0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. A. A.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #15 : Haziran 07, 2016, 22:13:41 »
Hasan ciddi yerlerde dolanırken lacilerle dolaş hava verir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Biz dondurmacı pozlarındayız...


*

    E. B.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #16 : Haziran 07, 2016, 22:27:01 »
Ahmet korsanım hiç kaplama ile uğraşmayın. Bu tür çözümler geçici oluyor. Bir iki yıl sonra sıkıntı yaratacak, kalkacak , yapışkanı çıkmayacak.. Çok rahatsızlık veriyor ise boyatın gitsin. İki günde boyarlar.


*

    C. İ.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #17 : Haziran 07, 2016, 23:10:08 »
[quote author=Ahmet Çelenoğlu link=
Ozmoz riski de renkli jelkotta artıyor.  iki olasılık  var:
Satmak  veya kafaya takmamak.  Diğer alternatifler  ozmoz hariç sorunu  çözer  gibi  görünüyor.

    Ben Ahmet kaptanımın konuyu OZMOZ a bağlamasına takıldım.
Ortada çatlak yok, boya tabakasının kalkması yok, darbe yok, aşınma yok.
Ozmoz nereden çıkıyor? Her koyu renk tekneye ozmoz kontrolü mü yapılmalı?
Bu ozmoz kontrolü marina vinçlerinin müşteri kazanma kapısı olmasın sakın.
 Çamaşır makinesine zar zor kavuşmuş zavallı ev hanımlarını rezistansının
kireçle kaplanması olasılığı ile tehdit eden reklamlar geldi aklıma.
Oysa bir yılda satın aldığı kireç önleyici parası ile çok rahat rezistansın yenisini taktırabilir.
Neyse... herkese sevgi ve selamlar.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #18 : Haziran 07, 2016, 23:27:07 »
Lacivert başa bela! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayatınızdan önemli bir zamanı (veya parayı) pasta-cila işine ayırmanız gerekir..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. T.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #19 : Haziran 07, 2016, 23:33:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
[quote author=Ahmet Çelenoğlu link=
Ozmoz riski de renkli jelkotta artıyor.  iki olasılık  var:
Satmak  veya kafaya takmamak.  Diğer alternatifler  ozmoz hariç sorunu  çözer  gibi  görünüyor.

    Ben Ahmet kaptanımın konuyu OZMOZ a bağlamasına takıldım.
Ortada çatlak yok, boya tabakasının kalkması yok, darbe yok, aşınma yok.
Ozmoz nereden çıkıyor? Her koyu renk tekneye ozmoz kontrolü mü yapılmalı?
Bu ozmoz kontrolü marina vinçlerinin müşteri kazanma kapısı olmasın sakın.
 Çamaşır makinesine zar zor kavuşmuş zavallı ev hanımlarını rezistansının
kireçle kaplanması olasılığı ile tehdit eden reklamlar geldi aklıma.
Oysa bir yılda satın aldığı kireç önleyici parası ile çok rahat rezistansın yenisini taktırabilir.
Neyse... herkese sevgi ve selamlar.

Hatta ; Mümkün olsa imalatta belli bir dereceye yakar ısıtılabilse  (80 santigrad derece idi galiba) , fiberglass gövdenin ömür boyu bir daha osmos olmayacağı söylenir bir görüşe göre.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Boyasız gövde yapısı ile direkt ultraviole ışınlarına maruz kalmadıktan sonra reçine ve elyaf etkilenmez sıcaktan ,yaşam mahallinin biraz daha sıcak olması veya daha iyi izolasyon gerektirmesi dışında negatif etkileri olacağına ben de inanmıyorum.

Not:Borda rengim mavi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    S. Ç.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #20 : Haziran 08, 2016, 01:53:46 »
Koyu renk lükstür....

Bende olsa her hafta kendim cilalarım..

Bordadaki renkle osmosun ne alakası var...
*

    A. Ç.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #21 : Haziran 08, 2016, 07:15:16 »
Osmos jelkottan fiberglasa su geçmesidir. Teknelerin renklendirilmesi için ise boyama yerine jelkot içinde boya pigmenti eklenir. Borda değil tüm tekne gövdesi aynı jelkottan olduğu için  karina da aynı renktir. Jelkotun renkli  olması halinde  ozmoz olasılığının arttığı görülmektedir.
*

    H. B.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #22 : Haziran 08, 2016, 09:08:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hep lacivert gövdeli teknelere özenirdim..
Oldumu laci olacak derdim. Şansıma son teknem lacivert denk geldi.
Meğerse büyük hataymış... Resmen bezdim...

- Koyu renk ve güneş ilişkisinden yazın daha sıcak kabin içleri
- Tuzlu su sürekli leke yapar, tatlı su ve hortumla yıkamak sorunu çözmez hep lekeler kalır.. Eline bezi alıp ovalamazsan hep pis görünür..
- En kötüsü her sezon başı parlatsan bile kısa bir süre sonra matlaşır ve berbat bir görüntü alır güneşin etkisiyle..

Artık bu dertten kurtulmayı planlıyorum..

4 alternatifim var birinciyi düşünmüyorum, ikinciyi yapamıyorum...

1- Satmak
2- Kafaya takmamak
3- Açık bir renge boyatmak
4- Folyo kaplamak

Siz ne önerirsiniz ?
Ahmet Korsanım,
Tekne kullanılmadığı zamanlarda bordasını bir branda ile kapatıyor bazı tekneler.
Galiba Turhan komodorun teknesinde de vardı böyle bir uygulama.
Folyodan daha ucuz ve zararsız ama işgörür gibi geliyor.
*

    H. D.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #23 : Haziran 08, 2016, 09:43:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
[quote author=Ahmet Çelenoğlu link=
Ozmoz riski de renkli jelkotta artıyor.  iki olasılık  var:
Satmak  veya kafaya takmamak.  Diğer alternatifler  ozmoz hariç sorunu  çözer  gibi  görünüyor.

    Ben Ahmet kaptanımın konuyu OZMOZ a bağlamasına takıldım.
Ortada çatlak yok, boya tabakasının kalkması yok, darbe yok, aşınma yok.
Ozmoz nereden çıkıyor? Her koyu renk tekneye ozmoz kontrolü mü yapılmalı?
Bu ozmoz kontrolü marina vinçlerinin müşteri kazanma kapısı olmasın sakın.
 Çamaşır makinesine zar zor kavuşmuş zavallı ev hanımlarını rezistansının
kireçle kaplanması olasılığı ile tehdit eden reklamlar geldi aklıma.
Oysa bir yılda satın aldığı kireç önleyici parası ile çok rahat rezistansın yenisini taktırabilir.
Neyse... herkese sevgi ve selamlar.
Cevat korsanım
Polyester esaslı teknelerde (fiber-yoğurtkabı) osmos olması yani gövdeyi oluşturan kabuğun içine suyun girmesi-işlemesi-nufuz etmesi için gövde yüzeyinde her hangi olumsuz bir durumun olması gerekmez şayet gövde yüzeyinde böyle şeyler varsa daha çabuk OSMOZ oluşabilir.
Gelelim lacivert rengin osmos bağlantısına.
Teknenin gövdesini -kabuğunu oluşturan polyester,cam elyafı ortaklığınla oluşan sert maddenin suyu geçirmediğini zannederiz,doğrudur geçirmez ama zaman içinde yavaş yavaş olsada vede çok az miktarda da olsa deniz suyu kabuğun içine sızar.Bu duruma da teknenin gövde nemi diyoruz.Şayet gövde kabuğu imal edilirken her şey milimine kadar doğru yapılmazsa kalıba dökülen polyester kurur sertleşir ama  inanmasakta  kabuğun içinde bazı yerlerde donma işlemi yapmamış ham polyester ve sertlestiriciler öylesine uyur vaziyette bekler dururlar.İşte Zurnanın zırt dediği yer burasıdır şayet teknenin gövdesine giren tuzlu su böyle bir kimyasal maddenin olduğu bir yere rastlarsa hemen onlarla etkileşime girip (tuzlu su olduğu için işlem daha kolay başlar) gövde kabuğunun içinde sertleşmiş polyesterin anasını ağlatan asitler den başlıyacağımız  bir sürü belalı kimyasal madde oluşur,sertleşmiş polyesteri o noktadan yumuşatmaya başlar,yetmedi olaylarda gaz da çıktığı için bu gaz elyafların arasını açıp kabuğu zayıflatır dertler alır başını gider.Biz buna bu belalı duruma kısaca osmoz diyoruz.
Teknemize böyle şey olmaması için daha kabuk imal edilirken polyester döküm şartlarına tamamen uymamız,uygun yani deniz suyu ile asit oluşturmayan türden sertleştirici,hızlandırıcı,polyester kullanmamız gerekir (bu türden malzeme hem zor bulunur hemde pahalıdır) Kalıba dökerken elyafların  kalıp  içine düzgün yatırılması aralarda ve döküm katmanları arasında boşluk hava kabarcığı bırakılmaması gerekir.Bunlar yetmiyormuş gibi kabuğun dış kısmına birde deniz suyundan koruyucu bir katman daha dökülür.( jelkot katmanı).
İşte biz bu tedbirleri alırken tekne gövdemizin lacivert olmasını istersek önümüze iki şık çıkar ya kabuğu renksiz yani polyesterin kendi renginde döker sonrada boyarız,yada kabuğun polyesteri dökülürken içine lacivert renk veren boya tozu (pigment) katarız.
Şayet boya tozunu polyester içine katarsak  ki bu toz boyada kimyasal maddedir öyle veya böyle kabuğun bir yerinde osmoz oluşunca bu toz boyada ozmozu hızlandırıcı ilave kimyasal belalar çıkartır-çıkartabilir.
Konu böyle.Uzun olduğu için artık kusura bakmayın.
Saygılar
« Son Düzenleme: Haziran 08, 2016, 09:47:37 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    H. M.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #24 : Haziran 08, 2016, 09:48:56 »
Ahmet korsanım benim de eski teknem oceanics 40 lacivertli.
Dert şu beneteau boya kullanmıyor ve jelkot lacivert olarak kalıba döküyor.Jelkotun uv dayanimi az.Jeaneau ise beyaz olarak döküyor sonra uçaklarda kullanılan bir boya ile boyuyor.
Ben yıllarca en uzun parlaklığı korumak için farklı markaları kullandım en başarılısı meguiars marka olduğunu gördüm fabrikadan çıktığında bile o kadar parlamadigina eminim.
Boya bence yanlış bir uygulama olur hem satılırken fiyatı düşürür hemde size iyi bir uygulama çok pahalıya mal olur.
Yan komşum 2005 model 50 Ft bir beneteau idi bu kış Göcek de boyattılar.15000 € tuttu.
*

