0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. G.

Mazot deposu
« : Ağustos 29, 2016, 02:46:08 »
Değerli Korsanlar
Özel teknelerde mazot deposunun sert plastikten olması mevzuata aykırı mıdır?


*

    İ. S.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #1 : Eylül 09, 2016, 22:32:32 »
Sunay Korsan,
Bu sizin seçiminize kalmış bir konu.İster sert plastik ister kromdan yapabilirsiniz.Özel tekneler için böyle bir mevzuat olduğunu duymadım..


*

    S. G.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2016, 23:01:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sunay Korsan,
Bu sizin seçiminize kalmış bir konu.İster sert plastik ister kromdan yapabilirsiniz.Özel tekneler için böyle bir mevzuat olduğunu duymadım..
Teşekkürler.


*

    H. A.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2016, 13:57:41 »
Düşündüğünüz mazot tankının kapasitesini bilmiyorum ama  benim  tanklar çok kirlendi 2 gün sonra tank temizliği yapacağım Allah tan üstünde temizlemek için kapak var ilerki günlerde temizlik işlemini burdan paylaşacağım eğer tankı büyük tutacaksaniz mutlaka temizlik için kapak yaptırın derim
Selamlar iyi bayramlar


*

    S. G.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2016, 14:20:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Düşündüğünüz mazot tankının kapasitesini bilmiyorum ama  benim  tanklar çok kirlendi 2 gün sonra tank temizliği yapacağım Allah tan üstünde temizlemek için kapak var ilerki günlerde temizlik işlemini burdan paylaşacağım eğer tankı büyük tutacaksaniz mutlaka temizlik için kapak yaptırın derim
Selamlar iyi bayramlar

Depo 200 lt sert plastikten. Üstte kapağı var ama  açıp temizlik için yeterli mesafe yok.Temizlik zamanı gelince üstten(dolum kapağından) sifon ile dipteki mazotu çekerek boşaltmayı ve böylece depoyu temizlemeyi düşünüyorum. Bir miktar yakıt heba etmeyi göze alacağım, ama uygulama nasıl olacak göreceğim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Sizin paylaşacağınız tecrübenizden de yararlanırım.
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2016, 14:23:58 Gönderen: Sunay Gönenden »

*

    A. Ç.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2016, 14:37:34 »
Mazot deposu içindeki su üzerinde mazot yiyen bakterile oluşuyor, bunların atıkları, ölüleri ve mazottaki pislikler dibe çöküp aynı bi göl dibinde olduğu gibi baçıklaşıyolar. Fiziki olarak temizleme dışında kurtulmak pek mümkün görünmüyor. Deponun dibindek mazotu filtre ile aktararak veya atarak bir miktar temizlik mümkün görülüyor.

 İşin kötüsü bu balçık, tekne sallandığında dipte sökülüyor ve aynı dalga yüzünden suyun bulanması gibi mazot da bulanıyor, bu bulanıklık o kadar yoğun oluyor ki filtreler başa çıkamıyor. Özellikle yelkenli tekne ile denizden döndüğünüzde yelkenlerinizi oldukça açıkta indirmenizi ve motorla marinaya dönmenizi öneirim. Dalgada çalkalanan depodaki mazot filtreleri tıkayacaksa açıkta tıkasın ki farkına varıp tekrar yelken açabilin.  Tabii bu filtelerin siz tam marinaya gierken tıkanmasını engellemez ama olasılığını düşürür.
*

    H. A.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2016, 15:55:20 »
Mazot deposunun en altına bir musluk yaptırdım. 7 ay karada kalan tekneyi denize indirmeden önce bu musluktan 1/2 litre mazot alıyorum ve içinde ne var kontrol ediyorum. Şimdiye kadar bir olumsuzluğa rastlamadım. Bu musluk acil hallerde depo temizliği içinde işe yarayabilir. Kışlama sırasında depoyu tam dolu bıraktığımıda ilave edeyim.
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2016, 15:56:04 Gönderen: Hakkı Algın »
*

    H. A.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #7 : Eylül 11, 2016, 16:03:24 »
Çok yakında resimli olarak paylaşacağım 4 gün sabredin
Bu konuda görsel anlatım yok bir ilk olsun benden
*

    M. C.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #8 : Eylül 11, 2016, 21:47:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mazot deposu içindeki su üzerinde mazot yiyen bakterile oluşuyor, bunların atıkları, ölüleri ve mazottaki pislikler dibe çöküp aynı bi göl dibinde olduğu gibi baçıklaşıyolar. Fiziki olarak temizleme dışında kurtulmak pek mümkün görünmüyor. Deponun dibindek mazotu filtre ile aktararak veya atarak bir miktar temizlik mümkün görülüyor.

