sırasındaki figürde bu işlem gösterilmektedir.

Sekonder Filitre-Enjeksiyon Pompası arası
Enjeksiyon pompası üzerinde de bir veya birden çok  hava alma civatası bulunmaktadır. Eğer birden çok cıvata varsa sırayla en alttakinden başlamak kaydıyla hava alma işlemi hepsi için yapılır. Yine cıvata gevşetilir ve primer filitre ile sekonder filitre arasındaki pompa kolu el ile aşağı yukarı hareket ettirilerek gevşetilen cıvata yuvasından tüm hava atıldıktan sonra,  düzgün yakıt akışı sağlanır ve cıvata sıkılır. Yukarıdaki şeklin ikinci sırasındaki figürde bu işlem gösterilmektedir.

Enjeksiyon Pompası-Enjektör arası
Bu araya hava girmesi pek olası değildir. Ancak tüm hattın diğer kısımlarının hava alma işlemi tamamlamasına rağmen sorun giderilmemişse bu hattın da havasının alınması gerekibilir. Bu durumda enjektörlere girişte bulunan yakıt giriş hattındaki tüm bağlantı civataları gevşetilir. Daha sonra motor marş motoru vasıtasıyla çevrilirek bu hatlardan havanın tahliyesi ve düzgün yakıt akışı sağlanınca civatalar sıkılır. Bu işlemi emniyetli bir şekilde yapmak için, dekompresyon kollarının kaldırılarak krankın elle çevrilmesi de mümkündür. Marş motoru çalıştırılırken veya el ile çevrilirken motorun su giriş vanasının kapatılmasında, ekzos sisteminin bloke olup motorun içine su girmemesi açısından fayda vardır.
Yukarıdaki şeklin üçüncü sırasındaki figürde bu işlem gösterilmektedir.
orhan korsanım merhaba benimde tek silindir volvo penta motorum var sıfır motor yapıldı lakin ilk çalışmada motor bi salak salak çalışıyor 30/45 saniyede toparlayıp normale dönüyor ustayı çağırdım hala gelecek sistemde hava olabileceğini söylüyor hava ile ilişkisi olabilirmi bu sorunun
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Haziran 02, 2016, 13:10:16
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

orhan korsanım merhaba benimde tek silindir volvo penta motorum var sıfır motor yapıldı lakin ilk çalışmada motor bi salak salak çalışıyor 30/45 saniyede toparlayıp normale dönüyor ustayı çağırdım hala gelecek sistemde hava olabileceğini söylüyor hava ile ilişkisi olabilirmi bu sorunun
Motor devirinde (rölanti ve max) bir sıkıntı yoksa ve ekzos gazı renginde hiç bir sorun yoksa, motor yağı spesifikasyona uygunsa, elektrik sisteminde problem yoksa sebebi rastlanma sıklığına göre çok sıktan az rastlanan sebebe göre aşağıdaki sıradaki gibi olabilir:
1. Yakıtta su vardır veya yakıt sorunludur
2. Sisteme hava giriyordur hortum bağlantıları sorunludur
3. Yakıt filitresi sorunludur
4. Yakıt pompası arızalıdır
5. Enjeksiyon pompası arızalıdır
6. Enjektör ayarı bozuktur
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Ferdi Atabek - Haziran 03, 2016, 23:00:44
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
7 yıl öncesinin  fotoğrafları bende de yok maalesef ama uygun bir zamanda yeniden hazırlarım.
ORHAN ABIM  MUGLA  IZMIR TARAFLARINDA MAZOT POMPASI VE ENJEKTOR AYARI YAPACAK IYI BIR FIRMA VARMIDIR BILDIGIN 
KARGOYLA GONDERIP YAPTIRABILECEGIM BIR YER
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Haziran 04, 2016, 09:36:48
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
7 yıl öncesinin  fotoğrafları bende de yok maalesef ama uygun bir zamanda yeniden hazırlarım.
ORHAN ABIM  MUGLA  IZMIR TARAFLARINDA MAZOT POMPASI VE ENJEKTOR AYARI YAPACAK IYI BIR FIRMA VARMIDIR BILDIGIN 
KARGOYLA GONDERIP YAPTIRABILECEGIM BIR YER
Bilmiyorum ama o ayarlar kolay bozulmaz. Önce diğer konuları kontrol etmek lazım.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Ferdi Atabek - Haziran 04, 2016, 09:41:14
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
7 yıl öncesinin  fotoğrafları bende de yok maalesef ama uygun bir zamanda yeniden hazırlarım.
ORHAN ABIM  MUGLA  IZMIR TARAFLARINDA MAZOT POMPASI VE ENJEKTOR AYARI YAPACAK IYI BIR FIRMA VARMIDIR BILDIGIN 
KARGOYLA GONDERIP YAPTIRABILECEGIM BIR YER
Bilmiyorum ama o ayarlar kolay bozulmaz. Önce diğer konuları kontrol etmek lazım.
gri bir duman cikiyor  enjektorleri temizlettim ama duzelmedi
gaz verip kesince  daha cok cikiyor cozemedim bir turlu
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Hasan Altunoğlu - Haziran 05, 2016, 20:45:04
Ferdi abi merhaba enjektor temizligi sonrasi (meme temizligi diye tahmin ediyorum) yakit puskurtulen gozeneklerdeki karbon birikinleri alinir bu da enjektorun damlatmasina nami diger isemesine sebep olur bu olayin vuku bulmasini bol beyaz dumanla ogreniriz  ;-) enjektor ayari tavsiyr ederim

