0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. A.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #120 : Nisan 26, 2017, 15:11:51 »
Özgür korsanım 10 Hp yanmara 80A alternatör biraz fazla olmuş bence.
Birde eğer Hüseyin  Korsanın bahsettiği kasnak boyutu değişikliği yapıldığında devir göstergesinin sinyal ucu alternatör'den alınmış ise motor devri normalden farkı gözükecektir.
« Son Düzenleme: Nisan 26, 2017, 15:13:09 Gönderen: Tümay Akata »


*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #121 : Nisan 26, 2017, 15:27:31 »
Neden 80 amper çekeceğiz ki?
Boş aküye 80 amper dolum akımı demek 800 amper saattlik akü demek.Hangi teknede böyle akü bankası var?


*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #122 : Nisan 26, 2017, 15:29:31 »
Bütün derdimiz motor dönme devrinin bizim bildiğimiz bir oranda yanlış göstermesi olsun.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #123 : Nisan 26, 2017, 15:32:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür korsanım 10 Hp yanmara 80A alternatör biraz fazla olmuş bence.
Yok benim niyetim zaten öyle tam bir bilimsel tespit yapmak değil, yaklaşık olarak fikir vermek, duruma göre rölantide şarjın yeterli olmayabileceğine dikkat çekmek amaçlıydı.

Doğrusu kullandığımız alternatörün dökümanlarından hangi gücü hangi devirde verebileceğini bulup değerlendirmek olmalı.

Diğer yandan kiralık tekne ve mavi yolculuk dünyası içinde olduğumdan net olarak kiralama firmalarının çoğu teknelerinin sezonda haftalık kullanımlarda akşamları kısa süreli motor çalıştırarak akülerinin yetersiz şarj edilmeleri nedeni ile kısa sürede sülfatlaşma sonucu öldüğünü, sezonda birkaç kere akü değiştirmek zorunda bile kalındığını eklemek isterim.

dizellerden nerelere geldik!? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 26, 2017, 15:34:51 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    S. Ş.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #124 : Mayıs 09, 2017, 21:27:21 »
Bugun tam bir motor bakımı yaptırdım, bakım öncesi yağı ınceltip motorun içindeki tüm birikintileri çekebilmek adına wynns engine oil flush kullandım.

Yag değişimi oncesi motoru ısıtıyorsunuz, sonra motor yagına ilave edip 20 dk rolantıde motoru çalıştırıyorsunuz, sonra yag , yag filtresi değişiyor, motor yeniden çalıştırdıgınızda yag cubugunu cekin görün , videodaki gibi oluyor...

Daha önceleri yeni yağ koydugum gibi kararıyordu, tamamen içini temizleyemediğim için hep bir bulsşık durumu vardı, şimdi yeni araba motoru gibi oldu, tamamen seffaf sail drive yagı gibi desem anlaşılır yeni yağ:)

Motorun cak cak sesi değişti, dikiş makinası gibi oldu, usta da şaşırdı kullanmamış şimdiye kadar, ses ve vibrasyon hiç görmediğim seviyede...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benzer seyi coolant içinde yaptım , dizel motorda beş senede bir tamamen boşaltılması gerektiği  ögrenmiştim , iyi ki de dalmışım bizim coolant kahverengi reçel bağlamış yer yer... tamamen boşaltıldı, hortumla motora girdik ,çıktık, yepyeni coolantı koyduk , tam coolant renginde şu an ve ugrastıgımıza kesınlıkle değdi...
 

Her iki operasyonu da tavsiye ederim...
« Son Düzenleme: Mayıs 09, 2017, 21:33:17 Gönderen: Semih Sener »

*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #125 : Mayıs 09, 2017, 22:21:40 »
İyi güzelde çalkalama sıvısının motorunuzun içinden tamamen çıktığına nasıl emin oldunuz?
*

    S. Ş.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #126 : Mayıs 09, 2017, 22:34:17 »
Yagı inceltiyor ve birlikte cıkıyorlar, ayrışmıyor..
*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #127 : Mayıs 09, 2017, 22:50:01 »
İncelttiği yağ ne olursa olsun motorun içinde yapışmış halde kalıyor yani çalkalama sıvısı da motor içinde kalıyor,yeni yağ koyduğunuzda da yeni yağa karışıyor.Bu durum motorunuzu düzgün yağlama konusunda ne kadar güvenli acaba?
*

    S. Ş.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #128 : Mayıs 09, 2017, 22:54:57 »
Elektrik pompayla cektık ,ne varsa cektik allah ne verdiyse Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap,cok birsey kalmamıştır...
« Son Düzenleme: Mayıs 09, 2017, 22:55:58 Gönderen: Semih Sener »
*