 İşin kötüsü bu balçık, tekne sallandığında dipte sökülüyor ve aynı dalga yüzünden suyun bulanması gibi mazot da bulanıyor, bu bulanıklık o kadar yoğun oluyor ki filtreler başa çıkamıyor. Özellikle yelkenli tekne ile denizden döndüğünüzde yelkenlerinizi oldukça açıkta indirmenizi ve motorla marinaya dönmenizi öneirim. Dalgada çalkalanan depodaki mazot filtreleri tıkayacaksa açıkta tıkasın ki farkına varıp tekrar yelken açabilin.  Tabii bu filtelerin siz tam marinaya gierken tıkanmasını engellemez ama olasılığını düşürür.
Bu problemle yıllar öncesi sık karşılaşmıştım.
Bakteri oluşumuna ^ gratomar 77 ile engel oldum 98 yılından beri kullanıyorum siyah çamura artık rastlamıyorum .
Şu an Gratomar 82 adı altında çıkıyor,bir kaç depo sonra tamamen temiz hale geliyor filtreler kirlenmiyor.
Elbette ciddi bir çamur oluştuysa kullanmıya başlamadan mekanik bir temizlik gerekir.
*

    C. D.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #9 : Eylül 11, 2016, 23:33:13 »
Şurada bir şeyler paylaşmıştım gözünden kaçanlar ve yeni dostlar için;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. B.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #10 : Eylül 12, 2016, 00:40:19 »
Dizel otomobillerde hemen hemen hiç rastlanmayan sulu mazot ve tortu
meselesi neden deniz araçlarında önemli bir sorun haline geliyor acaba?
*

    C. D.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #11 : Eylül 12, 2016, 00:46:20 »
Normal şartlarda araçlarda depo haftada bir - iki haftada bir  en fazla ayda bir yeniden dolduruluyor.
Oysa deniz araçlarında depo bazı teknelerde sezonda bir dolduruluyor.
Artı ortamın nemi, depo ile ortam ısısında ki fark yoğuşmayı tetiklemekte.
*

    N. B.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #12 : Eylül 12, 2016, 00:56:58 »
Can korsan teşekkürler . Dedikleriniz doğru ve mantıklı ama
neredeyse her zaman olan ile neredeyse hiç olmayanı açıklamaya
yeterli mi acaba?
*

    M. C.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #13 : Eylül 12, 2016, 22:25:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Can korsan teşekkürler . Dedikleriniz doğru ve mantıklı ama
neredeyse her zaman olan ile neredeyse hiç olmayanı açıklamaya
yeterli mi acaba?
Noyan korsanım ;
Eklemek istediğim bilgi var,gecmiş te yaşadığım siyah çamur olayında  ,tekne bir motor yattı .
Depolar 500 litre 2 adet azalınca hava boşluğu 200,350 lt civarı oluşuyor ne kadar hava o kadar terleme yapacak nemi
barındırıyor oysa arabada depo 60 -85lt civarı haftada yada 2 haftada dolum oluyor ,uzun zaman özellikle bahar aylarında boş kalmıyor sirkülasyonu yüksek az olan kirlilik filtreler de kalıp değiştirdikleri için etkisiz hale geliyor .teknelerde depolar ha cim olarak büyük uzun zamanlarda tüketim yapılıp boş kısım çok uzun süre kalıyor.ayrıca marinalarda hareketsiz kalıp dipe çöküyor araçlar hareket halinde ve devamlı bir çalkantı ya maruz kaldığında kirlilik sirkülasyon yapıyor.
Can Hocamın anlatmak istediğide buydu.
*

    N. B.

Ynt: Mazot deposu
« Yanıtla #14 : Eylül 12, 2016, 22:29:06 »
Teşekkür ederim Mehmet korsanım.
Deponun sık sık dolup boşalması en önemli husus demek ki.