0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. B.

Ynt: Böyle bir durumda neler yapılabilir, ne önlemler almalı ?
« Yanıtla #30 : Ocak 25, 2017, 00:49:40 »
Çıkmayı tercih edenler detaylı olarak kaçış manevralarında da nasıl önlemler alınması gerektiğini anlatabilirler belki;

liman içinde çok solugan var bu kadar sıkışık düzende kendi teknemize ya da başka teknelere zarar vermeden hızlıca çıkmak için dikkat edilmesi ve yapılması gerekenler nedir?
koltuk halatlarıyla ve açmazlarla ilgili hazırlıklar nasıl olmalı?
teknenin tonozda ya da demirde olmasına bağlı olarak ayrılma manevrasından önce ve sonra yapılması gerekenlerin sırası nasıl olmalı?
böyle bir havada tonozu bıraktığımız gibi acele yol verirsek halatı pervaneye sarma ihtimalimiz var mı? gibi..


*

    M. E.

Ynt: Böyle bir durumda neler yapılabilir, ne önlemler almalı ?
« Yanıtla #31 : Ocak 25, 2017, 15:54:01 »
Rüzgar tekeneler sancaktan geliyor, ancak dalgaların belli bir yönü yok.
Rıhtım ayakları olmadığı için betona çarpıp dönen dalgalar ortalığı çamaşır makinesine çeviriyorlar.
Tekne aralıkları çok az, böyle bir havada bir diğer tekneye yanaşmak kesinlikle kazaya sebebiyet verir.

Usturmaçaları vardavela tellerine değil ama uygunsa küpeştedeki raya veya dikmelerin dibine bağlamak daha iyi oluyor.

Eğer rüzgaraltı tekneysem çok rüzgarüstü koltuğu tamamen çözüp, rüzgarüstü tekneden uzaklaşır, doblin koltuğu bırakır motorla çıkardım. Eğer tonoz halatı sorun çıkartacaksa, hızla batması için kurşun veya bir başka ağırlık bağlanabilir, ya da sahilden tamemn çözüp çımasını tekneye almak da bir fikir. Liman görevlilerine iş çıkartmamak için dışarı çıkıldığında tonoz halatını suya atarken ucuna bir şamandıra bağlamak iyi olur...

Eğer tüm filo çıkacaksa, önce en rüzgaraltı tekne çıkar, sonra sırasıyla rüzgaraltından rüzgarüstüne doğru aynı düzenle hepsi çıkarlar.

Eğer aradaki tekne bizsek, o zaman biraz daha zor.
Normalde rüzgaraltı koltuğu önceden çözüp, sancak kıç koltuğu doblini son dakikaya kadar tutup motorla hızla ileri çıkmak yapılabilir ama bu şartlarda ben olsam bunu denemezdim.

Bence koltuğu yavaş yavaş bırakırken, baş taraftan da yavaş yavaş boşunu alır, tekneyi hep yükte tutardım.
Eğer demir atıldıysa ırgatla bunu yapmak gayet kolay, eğer tonoz varsa daha zor.
Tonoz halatını ırgatın fenerliğine (varsa) bağlamak bir yöntem veya iki halat ile çalışarak direk üzerindeki vince almak da mümkün.

Yoksa gerekirse gider ikinci bir demir atar onunla yapmaya çalışırdım bu yöntemi.


*

    T. A.

Ynt: Böyle bir durumda neler yapılabilir, ne önlemler almalı ?
« Yanıtla #32 : Ocak 25, 2017, 22:52:28 »
Meremcim ara tekneysen eğer, rüzgar üstü tekneden geçici koltuk alınamaz mı?

Sent from my SM-N915F using Tapatalk



*

    M. E.

Ynt: Böyle bir durumda neler yapılabilir, ne önlemler almalı ?
« Yanıtla #33 : Ocak 25, 2017, 23:39:46 »
Eğer rüzgarın şiddeti yeterliyse ve tekneyi dalgaya rağmen iskele tarafa (rüzgaralatına) itebiiyorsa olabilir, ama ben yeteceğini umarak strateji geliştirmezdim.
Hem sallanan bir diğer tekne, hem oradaki ekip-kaptan uyumlu çalışmasına ihtiyaç sebebiyle ben yapacağım düzeneği kara ile ilişkilendirmeyi tercih ederdim