0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Sevgili tecrubeli ve yeni hevesli korsan dostlarım , yasadıgımız tecrübeyi sizlerle paylaşmadan önce biraz kendimden ,teknemin durumundan,transfer hikayemizden ve ardindan sabaha karsi 05:45 civarinda kirilan direkle yasadigimiz macera dolu zor anlardan bahsedicem.

Ben 30 yasinda cesitli macera sporlari yaparak hayatini idame ettiren genc bir korsan adayiyim,adayiyim diyorum cunku korsanlik bence kolay elde edilmiyecek tecrube ve bilgi birikimi gerektiriyor inancindayim.Yeni maceralar ve birazda denizin engin ufuklarına yelken acabilme istegi sonrasında ilk yelkenlimi 3 hafta önce gene bir Geko üyesi olan göcekten onur uzbasarandan aldım.
Tekne alımında aradıgım  özellik aslında sac olması idi.Ardından uygun fıyat ve gerekli tamirlerinin kendim ve dedem tarafından yapılabilicek olması idi.Bu kriterlere cok uyan 81 model Bruce Roberts spray 36 design yelkenlimi aldım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekneyi gocekten Okluk koyuna transfer etmek istiyorduk.ben Akyakada oturuyorum git gel kolay olur ve icinde huzurla ufak ufak tekne karaya çıkmadan önceki isleri halletmeyi planlamıştım.Onur la Cuma günü tekneyi boynuz bükünden göcege getirerek belediye marinadan mazotumuzu aldık ve tekneyii alargaya aldık.sonra karaya dönüp alışverişimizi yapıp onur evine bende yeni evim olan tekneme namı deger Flying Carpet a dolunayın guzel manzarası eşliginde ilk gecemi gecirmek üzere dingye atladım.Cumartesi sabahı saat 7 de onuru ve son malzemeleri iskeleden alıp seyrimize basladık.
Rotamız ılk gun icin bozburun bozukkale koyuna ulasmak.hava cok sakın oldugundan motor seyri ile baslayan seyrimiz ruzgarın kafadan gelmeye baslaması ile cenova ve trinket ikilisinin desteginide alarak gece 10:30 civari bozukkaleye demirledik.Kuzey firtinasindan korunakli sakin guzel bir yer.Hava raporlarindan pazar günü gündüz havanin sert esecegi aksamdan sonra düşüşe gececegini biliyorduk tahminlerden.
Pazar gunu bozukkalede sakin ama koyun dışında ruzgar şiddetle esiyordu.akşama kadar dinlendik hazırlık yaptık.iskele uzun carmıh teli biraz gevşekti onu sıktık ardından sancak ve iskele tellerini aynı gerginlige getirmeye calıştık.hepsini kontrol ettik bi sorun gözükmüyordu.
Gece 12 de uyanıp havanın sakinledigini görünce demiri aldık ve symi bozburun arası 15 knott havada orsa seyrimizi yapmaya başladık.Soguk ama güzel bir seyirle kacış planı olan bozburunu sancagımızda bırakıp iskeleden yaklaşmakta oldugumuz symi kanalına dogru devam ettik.kanalı gece gecmek biraz zor zira derinlik kıyıya yakın yerlerde 1 metreye düsüyor ortadan gidilirse 3 metre ortalama ile max 500 metre uzunlugunda bir bolge.kanala girmeden önce yelkenleri indirdik cünkü adanın arkasından esen rüzgar sagnaklar yaratıcaktı.biz yelkenlerı indirdik ve sert saganaklar gelmeye başladı.Ay ışıgında cok rahat bir görüşle kanalı gecip asıl amacımız olan datcaya rotayı cevirdik sabah 9 civarı varmayı düsünüyorduk.

Kuzeybatı esen rüzgar bize kafadan geliyordu.cenova ve motor kuvveti ile orsa cekerek 5  knott hızda ilerlemeye başladık.
(bu arada ben dedigim gibi acemiyim saglıklı bir anlatım icin terimleri yazıyorum hatam olursa uyarın).