    S. Ş.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #25 : Haziran 08, 2016, 13:06:23 »
Yeni benetaular sadece yanlar lacivert, kalan her yer beyaz görüyorum.Bu durumda boyaya geçmişler görünüyor.
*

    H. M.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #26 : Haziran 08, 2016, 13:22:10 »
Semih korsanım halen jelkot kullaniliyor
*

    H. T.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #27 : Haziran 08, 2016, 17:33:54 »
Güneş ışığının yüzeye geliş açısı yüzey renginden çok daha önemlidir. Otomobil, evlerin çatısı gibi yüzeyler için konuşursak tamam ancak negatif eğimli tekne yan yüzeyinin güneş ışığından etkilenmesi çok daha düşük düzeydedir.

Güneş ışığının yatay yüzeylere dik olarak geldiği öğle saatlerinde ısı transferi üst yatay yüzeyden oluşur.

Diye düşünüyorum.

Özgür korsanım o tekne yanmış resmen. Benim bahsettiğim pasta cila keyfe keder yoksa öyle yanık izleri solma olmuyor.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #28 : Haziran 08, 2016, 18:55:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür korsanım o tekne yanmış resmen. Benim bahsettiğim pasta cila keyfe keder yoksa öyle yanık izleri solma olmuyor.
Evet, zamanında iyi periyodik bakılmazsa böyle oluyor, pasta cila ile geçici güzelleşiyor, 2 ay sonra aynı hale dönüyor.

*

    A. Ç.

Ynt: Lacivert fiber başa belaymış...
« Yanıtla #29 : Haziran 10, 2016, 16:25:36 »
Gövde rengi  koyu olunca  denizdenyansıyan güneş  ışığı da hesaba katılmalı,  yüzeydenyansıyan ışık  gövdeye  vuruyor  ve  koyu gövdelerde ısı olarak emiliyor.