Rüzgar tekeneler sancaktan geliyor, ancak dalgaların belli bir yönü yok.
Rıhtım ayakları olmadığı için betona çarpıp dönen dalgalar ortalığı çamaşır makinesine çeviriyorlar.
Tekne aralıkları çok az, böyle bir havada bir diğer tekneye yanaşmak kesinlikle kazaya sebebiyet verir.
Usturmaçaları vardavela tellerine değil ama uygunsa küpeştedeki raya veya dikmelerin dibine bağlamak daha iyi oluyor.
Eğer rüzgaraltı tekneysem çok rüzgarüstü koltuğu tamamen çözüp, rüzgarüstü tekneden uzaklaşır, doblin koltuğu bırakır motorla çıkardım. Eğer tonoz halatı sorun çıkartacaksa, hızla batması için kurşun veya bir başka ağırlık bağlanabilir, ya da sahilden tamemn çözüp çımasını tekneye almak da bir fikir. Liman görevlilerine iş çıkartmamak için dışarı çıkıldığında tonoz halatını suya atarken ucuna bir şamandıra bağlamak iyi olur...
Eğer tüm filo çıkacaksa, önce en rüzgaraltı tekne çıkar, sonra sırasıyla rüzgaraltından rüzgarüstüne doğru aynı düzenle hepsi çıkarlar.
Eğer aradaki tekne bizsek, o zaman biraz daha zor.
Normalde rüzgaraltı koltuğu önceden çözüp, sancak kıç koltuğu doblini son dakikaya kadar tutup motorla hızla ileri çıkmak yapılabilir ama bu şartlarda ben olsam bunu denemezdim.
Bence koltuğu yavaş yavaş bırakırken, baş taraftan da yavaş yavaş boşunu alır, tekneyi hep yükte tutardım.
Eğer demir atıldıysa ırgatla bunu yapmak gayet kolay, eğer tonoz varsa daha zor.
Tonoz halatını ırgatın fenerliğine (varsa) bağlamak bir yöntem veya iki halat ile çalışarak direk üzerindeki vince almak da mümkün.
Yoksa gerekirse gider ikinci bir demir atar onunla yapmaya çalışırdım bu yöntemi.