0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. A.

Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #15 : Nisan 27, 2017, 23:34:19 »
Ufuk korsanım ben bir sefer kendi misinemi doladım. Hatta makineyi çalıştırmadan maskeyle baktığımda önce birşey göremedim. Neyse Demir attık ardından dalış takımıyla daldığımda dolanan kısmın çok uzun olduğunu ama pervanenin dibinde sarıldığını o yüzden daha evvel göremediğimi farkettim. 90 dakikaya yakın tüple dalarak uğraşıp 50 veya 60 metre misine çıkardım. Son kısmı alamadım. İkinci keçe zarar görmediğinden öyle devam ettik. Yağda su yoktu. Sonradan karaya alıp pervaneyi sökünce benim su altında ulaşamadığım kısımdan bir 10 metre daha çıkardık. Daha evvel de dediğim gibi şaftlı makinede misine pek bir zarar vermez. Sail drive makinede pervane dibinde şanzumanın içine Deniz suyu girmesini engelleyen keçe var. O zarar görürse şanzumana deniz suyu girer, asıl sorun o zaman başlar. Bu meret pervane dibine dolandımı pek görünmüyor
« Son Düzenleme: Nisan 27, 2017, 23:36:23 Gönderen: Tunç Aytunç »


*

    M. Ç.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #16 : Nisan 28, 2017, 00:08:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bugün şanzıman yağını kontrol edeyim(çok anlarmışım gibi..) dedim. Fotoğrafını çektim. Köpük yok, deniz suyunun girip-girmediği renginden belli olur mu?
« Son Düzenleme: Nisan 28, 2017, 00:08:19 Gönderen: Metin Çakmakçı »


*

    M. C.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #17 : Nisan 28, 2017, 01:41:24 »
Goruldugu gibiyse problem yok.
Beyaz bir renk aliyor.ayrica bilginiz olsun boyle bir hasardan karaya alma durumunda sigortaniz hasari karaya alma ,zehirli kece degistirme dahil muafiyet miktari haric öduyor .
2 sefer basima geldi bilginiz olsun.


*

    u.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #18 : Nisan 28, 2017, 02:19:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bugün şanzıman yağını kontrol edeyim(çok anlarmışım gibi..) dedim. Fotoğrafını çektim. Köpük yok, deniz suyunun girip-girmediği renginden belli olur mu?

Benimki gri bulamaç şeklinde her motorun şanzıman yağının görüntüsü başkamı oluyor? Benim şanzıman yağındamı problem var acaba? çubuğunu çekip baktım su filan yok tam ama benim yağın bu fotoğraf ile uzaktan yakından alakası yok.


*

    S. Ş.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #19 : Nisan 28, 2017, 07:32:19 »
 temiz motorda yagkristal seffaf ve coolantinda sadece kendi renginde olmali Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Egzozdan rolantide su ne kadar cikabiliyorun cevabi da var ,video da...
« Son Düzenleme: Nisan 28, 2017, 07:39:10 Gönderen: Semih Sener »

*

    M. Ç.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #20 : Nisan 28, 2017, 11:30:51 »
   Paylaşımlardan anladığım kadarı ile çok ciddi bir durum söz konusu değilse de, temmuz-ağustos aylarında yapmayı düşündüğüm Göcek ve Yunan Adaları öncesinde (ramazan ayı içinde) karaya alıp keçe ve yağı değiştirmeyi düşünüyorum.
   Katkılarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız.
*

    N. Ö.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #21 : Nisan 28, 2017, 13:40:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Metin korsan anlattıklarınızdan teknenizin sail drive olduğunu düşünüyorum. Benim teknede sail drive'ın 2 keçesi var. Biri zarar görse bile diğeri iş yapıyor. Ama gene de çok dikkat ediyoruz birşey sarmamak için. Çünkü sail drive'da misine vs. sarıp ta keçe zarar görürse şanzuman yağına deniz suyu karışıyor ve dişliler zarar görüyor.
İlk fırsatta ve sıklıkla şanzuman yağını kontrol edin. Eğer köpüklenme varsa durum kötü. Karaya almak zorundasınız. Eğer yağ saf ise keçe sağlam demektir.

Dışarıya ikinci keçenin takılmasındaki asıl amaç, muhtemelen içteki keçenin dışarıdan fazla etkilenmeden daha iyi şartlarda çalışmasını sağlamaktır.Çünkü normal şartlarda tek keçe sızdırmazlık için tam olarak yeterlidir.