Biraz deniz tutmustu teknenin icine her girmem gerektiginde midem bulaniyordu dışarı cıkıp havuzluktan iskele tarafına dogru aksamki yediklerimi cıkardım.Rahatlamıştım ve havuzda temiz havanın tadını cıkartıyordum.
Onur sagolsun bana cok yardımcı oldu tekneyı alma sırasında ve söz vermişti transferini beraber yapmak icin.Aslında tekne resmen halen onurun üzerine TC bayrak degişimini bekliyoruz.Onurun komutları ile ben yelkeni ve teknemi ögreniyorum.
Bi ara dalga ve rüzgar sesleri arasından büyük bir COT sesi geldi ne olduguna bakmak icin kafamı ceviremeden bumba yı onurun yarım metre yanına düşerken gördüm.
Herşey bi anda oldu ve yelkenli ile ilgili yaptıgım hayaller tıpkı ana direk ve yelkenler gibi karanlikta denizin dibine bakiyor ve dalgalar tarafından haşince dövülüyordu.
Sancak tarafından vuran dalgalar hareket etmeyı zorlaştırıyordu cünkü tutunacak dalımız olan teller ve direk herşey tekne ve güverte üzerinde tehlikeli bir şekilde hareket ediyordu.Onurda bende gecmisimizde doga sporları yapmaktan bazı acil durum tecrübeleri önceden yaşamışdık bunun faydası oldu diye düşünüyorum.Hızlıca ortalıgı kontrol edip tehlikeleri bir bir bulabilgimiz saglam yerlere sabitlemeye başladık bolca ipimiz vardı iceride.Direk güvertenin iki metre üzerinden kırılıp suya düsmüştü bumba havuzlukta diregin geri kalanı ve yelkenler suda. ırgatı kullanmayı calıstık ama ımkansızdı agırlık ve dalganın ıtmesı ile yelkenlerde olan itis kuvveti işimizi zorlaştırıyordu.bu sırada GEKO üyesi eski dostum Murat Yılmazı aradım.koordinatlarımızı  bildirip murat tarafından sahil güvenligi  haberdar ettik.Sahil güvenlik murata bir balıkcı kaptanı numarası vermıs onu aramıs ve durumu bildirmiş telefonumuzu ona iletip bizi bilgilendirdi.

Hızlı ve kesin düşünmemiz gerekiyordu onur makas var kesebiliriz telleri ve gondeririz herşeyi dedi ama hayallerimin suyun icinde yatıyor olması ve onu karanlık derin denizlere gondermemek istegim bana Hayır abi kesmeyelim dedirtti.Bir şekilde diregi aşagılardan baglamalı ve yana dogru cekebilmeliydik tabiki bunun icin denize girmemiz gerekiyordu.wetsuitimi yanımda getirmiştim ben atlarım suya dedim.eminmisin diye bana soran onura evet abi deneriz dedim.aşagıya inip kat kat olan üstümü sıcacık kaz tüyü montumu ve kıyafetlerimi cıkardım ve wetsutimi giydim.Önce belimden bir izbarco ile kendimi bagladım ipin diger ucu onurda,ardından can simidini baglayıp suya attık.Amac olabildigince aşagılardan ipi bir yere takmak veya gecirmek lakin direk üzerinde ipi gecirip çekebilecegimiz yer gözükmüyor tek güzuken radarın takılı oldugu yerlerden dolamak.

Atladım suya bekledigim kadar soguk degildi yada ben kendimi daha kotusune hazirlamistim,önce bir iki dalmaya calısıp gormeye calıstim ama nafile gecenin karanligi bu kis gunlerinde ancak 8 gibi aydinlaniyor.Karanlıkta bir taraftan direge basip nefes aliyorum ardindan tutabildigim seylerden kendimi asagiya cekmeye calisiyorum.neyseki 5 dk sonunda radara ulasip ipi etrafindan bi tur cevirdim ve cıktım dısarı.(insallah tutarr) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ipin diger ucunu sancak kic boynuzlardan gecirip vince bagladik.ben hemen ustumu degisip onurun yanina yardima geldim.bu sirada soguktan titrerken ve ortamdaki karmasanin icinde bize yardim etmek icin yola cikan balikci teknesinin kaptani aradi.Ortamdaki kargasanin icerisinde bizlerde yunan karasularina suruklenmistik.kendisine tekrar koordinat bildirerek isimize devam ettik.diregi teknenin kicina dogru surukleyip artik biraz daha guvende hissettik kendimizi.bu  sirada balikci teknesine 2 kez koordinat bildirmis olmamiza ragmen sabahin 8 inde yanimiza ulastilar.Manevralardan belli usta kaptan hemen yaklasip halati atti ve baglanmamizi istedi.bi kucaga oturacagimizi hissetmistim ama yapicak cokda birsey yoktu.Suya girip cikmam ardindan islak uzun saclarim ruzgar soguk adrenalin derken titremelerim artip kendimi teknenin icine uyku tulumuna ısınmak icin zor attım.İceri girer girmez biraz daha kusup 5 mil kadar datcaya yaklasik 1 bucuk saat yedeklendik.
Datca balıkcı barınagına baglanip halimizi degerlendirirken beklenen an geldi kaptandan "4000 bin tl ver yeter"diye bi cumle cıktı.biliyordum bi kucak olacagınıda bu kadarını beklememistim.Teknemi aldigim ucretin 10 da birini benden tekneyi bi saatlik yedekleme icin talep etmişti.Bu arada biz motor kullanabilir hale gelmistik kaptan geldiginde,hatta bizi yedeklerken motorla destek olduk.
balıkcı barınagında garip bakışlarla karşılandık.Bizler diregi ve bütün donanımı söküp güverteye almaya calısırken aksam saatlerine kadar kaptan, sahil güvenlik ve liman baskanligi arasinda mekik dokuyarak kaptana yapacagim odemeyi 1500 tl ye kadar düsürdüm.Daha da param yoktu zaten.
Günün sonuna yakin furlingleri direkten ayırıp yelkenleri ayırdık genova saglam ama trinkette az bir tamir gözüküyor.Ana yelken direginin icinde furling oldugundan ve kapali konumda durdugundan sadece diregin kirildigi yerde yirtilmalar var.iki parcaya ayrilan diregi (sabah 7 de direkt kırılan yerden tamamen yırtılıp koptu ama geri kalan teller ve baglantilar birbirine bagli oldugu icin guverteye diregi her dalgada siddetle vuruyordu) ve cenova trinket furlinglerini diregin yanına koyup teknenin üstüne alıp saglam bir sekilde bagladik.kurtarabilecegimiz malzemeleri kurtarıp tekneyi datca balıkcı barınagı limanda güneyli bir havada motor seyri ile gokova korfezine goturmek uzere orada oylece biraktik.
artik daha cok bir balikci veya gocmen teknesine benziyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) Fakat teknenin gövdesinde kullanilan sacın ne kadar güvenilir bir malzeme oldugunu anladım.Her dalgada kuvvetlice dik bir açı ile guverteye vuran diregin alt ucu govdede sadece boyayi kazımış.Fiber bir teknede daha büyük sorunlar olabilecegini düşünüyorum.  :
Tekne ve bende bu mücadeleden kurtulduk umarim hayallerime cok uzak kalmam ve bir an evvel ikimizde toparlaniriz.
Bundan sonra yapilacaklar listesi oldukca kabardi.Direk tamiri veya konu ile ilgili tavsiyelerinizi bekliyorum
Flying Carpet maddi imkansızlıklar dolayi kendisine yeni bir yelken diregi alabilecek kapatisede degil,o yuzden once tamir etmeyi deniycez.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    E. D.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #1 : Şubat 14, 2017, 17:36:38 »
Çok geçmiş olsun.


