0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. Y.

Ynt: Ana yelken direği ??? ÇOT !!!
« Yanıtla #30 : Temmuz 29, 2009, 16:08:13 »
Öncelikle fikirleriniz için teşekkürler...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
murat korsanım direk kaç metre? ekonomik bi direk arıyorsan muzaffer kızavul dan direk alabilirsin , ama bu sadece al. bi direk olacak gurcatalar donanım vs ile ilgilenmiyor. ama ben 4.500 euro verdikten sonra bu direği kendim neden halletmedim diye çok söylendim kendime, istersen beraber altından kalkabiliriz belki, nasılsa burdan yardım alacağımız çok tecrübeli dostlarımız var
Hayrettin korsan direk 8 metre, Hayrettin Kızavul'un irtibat detaylarını rica edebilirmiyim, bir irtibat kuralım ?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İzmir 4.sanayi sitesinde "kaynak profesörü" diye adlandırılan, Almanyada eğitim görmüş bir usta direği kaynak yerinden birdaha hiç kırılmamacasına tamir ediyor. İstanbulda yapan varmı bilmiyoruz. İsterseniz direğin her iki parçasını da araba üstüne bağlayarak izmire getirebilirsiniz. Yardımcı olmaya çalışırız.
Hülya korsan, sizden de bu ustanın irtibat numaralarını rica edebilirmiyiz ?

Tekneden tam bir arma donatımı işi var şu an, dolayısı ile tüm malzemeler için öneri/değerlendirmelerinizi bekleriz...

Olayın detaylarına gelinceeee...

Olay, sancak taraftaki uzun çarmıhın norsmen'inin (böylemi yazılıyor bu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) paslanma sonucu çatlaması/kırılması nedeniyle gerçekleşmiş. Limana dönüşte Vefik abi ile baktık. Kırık norsmenin fotoğraflarını çektim en kısa zamanda paylaşacağım.

Olay sonrası yaşadıklarımıza gelinceeee...
Direk kırılır kırılmaz Genova ve ana yelken kırılan parçası rüzgar altı olan iskele tarafta kaldı. Genova ve furling tamamen suda yüzüyordu. Bumba da havuzluğa yakın bir yere indi tabii. Kıç ıstralya ve ana direkten gelen halatlar ile havuzluk biraz kalabalıklaştı. Kırılma gerçekleştikten sonra hemen rüzgar üstüne döndük. Dağcılıkta aldığımız ilk yardım eğitimleri gereği "Ortam güvenlimi ?" sorusunu sorduk ve hızla kırılan parçaları halatlarla hemen sabitleyerek ortamı güvenli hale getirmeye çalıştık. Motoru çalıştırdık ve Kınalı adaya doğru yol almaya başladık. Bu arada 73. ve 16. kanallardan Dak-Sar'ı aradık ama cevap veren olmadı. Sonradan havuzluğa çıkıp telsiz anteninin boy seviyesinde görünce neden cevap vermediklerini anladık tabiii Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

Genova'nın iskele tarafta denizde olmasından dolayı iskeleden Belediye botuna yanaşamadık. Bir süre sonra da kopup düşebilecek parçalar için insanları içeri aldık ve Dak sar'ın gelip yeceklemesi ile limana ulaştık.

Burda neden motorla dönmediniz de yardım çağırdınız diye sorulabilir. Bunun iki nedeni vardı ;
1. İskele tarafta denizde serili olan furling ve genova ve dahi ıstalyalar, çarmıhlar halatlar nedeniyle yeni bir aksilik/tehlike  yaratmamak
2. Motorun bakımları yeni yapılmış olmasına rağmen eski olması ve olura ona da bir problem olur ise yolda yardım gelene kadar trafiğin ortasında kalmamak (VHF de çalışmadığından gemilere anons da yapamazdık)

Olayın bizim açımızdan zamanlamasının iyi olduğunu düşünüyoruz. Ağustos sonu Marmara adası planı yapıyorduk, mazallah o zaman engin bir denizde kurtarılma şansımız da hiç yoktu. Burada olması bizi rahatlattı, şimdi tüm arma elden geçeceğinden Marmara adası deneyiminde teknemize güveneceğiz.

Teknede çocuk olmaması da bir şanstı, geçen hafta 2 çocukla denize açılmıştık ama rüzgar yoktu...

Görüşlerini paylaşan herkese tekrar teşekkürler, umarız kimsenin başına gelmez yada gelirse de bizim kadar şanslı olurlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    H. E.

Ynt: Ana yelken direği ??? ÇOT !!!
« Yanıtla #31 : Temmuz 29, 2009, 23:22:23 »
 

İletişim Adresi

Güzel Gonca Sokak, Sanayi Mahallesi, No:33, 4.Levent / İstanbul

Telefon Numaraları

İş: (0212) 280 13 84
Cep: 0532 265 79 69
(0212) 260 55 93

Mail Adresi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

özür hafızamda muzaffer kızavul olarak kalmış,
                   
 



*

    H. E.

Ynt: Ana yelken direği ??? ÇOT !!!
« Yanıtla #32 : Ağustos 01, 2009, 12:14:19 »
Geçmiş olsun.
Dak-Sar'a kaç lira ödediniz?