Eğer amaçlanan bu ise, daha etkili detaylar kullanılabilir. Örneğin dıştaki keçe yerine yaklaşık aynı dış ölçülerde fakat dışı sıkı geçme toleranslı ve iç çapı 0,03mm kadar çalışma boşluğunda olan, grafitli teflondan yapılmış bir halka konabilir.
Bu halkanın iç kenarları lastik keçeden çok daha rijid olacağı için misina vb. şeylerin sarılması halinde iç keçeyi çok daha etkili ve uzun süre koruyabilir.
*

    Ö. Y.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #22 : Ekim 16, 2020, 17:21:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Metin korsan anlattıklarınızdan teknenizin sail drive olduğunu düşünüyorum. Benim teknede sail drive'ın 2 keçesi var. Biri zarar görse bile diğeri iş yapıyor. Ama gene de çok dikkat ediyoruz birşey sarmamak için. Çünkü sail drive'da misine vs. sarıp ta keçe zarar görürse şanzuman yağına deniz suyu karışıyor ve dişliler zarar görüyor.
İlk fırsatta ve sıklıkla şanzuman yağını kontrol edin. Eğer köpüklenme varsa durum kötü. Karaya almak zorundasınız. Eğer yağ saf ise keçe sağlam demektir.

Dışarıya ikinci keçenin takılmasındaki asıl amaç, muhtemelen içteki keçenin dışarıdan fazla etkilenmeden daha iyi şartlarda çalışmasını sağlamaktır.Çünkü normal şartlarda tek keçe sızdırmazlık için tam olarak yeterlidir.

Eğer amaçlanan bu ise, daha etkili detaylar kullanılabilir. Örneğin dıştaki keçe yerine yaklaşık aynı dış ölçülerde fakat dışı sıkı geçme toleranslı ve iç çapı 0,03mm kadar çalışma boşluğunda olan, grafitli teflondan yapılmış bir halka konabilir.
Bu halkanın iç kenarları lastik keçeden çok daha rijid olacağı için misina vb. şeylerin sarılması halinde iç keçeyi çok daha etkili ve uzun süre koruyabilir.

Sonuç bu şekilde oluyor


Sent from my iPhone using Tapatalk
*

    Ö. Y.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #23 : Ekim 16, 2020, 17:21:39 »
...


Sent from my iPhone using Tapatalk
*

    H. H. A.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #24 : Ekim 27, 2020, 10:23:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Halat kesici takılabilen sail drive şanzumanlar var. Benimkine olmuyor ama.


Tunç Korsan merhabalar, benim kuyrukta,pervanenin hemen arkasındaki bileziğe dik olarak paslanmaz çelik bıçaklar kaynatıp,uç kısımlarıda iyice bilenerek el yapımı halat kesici yaptılar. Eğer Marmaris taraflarına gelecek olursanız,yapan ustayı önerebilim. Sağlıcakla..
*

    A. K.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #25 : Ekim 27, 2020, 11:55:39 »
Bicak kesemedigi zaman govde - bilezik baglantisina ciddi bir yuk biner diye dusunuyorum.. sadece dusunce
*

    N. Ö.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #26 : Ekim 27, 2020, 14:32:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bicak kesemedigi zaman govde - bilezik baglantisina ciddi bir yuk biner diye dusunuyorum.. sadece dusunce



Atilla beyin düşüncesine ben de katılıyorum.


Ayrıca böyle bir bıçak için seçilecek malzemenin hem kısa sürede körelmeyecek ve esnemeyecek kadar sert, hem de ağır korozyona dayanabilecek özellikte olması gerekir.

Hem sert hem de korozyon dayanımı yüksek paslanmaz bulmak kolay değildir.
Örneğin yaygın olarak kullanılan 316 dan yapılırsa, sertliği yetersiz olacağından dolayı keskinliğini fazla koruyamayacaktır.

Ben kendi teknem için şaft halat kesicisi yaptığımda duplex paslanmaz çelik (malzeme no: 1.4462) kullanmıştım. Hem yeterince sert hem de korozyon dayanımı yüksek olduğundan dolayı iyi netice almıştım.
*

    H. H. A.

Ynt: Pervaneye sarılan misina, naylon vs.
« Yanıtla #27 : Ekim 27, 2020, 15:43:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bicak kesemedigi zaman govde - bilezik baglantisina ciddi bir yuk biner diye dusunuyorum.. sadece dusunce



Atilla beyin düşüncesine ben de katılıyorum.


Ayrıca böyle bir bıçak için seçilecek malzemenin hem kısa sürede körelmeyecek ve esnemeyecek kadar sert, hem de ağır korozyona dayanabilecek özellikte olması gerekir.

Hem sert hem de korozyon dayanımı yüksek paslanmaz bulmak kolay değildir.
Örneğin yaygın olarak kullanılan 316 dan yapılırsa, sertliği yetersiz olacağından dolayı keskinliğini fazla koruyamayacaktır.

Ben kendi teknem için şaft halat kesicisi yaptığımda duplex paslanmaz çelik (malzeme no: 1.4462) kullanmıştım. Hem yeterince sert hem de korozyon dayanımı yüksek olduğundan dolayı iyi netice almıştım.



Doğrudur,bizim ustada duplex kullanmıştı.