*

    E. A.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2017, 18:01:49 »
geçmiş olsun,gerçekten çok zor bir durum,neyse ki daha büyük sorunlar olmadan halletmişsiniz.


*

    M. A.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #3 : Şubat 14, 2017, 18:17:12 »
Geçmiş olsun, Allah hepimizi beterinden korusun...


*

    S. Ş.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #4 : Şubat 14, 2017, 18:35:53 »
Alaaddin kaptan belki de hayirlisi oldu , teknenizin saglam govdesine ,saglam arma çatacaksiniz...

 mumkun oldugunca motor ,yedekleneceksek gelen kaptana acikca  sormak gerekiyor bedeli bastan

Gecmis olsun

*

    Ö. Ö.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #5 : Şubat 14, 2017, 18:44:55 »
Geçmiş olsun..
Ciddi kaza = ciddi tecrübe.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Olay sabahı Murat'dan aldım haberleri, AIS kayıtlarına filan baktım balıkçı teknesinin ama bişey bulamadıydım.
Bölgede karasal AIS kapsaması oldukça zayıf.. Satellite AIS ise sadece A Class (300GT'dan büyük) vericileri görüyor.
Neyse.. makul bir yere varmışsınız sonuçta, sevindim..

Tekrar geçmiş olsun, sağlıcakla..
*

    H. E.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #6 : Şubat 14, 2017, 18:52:11 »
Geçmiş olsun.
Standart bir durum. Eninde sonunda her denizcinin başına gelir. Önemli olan kimsenin yaralanmaması.
Direk tamir olur, eskisinden de iyi olur. Arma yenilenmiş olacak böylece.
*

    M. E.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #7 : Şubat 14, 2017, 19:42:57 »
Geçmiş olsun


Balım SY
*

    M. E.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #8 : Şubat 14, 2017, 21:14:51 »
Geçmiş olsun
*

    T. A.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #9 : Şubat 14, 2017, 21:28:01 »
Geçmiş olsun
*

    A. Ü.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #10 : Şubat 14, 2017, 21:39:05 »
Alattin korsanım.Çok geçmiş olsun..
*

    K. K.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #11 : Şubat 14, 2017, 21:42:25 »
Geçmiş olsun
*

    M. Ç.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #12 : Şubat 14, 2017, 21:45:46 »
Geçmiş olsun.
*

    T. A.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #13 : Şubat 14, 2017, 21:54:47 »
Çok geçmiş olsun,önemli olan size birşey olmamış olması.
*

    U. T.

Ynt: Gece seyrinde DIREK devrilmesi ve yasananlar....!!!!!!!!
« Yanıtla #14 : Şubat 14, 2017, 22:19:34 »
Çok geçmiş olsun.