Öncelikle fikirleriniz için teşekkürler...
murat korsanım direk kaç metre? ekonomik bi direk arıyorsan muzaffer kızavul dan direk alabilirsin , ama bu sadece al. bi direk olacak gurcatalar donanım vs ile ilgilenmiyor. ama ben 4.500 euro verdikten sonra bu direği kendim neden halletmedim diye çok söylendim kendime, istersen beraber altından kalkabiliriz belki, nasılsa burdan yardım alacağımız çok tecrübeli dostlarımız var
Hayrettin korsan direk 8 metre, Hayrettin Kızavul'un irtibat detaylarını rica edebilirmiyim, bir irtibat kuralım ?
İzmir 4.sanayi sitesinde "kaynak profesörü" diye adlandırılan, Almanyada eğitim görmüş bir usta direği kaynak yerinden birdaha hiç kırılmamacasına tamir ediyor. İstanbulda yapan varmı bilmiyoruz. İsterseniz direğin her iki parçasını da araba üstüne bağlayarak izmire getirebilirsiniz. Yardımcı olmaya çalışırız.
Hülya korsan, sizden de bu ustanın irtibat numaralarını rica edebilirmiyiz ?
Tekneden tam bir arma donatımı işi var şu an, dolayısı ile tüm malzemeler için öneri/değerlendirmelerinizi bekleriz...
Olayın detaylarına gelinceeee...
Olay, sancak taraftaki uzun çarmıhın norsmen'inin (böylemi yazılıyor bu
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap) paslanma sonucu çatlaması/kırılması nedeniyle gerçekleşmiş. Limana dönüşte Vefik abi ile baktık. Kırık norsmenin fotoğraflarını çektim en kısa zamanda paylaşacağım.
Olay sonrası yaşadıklarımıza gelinceeee...
Direk kırılır kırılmaz Genova ve ana yelken kırılan parçası rüzgar altı olan iskele tarafta kaldı. Genova ve furling tamamen suda yüzüyordu. Bumba da havuzluğa yakın bir yere indi tabii. Kıç ıstralya ve ana direkten gelen halatlar ile havuzluk biraz kalabalıklaştı. Kırılma gerçekleştikten sonra hemen rüzgar üstüne döndük. Dağcılıkta aldığımız ilk yardım eğitimleri gereği "Ortam güvenlimi ?" sorusunu sorduk ve hızla kırılan parçaları halatlarla hemen sabitleyerek ortamı güvenli hale getirmeye çalıştık. Motoru çalıştırdık ve Kınalı adaya doğru yol almaya başladık. Bu arada 73. ve 16. kanallardan Dak-Sar'ı aradık ama cevap veren olmadı. Sonradan havuzluğa çıkıp telsiz anteninin boy seviyesinde görünce neden cevap vermediklerini anladık tabiii
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Genova'nın iskele tarafta denizde olmasından dolayı iskeleden Belediye botuna yanaşamadık. Bir süre sonra da kopup düşebilecek parçalar için insanları içeri aldık ve Dak sar'ın gelip yeceklemesi ile limana ulaştık.
Burda neden motorla dönmediniz de yardım çağırdınız diye sorulabilir. Bunun iki nedeni vardı ;
1. İskele tarafta denizde serili olan furling ve genova ve dahi ıstalyalar, çarmıhlar halatlar nedeniyle yeni bir aksilik/tehlike yaratmamak
2. Motorun bakımları yeni yapılmış olmasına rağmen eski olması ve olura ona da bir problem olur ise yolda yardım gelene kadar trafiğin ortasında kalmamak (VHF de çalışmadığından gemilere anons da yapamazdık)
Olayın bizim açımızdan zamanlamasının iyi olduğunu düşünüyoruz. Ağustos sonu Marmara adası planı yapıyorduk, mazallah o zaman engin bir denizde kurtarılma şansımız da hiç yoktu. Burada olması bizi rahatlattı, şimdi tüm arma elden geçeceğinden Marmara adası deneyiminde teknemize güveneceğiz.
Teknede çocuk olmaması da bir şanstı, geçen hafta 2 çocukla denize açılmıştık ama rüzgar yoktu...
Görüşlerini paylaşan herkese tekrar teşekkürler, umarız kimsenin başına gelmez yada gelirse de bizim kadar şanslı olurlar
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap