0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    F. G.

25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« : Ağustos 29, 2015, 21:43:17 »
 Merhaba arkadaslar. 2006 dan beri 17 feetlik hareketli salmali venture 17 teknemle yelken yapiyorum. son zamanlarda biraz daha buyuk tekne bakmaya basladim. internetteki kaynaklardan arastirdim ve hedefimdeki tekneleri 5-6 modele indirgedim. bu kaynaklari sizlerle paylasmak istiyorum zaten bircogunuz biliyorsunuzdur ama olsun.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap         
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Cesitli sebeplerden dolayi tekne boyunu kucuk tutmak istiyorum.
 -singlehand agirlikli
 -operasyon masraflari: capa atip alargada kalip yazi gecirmek mumkun(alternatif olarak sehrimizin limaninda tonoza baglanilabilir. yillik 350 dolar.) trailer a cekip evin bahcesinde ucretsiz kislamak mumkun olabilir. yine marinada karada kislamak durumunda tekne boyunu kucuk tutmakta fada goruyorum
 - bakim: elimden geldigince kendi bakim, tamir vs islerini yaparim. 17 feet lik bir teknenin bile bir dunya isi oluyor. buyuk teknenin iside buyuk
 - felsefe: minimalist adamim vesselam.  vs, vs
 alacagim teknenin icinde minimum standartllardada olsa bir uzun yol teknesinde olmasi gereken ozelliklerin olmasini istiyorum. yeke dumenli tercihimdir. motor konusunda biraz kafam karisik. genelde inboard motor(dizel) tavsiye ediliyor. bazi modellerde inboard motor opsiyonu yok. havuzlukta ozel bir yer yapilmis ordan indiriliyor(bristol 27 nin bazi modelleri). elektrik uretme acisindan inboard motor daha mantikli gibime geliyor.
 transfer konusunu basite indirmek icin cok uzaktaki teknelere biraz karamsar bakiyorum. karayoluyla 3- 4 saat mesafedeki teknelerle baslayabilirim.
 simdilik ilgimi ceken tekneler sunlar
 -albin vega 27
 -bristol 27 ( oldukca hesapli, bulmasi kolay, cogunda inboard motor yok)
 - pearson triton 28 ( tank gibi, hesapli, 5k dolar altinda uygun tekneler var)
 -cape dory nin birkac farkli modeli
 - contessa 26 (bulmasi zor ve pahali)
 bunlarin icinde en ilgimi ceken albin vega. bu tekneler hakkinda ozelliklede albin vega hakkinda gorusleriniz nelerdir. yelkenleri iyi durumda fazla bakim gerektirmeyen bir albin vega var civarimda(2,5 saat arabayla) . 8k dolar istiyor sizce bakmaya degermi. tesekkurler
 


*

    M. E.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2015, 00:09:11 »
Albın Vega klasik ve dünya denizlerini dolaşan uzak yol teknesi. Youtube  de birçok videosu var.VELOCIR Albin Vega diye arayın.Eski bir teknenin restorasyonu ile uğraşan genç çiftin yapım ve seyahat videolarını izlersiniz.
 But tekneler maalesef bakıma muhtaç oluyor.Bakımlısını bulursanız kaçırmayın. 4 yıl önce  Yeşilköy de Kanadalı bir çiftin teknesi Albın Vega idi.Tekne mükemmel bakımlı ve iki kişi için çok yeterliydi.


*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2015, 00:40:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Albın Vega klasik ve dünya denizlerini dolaşan uzak yol teknesi. Youtube  de birçok videosu var.VELOCIR Albin Vega diye arayın.Eski bir teknenin restorasyonu ile uğraşan genç çiftin yapım ve seyahat videolarını izlersiniz.
 But tekneler maalesef bakıma muhtaç oluyor.Bakımlısını bulursanız kaçırmayın. 4 yıl önce  Yeşilköy de Kanadalı bir çiftin teknesi Albın Vega idi.Tekne mükemmel bakımlı ve iki kişi için çok yeterliydi.
onlari izledim bence biraz fazla abarttilar, gerci offshore icin biraz hazirlik normal ama bazi donanimlari olmasada olurdu. sonucta 27 feet tekne. bakim konusunda haklisiniz daha once kucuk bir tekne restorasyonu yaptim o yuzden biraz tecrubem var ama elektrik sistemi vs yoktu onda sadece fiber, zimpara, boya, ne var ne yok sokup silikonlayip tekrar takma gibi islerdi. bu biraz daha kompleks olur muhakkak.
  baktigim albin vega 76 model bakimli gibi ama mutlaka isi olur tabi. motor volvo orjinal motoru. ona pek guvenemedim cok iyi calisiyor diyor satan kisi ama sonucta motor benimle ayni yasta:) bizde arada tekliyoruz. zaten gordugum kadariyla bircok kisi ya motoru degistirmis yada kictan takma motora gecmis.


*

    A. N.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #3 : Ağustos 31, 2015, 12:22:20 »
Faruk korsan merhaba,
Dolayısıyla değerli gezgin korsanlara da merhaba.

Verdiğiniz linkte (Atom Voyages) James Baldwin dünya turunu bahsettiğiniz teknelerden Carl Alberg tasarımı Pearson Triton ile yapmıştır. Ben bunların Fransa'da üretilen versiyonu Jouet Triton kullanmaktayım. Onarım için diğer bir çok kaynağın yanı sıra çoğunlukla National Triton Association'ın verdiği bilgilerden ve özellikle Tim Lackey'in Glissando projesinden yararlandım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Triton ayrıca American Sailboat Hall of Fame'de de görülebilir :
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Listenizdeki diğer teknelerden Contessa 26'yı bu tekneyi almadan epey bir incelemiştim. En yakın Kanarya Adaları'nda bulabilmiştim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap İngiliz yapımı Contessa'ların bir de Kanada yapımı kuzenleri mevcut belki rast gelmişsinizdir. JJ Taylor 26. Onların da Triton'lar gibi kendi filoları var ve her yıl kendi aralarında yarışlar düzenliyorlar. Contessa 26 ile de bir çok dünya seyahati var. Tania Aebi'nin yaptığı en meşhuru. Maiden Voyage (Tek Başıma) diye kitabını da yazmıştı.

Konuyla ilgili John Vigor'un "Twenty Small Sailboats to Take You Anywhere" isimli kitabı da başlangıç için epey bir fikir verecektir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz araştırılırsa internette pdf olarak da mevcut.
İncelemeleri kitapta listeyi ise şurada görebilirsiniz:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

John Vigor'un genel denizcilik üzerine harika bir blogu da var:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Araştırmalarınızda başarılar dilerim.
« Son Düzenleme: Ağustos 31, 2015, 12:26:24 Gönderen: Avni Nalbantoğlu »


*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #4 : Ağustos 31, 2015, 18:48:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk korsan merhaba,
Dolayısıyla değerli gezgin korsanlara da merhaba.

Verdiğiniz linkte (Atom Voyages) James Baldwin dünya turunu bahsettiğiniz teknelerden Carl Alberg tasarımı Pearson Triton ile yapmıştır. Ben bunların Fransa'da üretilen versiyonu Jouet Triton kullanmaktayım. Onarım için diğer bir çok kaynağın yanı sıra çoğunlukla National Triton Association'ın verdiği bilgilerden ve özellikle Tim Lackey'in Glissando projesinden yararlandım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Triton ayrıca American Sailboat Hall of Fame'de de görülebilir :
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Listenizdeki diğer teknelerden Contessa 26'yı bu tekneyi almadan epey bir incelemiştim. En yakın Kanarya Adaları'nda bulabilmiştim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap İngiliz yapımı Contessa'ların bir de Kanada yapımı kuzenleri mevcut belki rast gelmişsinizdir. JJ Taylor 26. Onların da Triton'lar gibi kendi filoları var ve her yıl kendi aralarında yarışlar düzenliyorlar. Contessa 26 ile de bir çok dünya seyahati var. Tania Aebi'nin yaptığı en meşhuru. Maiden Voyage (Tek Başıma) diye kitabını da yazmıştı.

Konuyla ilgili John Vigor'un "Twenty Small Sailboats to Take You Anywhere" isimli kitabı da başlangıç için epey bir fikir verecektir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz araştırılırsa internette pdf olarak da mevcut.
İncelemeleri kitapta listeyi ise şurada görebilirsiniz:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

John Vigor'un genel denizcilik üzerine harika bir blogu da var:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Araştırmalarınızda başarılar dilerim.
merhaba kaptan linkler icin tesekkurler. tekneniz cok guzel triton lari bende takip ediyorum yalniz bazen acaba fazlami agirlar diye dusundugumde oluyor. albin vega lar da daha az balast olmasina ragmen acik denizde daha guvenli olduguna dair derecelendirmeler var. bir iki tartan 27 var ortalikta onlarda bayagi denizci teknelermis. birde sizin tritonlarin burada east coast/west coast farklari var biliyorsunuz. west coast da yapillanlar daha saglam, 3 chainplate li vb, kisacasi daha sert havalara uygun yapildigindan bahsediliyor. gecen birtane denkgeldi 60 yapimi west coast craigslistde bedava gelin goturun seklinde ama sira bize gelmeden ikinci bakmaya gelen kisi almis. govde saglam olduktan sonra onemli degil ki triton hatirladigim kadariyla ilk fiberglas teknelerden yani acemiliklerine gelmis basmislar malzemeyi bolkepce. onu bir elden gecirip kullanirdik.
 bu aralar su albini kesiyorum ama motorunun gozumde pek yeri yok. repower olayina girsek 7-8k daha gider.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 selamlar

*

    H. B. T.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #5 : Ağustos 31, 2015, 23:29:05 »
  Faruk korsanım niyetiniz alacağınız tekne ile Tükiyeye gelmek mi? Yoksa oralarda güneye seyirler yapmak mı?
*

    H. B. T.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #6 : Eylül 01, 2015, 00:46:38 »
  Bazen sorduğumuz sorunun yanıtını ararken öyle hatalara düşeriz ki karşımıza bir sürü maydanoz çıkar...
Bizde, işin içinden çıkamaz duruma geliriz.
  Teknesine usta girmemiş 20 yıllık bir denizci ,10 yıllık bir yelkenciyim. Ama hiç bir halt değilim.
DOĞRU adresi çok aradım fikir almak konusunda. Çok değerli abilerimiz bu siteden uçup gittiler, ama size çok yakın bir adres, daha doğrusu isim vermek istiyorum, Adı ERKAN GÜRSOY. İletişime geçme şansınız var, Kanada uzak değil size. Sekiz metrelik kendi yaptığı bir tekne ile bize gurur verdi kuzey buz denizlerini geçerek. Barış adlı teknesi ile dünya turu yaptı(kendi yaptığı) daha önce. Medya maymunları farkına bile varamadı.
  John Vigor iyi bir yelkenci ve yazardır, ara sıra bu platformda yazdıklarını paylaşıyorum. Pratik denizcilik ansiklopedisi(adını yanlış yazmış olabilirim) , okumanızı öneririm. Kitaplar bitti ansiklopedilere geçtim.
  Ama Erkan abim Anadolunun içinden çıkmış , kendi teknesini yapmış , dünyayı turlamış ve yetmemiş, yetmişinden sonra kuzey buuz denizini yine kendi yaptığı tekne ile geçmiş ve ülkesine gelmiş bir DEHA...
  Değerini bir SADUN abim bildi.
  Sor SADUN abime diyemiycem içimizde,
  Sor Erkan abime, hala var, kuzey buz denizlerine inat ,hayatta...
vardır bir diyeceği . Bizlede paylaş ki bilelim.
  Bende çok maydanoz oldum konuya hata ettim ise af ola.
 
*

    A. N.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #7 : Eylül 01, 2015, 12:23:19 »
Faruk korsan merhaba,
Bahsettiğiniz teknelerin hepsi çok güzel, mutlaka belli bir mühendislik seviyesinde. Dediğiniz gibi batı sahilinde üretilen Tritonlar doğu sahilinde üretilenlerden biraz daha farklı. Güverteleri balsa sandviç değil, mezarnaları (coamings) ahşap değil, üçer çarmıklı. 

Lezzetli bir köfte için iyi malzeme ve maydanoz, karabiber, tuz, vs de gerektiğinden ve forumlar "kullanıcıların yorumlarını (cevaplarını) yazarak fikirlerini beyan ettikleri elektronik ortamda yaratılmış bir tartışma platformu ve paylaşım sistemi" olduğundan bence çekinecek bir durum yok. İş içinden çıkılamaz bir durumda da değil, daha satın alma yapılmamış. Elimizin altındaki forumu kullanarak ve buradan elde edilecek değerli bilgilerle yola çıkmak gayet mümkün.

İlk mesajda bahsettiğiniz teknelerin yaşı göz önüne alındığında, orada kolaylıkla bulabileceğiniz bir kaç öneride bulunmak isterim. Birinci link almadan önce bakılması gerekenlerle ilgili, ikincisi ise aldıktan sonra karşınıza çıkabilecek muhtemel problemler ve çözümleriyle ilgili:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Veya hepsi bir arada :
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İleride değerlendirmek isteyeceğiniz başka faktörler de olabileceğinden, hiç acele etmeden yola çıkmanız dileğiyle.
Rüzgarınız kolayına olsun.

*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #8 : Eylül 01, 2015, 23:35:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Bazen sorduğumuz sorunun yanıtını ararken öyle hatalara düşeriz ki karşımıza bir sürü maydanoz çıkar...
Bizde, işin içinden çıkamaz duruma geliriz.
  Teknesine usta girmemiş 20 yıllık bir denizci ,10 yıllık bir yelkenciyim. Ama hiç bir halt değilim.
DOĞRU adresi çok aradım fikir almak konusunda. Çok değerli abilerimiz bu siteden uçup gittiler, ama size çok yakın bir adres, daha doğrusu isim vermek istiyorum, Adı ERKAN GÜRSOY. İletişime geçme şansınız var, Kanada uzak değil size. Sekiz metrelik kendi yaptığı bir tekne ile bize gurur verdi kuzey buz denizlerini geçerek. Barış adlı teknesi ile dünya turu yaptı(kendi yaptığı) daha önce. Medya maymunları farkına bile varamadı.
  John Vigor iyi bir yelkenci ve yazardır, ara sıra bu platformda yazdıklarını paylaşıyorum. Pratik denizcilik ansiklopedisi(adını yanlış yazmış olabilirim) , okumanızı öneririm. Kitaplar bitti ansiklopedilere geçtim.
  Ama Erkan abim Anadolunun içinden çıkmış , kendi teknesini yapmış , dünyayı turlamış ve yetmemiş, yetmişinden sonra kuzey buuz denizini yine kendi yaptığı tekne ile geçmiş ve ülkesine gelmiş bir DEHA...
  Atlantic gecisi projsi yok. uzun vadede guneye inme planlari olabilir. aldim-sattim pek ugrasmak istedigim isler degil, hosuma giden bir tekne denkgelirse uzun sure elimde tutmayi dusunuyorum. Kanadadaki abimizin maceralarini biraz okudum ama bizim projelerimiz cok kucuk boyutta, onun uzmanlik alani biraz daha farkli gibi, mesela rota konularinda.
  Değerini bir SADUN abim bildi.
  Sor SADUN abime diyemiycem içimizde,
  Sor Erkan abime, hala var, kuzey buz denizlerine inat ,hayatta...
vardır bir diyeceği . Bizlede paylaş ki bilelim.
  Bende çok maydanoz oldum konuya hata ettim ise af ola.
 
Atlantic gecisi projsi yok. uzun vadede guneye inme planlari olabilir. aldim-sattim pek ugrasmak istedigim isler degil, hosuma giden bir tekne denkgelirse uzun sure elimde tutmayi dusunuyorum. Kanadadaki abimizin maceralarini biraz okudum ama bizim projelerimiz cok kucuk boyutta, onun uzmanlik alani biraz daha farkli gibi, mesela rota konularinda.
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2015, 23:36:59 Gönderen: Faruk Göçmen »
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #9 : Eylül 01, 2015, 23:44:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk korsan merhaba,
Bahsettiğiniz teknelerin hepsi çok güzel, mutlaka belli bir mühendislik seviyesinde. Dediğiniz gibi batı sahilinde üretilen Tritonlar doğu sahilinde üretilenlerden biraz daha farklı. Güverteleri balsa sandviç değil, mezarnaları (coamings) ahşap değil, üçer çarmıklı. 