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Sunay Gönenden - Mayıs 18, 2017, 21:28:23
Motor ilk çalıştığında egzostan siyah bir duman ve kurum atıyor. Sebebi nedir acaba?
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Semih Şener - Mayıs 18, 2017, 21:55:52
Yanma odasindaki fazla mazotu atiyor

Kurumda yolununun uzerindeki birikinti kuru karbon parcalari...
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Cengiz Karan - Şubat 16, 2018, 21:40:47
Sormak istediğim bir soru var. Mazot,yağ gibi sıvı maddeleri depodan çekip boşaltan pompalar mevcut. Benzin yanıcı olduğundan hortumla çekmekten başka yol yok gibi gözüküyor. Acaba resimdeki matkap ucuna takılan kuru pompa ile benzini çekmek mümkün olurmu?
(https://s17.postimg.org/y0umiq3iz/IMG_0098.jpg) (http://postimg.cc//image/y0umiq3iz/)
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Şubat 16, 2018, 22:47:20
Düzgün enjektör işeme yapmaz, temizilik sonrası da işemez.  Enjektörleri iyi bir enjektörcüye götürün.

Resimdeki pompa impeller tarzı görünüyor. Her türlü sıvıyı hava yapmadan çeker. Impeller pompaların pompa kısmı kauçuktur. Benzine dayanıp dayanmadığını öğrenmek gerekir.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Orhan Barut - Şubat 16, 2018, 22:55:45
Matkap çalışırken fırçalardan kıvılcım çıkar. Ben olsam yapmam.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Cengiz Karan - Şubat 16, 2018, 23:15:40
Haklısınız Orhan Kaptan. Depoyu boşaltalım derken marinayı havaya uçurmayalım. Şarzlı matkapla düşünmüştüm gerçi. Uyarınız için teşekkür.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Cengiz Karan - Şubat 16, 2018, 23:23:30
Ahmet Bey,haklısınız motorun içinde impeller var. Ve kauçuk. Cihazın bilgilerinde aside dayanıklı olduğunu belirtiyor.Aside dayanıklı ise benzine de dayanıklı olabilecegini düşündüm. Yani 3 mt hortumu yakıt deposundan uzak 3 mt de çıkış hortumunu bidondan uzak bir şekilde açık havada  cihazı takıp şarzlı matkapla benzini çekmekti düşüncem.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Özgür Ökten - Şubat 17, 2018, 11:53:50
Şöyle basit bir el pompası iş görmüyor mu;
(https://n11scdn2.akamaized.net/a1/320/ev-yasam/su-pompasi/benzin-mazot-ve-sivi-aktarma-pompasi__1413072559283592.jpg)
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR1CHqG5qDOB3GWwPBdk1E7EQmXQAYJXb0dswtABgM6vpZzDcO2v4qTyFX5Hg)

Yada sifon yapmayı sağlayan bu pompalar;
(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT53bS94VnGGf_O5runApq9lj2svS9n4KGmbAzAo1jx8-C-xBqE)

öZgür (tapatalk)

Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Erdal Duran - Şubat 17, 2018, 12:17:14
Ben kullandım, iş görüyor.
Başlık: Ynt: Motorun Yakıt Sisteminin Havası Nasıl Alınır?
Gönderen: Cengiz Karan - Şubat 19, 2018, 00:12:18
Teşekkürler. birde böyle denicem.