*

    A. D.

Ynt: Ana yelken direği ??? ÇOT !!!
« Yanıtla #33 : Şubat 13, 2017, 22:03:08 »
Olay sonrası yaşadıklarımıza gelinceeee...
Direk kırılır kırılmaz Genova ve ana yelken kırılan parçası rüzgar altı olan iskele tarafta kaldı. Genova ve furling tamamen suda yüzüyordu. Bumba da havuzluğa yakın bir yere indi tabii. Kıç ıstralya ve ana direkten gelen halatlar ile havuzluk biraz kalabalıklaştı. Kırılma gerçekleştikten sonra hemen rüzgar üstüne döndük. Dağcılıkta aldığımız ilk yardım eğitimleri gereği "Ortam güvenlimi ?" sorusunu sorduk ve hızla kırılan parçaları halatlarla hemen sabitleyerek ortamı güvenli hale getirmeye çalıştık. Motoru çalıştırdık ve Kınalı adaya doğru yol almaya başladık. Bu arada 73. ve 16. kanallardan Dak-Sar'ı aradık ama cevap veren olmadı. Sonradan havuzluğa çıkıp telsiz anteninin boy seviyesinde görünce neden cevap vermediklerini anladık tabiii Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

Genova'nın iskele tarafta denizde olmasından dolayı iskeleden Belediye botuna yanaşamadık. Bir süre sonra da kopup düşebilecek parçalar için insanları içeri aldık ve Dak sar'ın gelip yeceklemesi ile limana ulaştık.

Burda neden motorla dönmediniz de yardım çağırdınız diye sorulabilir. Bunun iki nedeni vardı ;
1. İskele tarafta denizde serili olan furling ve genova ve dahi ıstalyalar, çarmıhlar halatlar nedeniyle yeni bir aksilik/tehlike  yaratmamak
2. Motorun bakımları yeni yapılmış olmasına rağmen eski olması ve olura ona da bir problem olur ise yolda yardım gelene kadar trafiğin ortasında kalmamak (VHF de çalışmadığından gemilere anons da yapamazdık)

Olayın bizim açımızdan zamanlamasının iyi olduğunu düşünüyoruz. Ağustos sonu Marmara adası planı yapıyorduk, mazallah o zaman engin bir denizde kurtarılma şansımız da hiç yoktu. Burada olması bizi rahatlattı, şimdi tüm arma elden geçeceğinden Marmara adası deneyiminde teknemize güveneceğiz.

Teknede çocuk olmaması da bir şanstı, geçen hafta 2 çocukla denize açılmıştık ama rüzgar yoktu...

Görüşlerini paylaşan herkese tekrar teşekkürler, umarız kimsenin başına gelmez yada gelirse de bizim kadar şanslı olurlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
[/quote]


bu yazdiklarin bana o kadar tanidik geliyorki anlatamam.hatta yarin dinlenip olayin yorgunlugunu atlattiktan sonra bende basimdan gecenleri paylasicam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2017, 22:03:56 Gönderen: Alaattin Doğdu »


*

    A. Ç.

Ynt: Ana yelken direği ??? ÇOT !!!
« Yanıtla #34 : Şubat 13, 2017, 22:31:15 »
Sorun baş istralya, kıç istalya veya üst çarmıhların kopmasından kaynaklanmış olabilir. Teknenin 10 yaş veya üzeri olduğu varsayımı ile paslanmaz 1 x 19 tellerin bağlantı yerlerinden koptuğunu düşünüyorum. Direk tepesine giden tek bir çarmıh veya istalyanın kopması direk kırılmaısna yol açar. Kıç istralya genelde en dayanıklı olandır. Baş istralya özellikle üzerinde sarma mekanizması varsa direk tepesine yakın yerden mandar dolanmasına bağlı olarak aşınır ve oradan kopar. Armanın titriyor olması yelken trimlerinin iyi olmadığına işaret ediyor olabilir, titreşim ise genelde, zaten yorgun olan çarmıh kopmasına yol açar, bu kopma da genellikle çarmıh ayaklarına yakın tellerin bağlı olduğu noktadan gerçekleşir.

Teknelerde 10 yıldan sonra armanın her yıl gözden geçirilmesi, riskli görüntü varsa tüm armanın değiştirilmesi önerilir.

Geçmiş olsun.

*

    T. A.

Ynt: Ana yelken direği ??? ÇOT !!!
« Yanıtla #35 : Şubat 14, 2017, 12:08:04 »
Alaattin Korsanım yeni teknenizin transferinde mi problem yaşadınız?
Eğer öyleyse şimdiden geçmiş olsun.
Yazınızı bekliyoruz.