Ben de tekneyi almadan önce bu işe ayıracağım parayı ortaya koydum. Parayı 2 ye ayırdım. 1- tekne alımına ödenecek para 2- Tekneye ilave donanım bakım/yenileme vs için harcanacak para. Teknede nelerin mutlaka olması gerektiğini de yazdım bir kenara. Yani teknede webasto , güneş paneli falan var ise 2 numaralı maddeden para azaltıp tekne alımına ilave edecektim. Ama her halukarda da en az 10 bin TL gibi genel bakım/elden geçirme gibi işler için para ayırdım. Baktığım tekne için 2 nolu kalem ne kadar büyük ise 1 nolu kalem o kadar küçülecekti. Veya tam tersi olacaktı.
Sonuç olarak %90 oranında harcama öngörülerimi tutturdum. Tekneyi aldıktan sonra, şirket kurulumu, evrak kağıt kürek, Transit Log vs. her tür detayı eksiksiz olarak hallettim. Tekneyi de kendimce tekrardan denize hazırladım (tekne deniz için zaten hazırdı ama yeni aldık işte illa harcıycaz para)
Tüm halatları değiştirdim. 6-8 yıllık olduğunu tahmin ettiğim yelkenleri söktürdüm, yıkattım dikişlerinin üzerinden geçirttim. Yeni servis aküleri aldım. Motor yıllık bakımlarını yaptırdım. Spray hood ve biminiyi söktürüp yıkattım, dikişlerinin söküklerini elden geçirttim. Spray Hood'un camları iyice buğulanmış onlar da değişti. Teknenin herbir köşesine bizzat girerek ne var ne yok döktüm ortaya ve temizlik yaparak tüm ekipmanı yedek parçayı tekrar kutular içerisine teknenin muhtelif dolaplarına dağıttım. Usturmaçalar bi çıplak gözüktü gözüme, giydirdim onları. Bavari Holiday logosu bile çok yıpranmış geldi gözüme oturdum bizzat corel'da çizdim kestirdim tabelacıda yapıştırıcam bugün yarın. Velhasılı tekne, sahibinin harcamak istediği kadar masraf çıkarır tezine katılıyorum. Benim takılıp yenilediğim pekçok şey ile başla biri yıllarca devam edebilir belki.
Bir de "Marin Ustaları" mevzuu var ona da giricem
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapAvalon'un bugün itibarı ile görünümü:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap