Anket

Tekneniz yabancı bayraklıysa Türk bayrağına geçmeyi düşünür müsünüz?

Evet! Kesinlikle isterim...
Hayır! Kesinlikle istemem...
Şartlara bakmak isterim. Kararımı ona göre veririm.
Şu anki şartlara pek güvenmiyorum. Yabancı bayrak kalıp izlemek gerek.
Yabancı bayraktan Türk bayrağına geçtim. Şimdiki aklım olsa geçmezdim.
Yabancı bayraktan Türk bayrağına geçtim. Şimdi tekrar yabancı bayrağa geçmeyi düşünüyorum.
Teknem Türk bayraklı ve çok memnunum.
Fikrim yok.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. G.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #675 : Ocak 01, 2017, 19:09:39 »
Bence gerek yok.


*

    İ. Y.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #676 : Ocak 02, 2017, 00:22:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar iyi seneler. Yeni aldığım teknenin satışı ile ilgili register mail olarak elime ulaştı aslını bekliyorum. Bayrak geçişini beklediğimiz şu günlerde transitlog işlemlerimi yapayım mı, yoksa bekleyeyim mi? Transitlog olmadan TC bayrağına geçiş olabilirmi ?
Teşekkürler,

Olabilir de, olmayabilir de...

Uygulamanın nasıl olacağını şuan hiç kimse bilmiyor.


*

    C. E.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #677 : Ocak 02, 2017, 08:27:32 »
Şu anda yabancı bayraklı tekne transit log olmadan türk limanlarında mı? Çok sakıncalı.

Transit log eski sahibinin üzerine mi? Bu da çok hoş değil.


*

    M. E. V.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #678 : Ocak 02, 2017, 09:57:00 »
Herkese iyi seneler.

Benim merak ettiğim konu şu: Türk bayrağına geçişte sağlanacak imkanların ikinci el tekne fiyatlarına yansıması olur mu? Şimdi tekne almak için iyi bir zaman mı, yoksa değişikliklerin gerçekleşmesini mi beklemek makul olur?
« Son Düzenleme: Ocak 02, 2017, 09:57:27 Gönderen: Mehmet Emre Vural »


*

    G. S.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #679 : Ocak 02, 2017, 14:45:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar iyi seneler. Yeni aldığım teknenin satışı ile ilgili register mail olarak elime ulaştı aslını bekliyorum. Bayrak geçişini beklediğimiz şu günlerde transitlog işlemlerimi yapayım mı, yoksa bekleyeyim mi? Transitlog olmadan TC bayrağına geçiş olabilirmi ?
Teşekkürler,

bende aynı durumdayım..
Sağlam ve birkaç kaynaktan aldığım bilgilere göre liman kayıt-transitlog işini yapmak ve tekneyi önce kendi adımıza işletmek/kayıt ettirmek zorundayız.
Tr. bayrağa geçiş işleri bundan sonra başlanabiliyor.

*

    O. B.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #680 : Ocak 02, 2017, 18:54:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu anda yabancı bayraklı tekne transit log olmadan türk limanlarında mı? Çok sakıncalı.

Transit log eski sahibinin üzerine mi? Bu da çok hoş değil.

Cem Korsan selam,

Amerikan bayraklı teknenin satış işlemlerini yapılırken transit log aşaması için mutlaka register gerektiğini biliyorum. Bunlar aynı zamanda yapılamayacağı için tekne Türk limanlarında bekliyor, kullanılmıyor.

Yine bu işlemler yapılırken Transit log eski sahibinin üzerine ( yenisi çıkmadığı için ) neden hoş değil anlamadım.

Transit log çıkarmam için register evraklarının aslını istiyorlar bunlarda henüz ulaşmadı. Bu işleri ilk defa yaptığım için soruyorum başka bir öneriniz varsa dinlerim.
*

    K. Ç.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #681 : Ocak 02, 2017, 21:40:48 »

  Oral Kaptan, Transitlog için register dökümanlarının aslına gerek yok. Daha 3 hafta once Marmaris^ten transit log çıkarttım. Delreg'den register dökümanlarının taranmış kopyası email ile gönderildi, onların çıktısıyla problemsiz transit logu alabildik . Asılları da zaten 3-4 gün sonra posta adresinize geliyor.
*

    C. E.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #682 : Ocak 02, 2017, 22:18:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cem Korsan selam,

Amerikan bayraklı teknenin satış işlemlerini yapılırken transit log aşaması için mutlaka register gerektiğini biliyorum. Bunlar aynı zamanda yapılamayacağı için tekne Türk limanlarında bekliyor, kullanılmıyor.

Yine bu işlemler yapılırken Transit log eski sahibinin üzerine ( yenisi çıkmadığı için ) neden hoş değil anlamadım.

Transit log çıkarmam için register evraklarının aslını istiyorlar bunlarda henüz ulaşmadı. Bu işleri ilk defa yaptığım için soruyorum başka bir öneriniz varsa dinlerim.

Esas cevabım "transit log olmadan" cümlenize istinadendi.

O yüzden birine sakıncalı, birine hoş değil dedim. Eski sahibi üzerine transit log varsa, bu bir süre idare eder. Tekneyi kullanmadığınız sürece, süresi dolmadıkça, marina sizden talep etmedikçe...

Bayrak geçişi olursa ne isterler? Hiç bir fikrim yok.
« Son Düzenleme: Ocak 02, 2017, 22:18:52 Gönderen: Cem Eğrikavuk »
*

    K. E.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #683 : Ocak 03, 2017, 00:02:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herkese iyi seneler.

Benim merak ettiğim konu şu: Türk bayrağına geçişte sağlanacak imkanların ikinci el tekne fiyatlarına yansıması olur mu? Şimdi tekne almak için iyi bir zaman mı, yoksa değişikliklerin gerçekleşmesini mi beklemek makul olur?

İkinci elde Türk bayraklı teknelere daha yüksek fiyat isteniyor.İlk alışta ödenen vergi,doğal olarak fiyata yansıyor.Bence kesinlikle fiyatlara yansır.Türkiye'de kimse teknesini maliyetinin altına satmak istemiyor.Hatta bu maliyetin üzerine bir miktar daha koyup öyle fiyatlıyorlar.Şuan yabancı bayraklı tekne alan,kanun çıktıktan sonra en az yüzde yirmi oranında bir kazanç sağlar.
*

    G. A.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #684 : Ocak 03, 2017, 10:51:54 »
Türk bayrağına yada bağlama kütüğü ruhsatname geçişi ile ilgili transitlog istenmesinin hiç bir mantığı yok .
Sahip bilgileri tekne bilgileri ya registry belgesinde mevcut yada bill of sale denen belge de mevcut.
yani bu iki belgeden birinin olması türk bayrağına geçiş için yeterli olacak.
bu bayrak geçişinin tekne fiyatlarına etkisi ise bence kısa vade de fiyatları yukarı çıkaracak
çünkü son bir buçuk yıldır yabancı bayrak sahiplerine karşı uygulanan mantıksız uygulamalar bu talebe olumsuz etki bıraktı.
yani ne olduğu belli olmayan belirsizlik sektöre yabancı olan yeni gönüllüleri ürküttü.
Yani çıkan yasa, daha bir derli toplu hale getirecek olan yat piyasasına katkı sağlayacağı şüphesiz.
Birde bağlama kütüğü ruhsatı sahiplerine uygulanacak olan bağlama teşvikleri de olumlu katkı sağlayacaktır.
ancak ülkemizde bitmek bilmeyen ve son yaşanan olaylar ve ekonominin de bu evreleri...
uzun vade de turizmin de bundan en büyük darbe alacağı tespitlerini de düşünerek
önümüzde çok daha zor dönemleri yaşayacağımızı gösteriyor...
Bir kez daha anlıyoruz ki Atatürk'ün çizmiş olduğu cumhuriyet değerlerinden ve ilkelerinden taviz verildiği dönemler
nasıl bir bataklık ve karanlığın içine sürüklendiğimiz gerçeğini ,sonucunu yaşıyoruz.
Tarihi,hadislere konu olmuş kanstantinapolis fethinde 
Cumhuriyet kurulup Resmi olarak İstanbul adını alması da Çanakkale geçilmezi de ,İzmir de İngilizlerin denize  dökülmesi de daha niceleri Anadolu halkının ,Şanlı Anadolu tarihin destanlarından dır.
Bu destanlar yazılırken nasıl birlik ise bu millet bu günde birlik olmak zorundadır.
Türk milletinin,Anadolu'nun başına gelmiş en büyük değer Atatürktür.
Cumhuriyet tir.
Kaderidir.
Bu yıkımların sembolik de olsa emareleri,travmaları içimizi acıtıyor. 
Bunu korumak için yapmamız gereken bir tek şey var.
Önümüzdeki günlerde kaderimizi yolumuzu çizeceğimiz yol ayırımına geleceğiz ve
halk oylamasına sunulacak olan ''yeni anayasa''yı oylayacağız.
Her kesi çevremizde bulunan herkesi bilgilendirmeli ikna etmeliyiz.
Bu yasanın yeterli çoğunluğa ulaşmaması için çalışmalıyız.
*

    T. Ö.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #685 : Ocak 03, 2017, 13:16:44 »
Arkadaşlar benim hep takıldığım konu şu:

Bayrak değişimi yapıldıktan ve süresi dolduktan sonra, artık dünyanın herhangi bir yerinden ikinci el tekne bakmayacak mıyız, almayacak mıyız ?
Sadece Türk bayrağındaki atıyorum 2000-3000 tekne mi olacak bizim tek hedefimiz ?!?

