0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. İ.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #15 : Haziran 26, 2012, 12:00:53 »
Ne kadar çok delik o kadar çok sorun, teknenin en tehlikeli sahası bence , ilk aldığımda ciddi bir sorun yaşamıştım. mümkün olduğu kadar kapalı tutmaya çalışıyorum iaçıyorum htiyacım bitince tekrar kapatıyorum. Son zamanlarda sert plastikten korozyona dirençli vanalar çıktığını duydum bilgisi olan arkadaş varmı.


*

    A. Ç.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #16 : Haziran 26, 2012, 12:10:33 »
Plastikten değil de fiberglas gibi elyaflı plastikten vanalar var. Yalnız yapılan yorumlara göre ömürleri bronz kadarmış. Şu anda sualtı için en sağlıklısı bronz malzeme gibi görünüyor. Yine de bunların en fazla 10 yıl kullanılması sonra değişmesi gerekir.


*

    M. C.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #17 : Haziran 26, 2012, 13:21:30 »
Tuzladaki firmadan öğlen arası gidip fiberglass takviyeli plastikten (marelon deniyor) komple bütün borda çıkışlarını aldım. Karaya çıkar çıkmaz hepsini değiştireceğim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Y. O. S.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #18 : Haziran 26, 2012, 13:37:19 »
Krom vanalarda çok sorun yaşadım. Bu yüzden bence de en doğru çözüm fiber takviyeli kimyasal maddelerin depolanması ve aktarılmasında kullanılan plastik esaslı vanalardır. Bütün teknelerimde plastik türevi vanalar kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Krom veya bronz vanaları kablo ile anota bağlamakta fayda var. Hatta su krom deposu olanlar(ki hala varsa) kesinlikle depolarını anota bağlamalıdırlar.


*

    M. E.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #19 : Mart 22, 2015, 17:36:46 »
vanalar hakkında bir derleme
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    D. E.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #20 : Mart 22, 2015, 18:55:08 »
   Mehmet Korsan'ım,
Elinize sağlık olsun, derlemeniz çok güzel olmuş...

   Benim teknede ( pinco )  vanalar ve tüm metaller Kablolar ile tekne altındaki tutyalarla irtibatlandırılmış.
Benim bildiğim; 2006 yılından buyana kullanılmakta... Halen problemsizce çalışmaktalar...

   Arkadaşımın O DAY markalı ( ABD. yapımı ) teknesinde de tüm vana ve metaller Tutyalara bağlı olduğu için 30 yıldır denizde kullanılmakta...

   Yani ; teknedeki metallerin üzerinde oluşacak elektriklenmeyi Tutyalara atabilirsek Sorun Kalmıyor...

( Tabiiki vanalarımızı ayda bir açıp kapıyarak kekamoz ve kireçten arındırmalıyız...)

   Benim teknenin altında 4-5 adet tutya bu gayeye hizmet etmekte... (teknem GRP dir.)
*

    K. A.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #21 : Mart 22, 2015, 20:00:03 »
benim teknemdeki tüm vanalar sert plastik fiber takviyeli sorunsuzca çalışıyor  fransiz oyle takmış vanaları
« Son Düzenleme: Mart 22, 2015, 20:00:37 Gönderen: Kemal Albayrak »
*

    E. A. A.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #22 : Mart 22, 2015, 20:03:58 »
Bana tavsiye edilen tekneyi terk ederken tüm vanaları kapamam , geldiğimde açmamdı. Teorik olarak yılda en azından 15-20 kere aç-kapa yapıyorum demekki... Meremin yazıda yılda 5 kere diyor. Şimdi sorun sayıda olmayabilir ama konuya bir başka açıdan bakarsak benim yaptığım doğru mu yoksa fazla bir işgüzarlık mı?  Tekneniz battığında, sigorta uzmanları önce ,marinada bile olsa , vanalara bakarlar diyenler var. Ne yapalım o zaman?
*

    İ. K.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #23 : Mart 22, 2015, 20:12:48 »
      Sintina pompası çıkışı hariç (oraya vana koymadım) tüm vanaların kapatılması doğru olur sanırım.
« Son Düzenleme: Mart 22, 2015, 20:13:58 Gönderen: İbrahim Karanlık »
*

    N. B.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #24 : Mart 22, 2015, 21:10:27 »
4 seneden fazla marinada tekne tuttum.Uzun sureli ugramadigim zamanlarda oldu.
 Tekneyi terkederken vanalari kapatmadim hicbir zaman.
Tabii dogrusu budur demiyorum ama her seferde vanalari kapatip acmak hic pratik degil dogrusu.
Ayrica ozellikle motor sogutma su girisi vanasina ulasmak ciddi bir problemdi.
 Vanalari periyodik olarak kontrol etme aliskanligi varsa bence surekli ac-kapaya gerek yok.
« Son Düzenleme: Mart 22, 2015, 21:11:24 Gönderen: Necip Bulut »
*

    Ö. T.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #25 : Mart 22, 2015, 21:16:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4 seneden fazla marinada tekne tuttum.Uzun sureli ugramadigim zamanlarda oldu.
 Tekneyi terkederken vanalari kapatmadim hicbir zaman.
Tabii dogrusu budur demiyorum ama her seferde vanalari kapatip acmak hic pratik degil dogrusu.
Ayrica ozellikle motor sogutma su girisi vanasina ulasmak ciddi bir problemdi.
 Vanalari periyodik olarak kontrol etme aliskanligi varsa bence surekli ac-kapaya gerek yok.

Su hatti altindaki vanalarin muhakkak kapatilmasi lazim Necip korsan. Bir kucuk fare gemi batirirmis derler. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 22, 2015, 21:17:49 Gönderen: Öcal Turan »
*

    E. A. A.

Ynt: VANALAR
« Yanıtla #26 : Mart 22, 2015, 21:18:45 »
Genelde uçaktan kalma alışkanlık , doğrusu hiç üşenmiyorum Necip K. Doğrusu neyse onu yapayım isterim. Tabii ,  doğru oldukça göreceli olabilir benim arkadaş eski teknenin vanalarına en az 12-13 senedir bakmadı, satarken hatırladı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yeni tekne aldı şimdi cicim ayları aynen benim gibi takılıyor...  Tekneye gelince  5 adet büyük salter, 1 adet küçük şalter, 6 su vanası, 2 gaz vanası açıyorum, diğerlerini saymıyorum... Gerçekten angarya ama alıştık korsanlar koro halinde "yapmasana yavrum" derseniz kurtulacağım bu işten...