Lezzetli bir köfte için iyi malzeme ve maydanoz, karabiber, tuz, vs de gerektiğinden ve forumlar "kullanıcıların yorumlarını (cevaplarını) yazarak fikirlerini beyan ettikleri elektronik ortamda yaratılmış bir tartışma platformu ve paylaşım sistemi" olduğundan bence çekinecek bir durum yok. İş içinden çıkılamaz bir durumda da değil, daha satın alma yapılmamış. Elimizin altındaki forumu kullanarak ve buradan elde edilecek değerli bilgilerle yola çıkmak gayet mümkün.

İlk mesajda bahsettiğiniz teknelerin yaşı göz önüne alındığında, orada kolaylıkla bulabileceğiniz bir kaç öneride bulunmak isterim. Birinci link almadan önce bakılması gerekenlerle ilgili, ikincisi ise aldıktan sonra karşınıza çıkabilecek muhtemel problemler ve çözümleriyle ilgili:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Veya hepsi bir arada :
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İleride değerlendirmek isteyeceğiniz başka faktörler de olabileceğinden, hiç acele etmeden yola çıkmanız dileğiyle.
Rüzgarınız kolayına olsun.
guzel kaynaklar tesekkur ederim. bir kac sene evvel soyle bir bakmistim o kitaplara. sanirim birdaha goz atip bilgileri tazelemek lazim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 buyrun contessa verelim. yalniz "engine needs some work" diyorya orada insanin kafasi karisiyor.
*

    H. A.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #10 : Eylül 02, 2015, 13:01:22 »
Selamlar  benim  çizgileri ve işçiliği çok hoşuma giden  DANA 24  tekeneleri hem klasik çizgiye ve işçiliğe sahip hemde modern teknolojinin sağlamlığına  bence bu  tekne ilede heryere her şartta gidebilirsiniz  bence inceleyin derim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #11 : Eylül 02, 2015, 21:16:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar  benim  çizgileri ve işçiliği çok hoşuma giden  DANA 24  tekeneleri hem klasik çizgiye ve işçiliğe sahip hemde modern teknolojinin sağlamlığına  bence bu  tekne ilede heryere her şartta gidebilirsiniz  bence inceleyin derim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


guzel tekne ama pahaliymis biraz:)
*

    İ. P.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #12 : Eylül 04, 2015, 17:49:24 »
Faruk Korsan merhaba , Neredesiniz New York'ta?
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #13 : Eylül 04, 2015, 23:49:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Faruk Korsan merhaba , Neredesiniz New York'ta?
merhaba Ismail korsanim. hudson valley bolgesindeyim. beacon,ny.  herzaman beklerim.
 
*

    F. G.

Ynt: 25-29 feet civari uzun yol teknesi.
« Yanıtla #14 : Eylül 04, 2015, 23:56:32 »
 bir kac gun dusundum. konuyu albin vega sahibi birkac kisiylede gorustum. acikcasi hernekadar bluewater falan desemde gercekci olarak konuyu masaya yatirdim. bulundugum bolge korunakli bir su oyle acik deniz havasi yok. ruzgar da aman aman esmez. biraz hedef kucultup uzun zamandir ilgimi ceken catalina 22 lere bakmaya basladim. gelmis gecmis en populer teknelerden ayrica american hall of fame e dahil vs yani hosuma giden bir tekneydi. craigslist de bayagi bir taradim bir kac tane firsati kacirdim ama dun birtanesine bakmaya gittim. biraz isciligi var ama kriterlerime uyuyordu. fiyatta anlastik kagitlari imzaladik hadi hayirlisi bakalim. bu kis bir zehirli, boya derken gene bir projeye daha girmis olduk rahat batiyor bana. haftaya almaya gitmeyyi planliyorum yaklasik 150 deniz mili yol var buyuk ihtimalle karadan romorkla getirecegim.