Sizce böyle bir şey olabilir mi ?


TANER
*

    M. E. V.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #686 : Ocak 03, 2017, 13:51:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci elde Türk bayraklı teknelere daha yüksek fiyat isteniyor.İlk alışta ödenen vergi,doğal olarak fiyata yansıyor.Bence kesinlikle fiyatlara yansır.Türkiye'de kimse teknesini maliyetinin altına satmak istemiyor.Hatta bu maliyetin üzerine bir miktar daha koyup öyle fiyatlıyorlar.Şuan yabancı bayraklı tekne alan,kanun çıktıktan sonra en az yüzde yirmi oranında bir kazanç sağlar.

Kurmay korsanım; şu halde yine dışarıdan yabancı bayraklı bakmak daha makul olur diye anlıyorum. Benim kanaatim Türk bayrağına geçiş masrafları azalacağı için, genel olarak fiyatlar da yabancı bayraklılara yaklaşır şeklindeydi.

Selamlar;
*

    K. E.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #687 : Ocak 03, 2017, 16:23:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkinci elde Türk bayraklı teknelere daha yüksek fiyat isteniyor.İlk alışta ödenen vergi,doğal olarak fiyata yansıyor.Bence kesinlikle fiyatlara yansır.Türkiye'de kimse teknesini maliyetinin altına satmak istemiyor.Hatta bu maliyetin üzerine bir miktar daha koyup öyle fiyatlıyorlar.Şuan yabancı bayraklı tekne alan,kanun çıktıktan sonra en az yüzde yirmi oranında bir kazanç sağlar.

Kurmay korsanım; şu halde yine dışarıdan yabancı bayraklı bakmak daha makul olur diye anlıyorum. Benim kanaatim Türk bayrağına geçiş masrafları azalacağı için, genel olarak fiyatlar da yabancı bayraklılara yaklaşır şeklindeydi.

Selamlar;
Bundan sonraki süreçte,şuanki uygulamada olduğu gibi,beş yıl kalış süresinin devam edeceğini zannetmiyorum.Yabancı bayraklı teknelerin Türkiye'de kalış süreci ve giriş çıkışlarına bir düzenleme getirip,ikinci el ithalatını engelleyeceklerini düşünüyorum.Aynı kara taşıtlarındaki gibi bir uygulama getirirlerse hiç şaşırmam.Bu yüzden,ben kendi teknemi kesinlikle Türk bayrağına çevireceğim.Bu uygulamadan sonra bir daha da yabancı bayrak macerasına girmem.
*

    N. K.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #688 : Ocak 03, 2017, 16:59:33 »
Tabi yabancı bayraklı tekne denilince birde turistik amaçlı tekneler var.2016 yılında Yunanistan marinaları tıklım tıklımdı.Bu döviz demek,ve birçoğu bizden kaçanlar.Onların yeniden gelmesini sağlamak gerekir.Bu nasıl olur bilemem.
*

    M. B.

Ynt: Türk Bayrağına Geçiş -II-
« Yanıtla #689 : Ocak 04, 2017, 09:47:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar benim hep takıldığım konu şu:

Bayrak değişimi yapıldıktan ve süresi dolduktan sonra, artık dünyanın herhangi bir yerinden ikinci el tekne bakmayacak mıyız, almayacak mıyız ?
Sadece Türk bayrağındaki atıyorum 2000-3000 tekne mi olacak bizim tek hedefimiz ?!?

Sizce böyle bir şey olabilir mi ?


TANER

Kanun taslağını okuyunca benim de aklıma aynı soru geldi. Bunu çıkacak olan tebliğ, iç genelge, yönetmelik ile öğreneceğiz. Bunlar çıkana kadar da bekleyip kafayı yemekten başka çare yok. Bana göre 2 ihtimal var:

1 ) Bizi ilgilendiren maddeyi süresiz yapmak. Yani ikinci el tekne ithalini serbest bırakmak. Fakat  vergi istisnasına bir zaman sınırı koymak. Mesela 2017 yılı 6.ay sonuna kadar faydalananlar vergisiz, daha sonra 2.el tekne ithal edenler vergili olacak şekilde. (%8 ÖTV, %18 KDV)

2 ) Vergi istisnasına yine zaman sınırı koymak. Ve bu tarihten sonra tekne ithalinde düşük vergi oranları uygulamak. ( Mesela %1 ÖTV %8 KDV gibi) Ama bu söylediğim olur mu bilemem.