    S. Ş.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #129 : Mayıs 28, 2017, 19:59:00 »
20 saat sonra da  motor yagim hala siyahlasmamis ve kaygan halde ,  ikinci resim saildrive yagima ait, karsilastirma inkani da dogdu, onunla ayni temizlikte...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Elveda kalın,bulamaç ,siyah yağlara...
« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2017, 20:07:01 Gönderen: Semih Sener »
*

    C. İ.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #130 : Mayıs 28, 2017, 20:31:07 »
Motor yağını tapadan boşaltsaydınız çok daha iyi olurdu.
Selamlar
*

    S. Ş.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #131 : Mayıs 28, 2017, 22:07:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor yağını tapadan boşaltsaydınız çok daha iyi olurdu.
Selamlar

Daha da iyi olurdu katılıyorum...

Daha iyi yaglama, daha az titreşim ve ses  getirdi , aynı pontonda iki eş tekneyiz, benımki daha  sessiz çalışmaya başladı, olabilir mi diye düşünüyoruz...

Sonraki adımım mazot tankını ,mazotu temizlemek ,enjektörleri yenilemek olucak ,bakteri temizliği de ...

« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2017, 22:08:19 Gönderen: Semih Sener »
*

    H. B.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #132 : Mayıs 28, 2017, 23:32:02 »
Bu motor temizleyicilerin bazen motorun piston yataklarina olumsuz etki edebilecegi gibi yazilar var internette. Olumsuz etki yaratmasi gibi bir durum soz konusu olabilir mi?

LG-D856 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    S. Ş.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #133 : Mayıs 29, 2017, 00:13:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu motor temizleyicilerin bazen motorun piston yataklarina olumsuz etki edebilecegi gibi yazilar var internette. Olumsuz etki yaratmasi gibi bir durum soz konusu olabilir mi?

LG-D856 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Hakan kaptan,

Çekişte fark, devirlerde değişim gözlemlemedim...

motor sıcaklıgı daha düşük seyrediyor  fakat  onu coolantı da tamamen boşaltıp ,yenilediğim için ,onun asıl sonucu diye  gözlemliyorum.
*

    B. T.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #134 : Mayıs 31, 2017, 00:40:56 »
Bugünlerde 27 senelik Hino turbo dizel motorlara bakım yapıyoruz. Hem işi öğrenmek, hem de ehline teslim etmek için GeKo referans listesinden Zafer Evkuran'la çalışıyorum.

İşe başlamadan önce motorun detaylı workshop manueli dahil her türlü dokümanı derleyip kendisiyle paylaştım. Bunlar aslında marinize edilmiş kamyon motoru ama Türkiye'de ne kadar bilindiğinden emin değildim. Zafer Bey sağolsun belgeleri inceledi ama birkaç detay dışında pek de özel bir durum yoktu. Özetle "bütün dizellerin çalışma prensibi aynıdır" dedi.

Bunu yazmamdaki sebep; eğer tüm dizeller aşağı yukarı aynı ise kullanım şekillerinin de benzer olması gerekir diye düşünüyorum.

Hino manuelinde özetle şunu diyor:

-Motoru çalıştırdıktan sonra en az 5 dakika boyunca motoru ısıt. Bu sırada rölantinin hafif üstünde ama 1000 devir altında kal.
-Aşırı soğuk havada turbonun yağlamasını sağlamak için 2 dakika rölantide çalıştır; sonra hafifçe devir yükselt
-Aşırı uzun sürelerde -belirtilmiyor ama herhalde 30dk ve üstü- rölantide çalıştırma. Motor gereğinden daha soğuk çalışıp zarar görebilir.
-Motoru durdurmadan önce en az 4-5 dakika rölantide çalış (turbonun soğuması). Bunu mesela otomobilde de yapıyorum.

Bunun dışında özel bir bilgi verilmemiş. Genede bence manuel ne diyorsa onu yapmalı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bununla birlikte her 500 saatte valf açıklıkları; enjeksiyon zamanlaması; sûpab vs. Civatalarının torklarının kontrol edilmesi gibi gibi işlemler tavsiye ediliyor ama bana bu işlemler gereğinden daha sıklıkta tavsiye edilmiş gibi geldi. Her 6 ayda bir coolant değiştirin diyor mesela.
Saat gibi çalışan motorlara durduk yerde çomak sokmanın yarardan çok zarar vereceğini düşünüyoruz.

Velhasıl; bazı konuların manuellerde abartılmış olabileceği de doğru sanırım.