0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. A.

Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« : Ocak 11, 2021, 12:55:08 »
Merhabalar,

Aranıza yeni katıldım. Teknemide 3 ay önce aldım 1999 sun odyssey 32.3 . 22 yaşında çarmıh tellerini ve istralyaları her ihtimale karşı değiştirmek istedim.
İlk sorum direk inmeden değiştirmek çok mu zor
Ayrıca bir yerden malzeme (teller ve liftler dahil) ve işçilik  3200 euro fiyat verdiler. Gözle bakan tecrübeli yelkenci arkadaşlar fazla pas falan yok gerek yok diyorlar.
Muhtemelen 1-2 yıl içinde satıp yeni bir tekne alacağım.
Fikirlerinizi rica ediyorum. Güvenlik herşeyden önce geliyor ama malum çok yüksek bir fiyatta ödemek istemiyor insan 1-2 sene kullanacağı tekneye.
Yelken ana direk içine sarma.


*

    A. Ç.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #1 : Ocak 11, 2021, 13:36:59 »
Fiyat oldukça yüksek geldi. Bana göre liftinleri değiştirmeyin. Sadece tellerin değişimi yeterli olur, mutlaka liftinleri daha da önemlisi çarmıh ayasları kontrol edilmeli ama sadece tel değişimi yeterli olur. liftin değiştirecekseniz orijinal liftinleri bulun. Türkiye'dekiler paslanmaz çelikten ve kapalı tiptedir, hem vida hem somun dişi paslanmaz çelik olunca birbirine kaynar ve bir daha ayar yapılamaz. Sabitleme için kullanılan ve liftne sıkılan somunlar da yekenleri boş bırakırsanız titreşim nedeni ile boşlayıp teller tamamen ayrılabiiyor. Paslanmaz çelik teller için ve norsman için fiyat alın, liftin değiştirecekseniz onu da öğrenin ve fiyatın uygunluğuna öyle karar verin.

Arma tekne direği inmeden de değiştirilebilir, mandarlardan biri ile yedekleme yapıldıktan sonra istralya ve çarmıh telleri sökülüp tek tek değiştirilebilir. Direk inerse işlem kolaylaşır, direği indirmek için karaya çıkmanıza gerek yoktur.

Armada sorun varsa 2 saat veya 20 yıl sorunsuz kullanabilirsiniz, paslanma önemli bir gösterge olsa da paslanmaz çelik çabuk yoruluyor.


*

    E. T.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2021, 12:46:29 »
Benim de açık tip liftinlerim hiç ellenmediği için zamanla kaynamış, wd40, buz yapıcı, porçöz ne denediysem açamadım. En son pürmüzle ısıtmayı deneyeceğim. Bu konuda önerisi olan var mı?


*

    A. Ç.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2021, 12:58:31 »
Sağlam iki ağızlı anahtarla, WD40 yerine gerçek pas çözücü kullandıktan sonra denemenizi öneririm. Yine gevşemezse bir taraftan liftin bağlantısı pimini sökmeyi deneyebilirsiniz ama önce bir mandarla o tarafı tekne gövdesinde sağlam bir yere bağlayın. Isıtma son çözüm olarak kalsın. Liftinleri, pimleri söktükten sonra mengeneye bağlayarak gevşetmeyi deneyin olmazsa ısıtarak mengenede deneyin, tekne üstünde değil.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2021, 20:42:27 »
Pürmüz + çift ağır çekiç ile dayak ve azim ile çözülmeyecek liftin yoktur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (mobil)


*

    R. E.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #5 : Ocak 13, 2021, 09:37:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlk sorum direk inmeden değiştirmek çok mu zor
Ayrıca bir yerden malzeme (teller ve liftler dahil) ve işçilik  3200 euro fiyat verdiler. Gözle bakan tecrübeli yelkenci arkadaşlar fazla pas falan yok gerek yok diyorlar.
Muhtemelen 1-2 yıl içinde satıp yeni bir tekne alacağım.


O büyüklükte bir tekne için direği indirmeden değiştirmek -başka sorun yoksa direkle ilgili- daha doğru gibi. Ama söylenen rakam da çok fazla sanki. Profesyonelce yapılması  daha güven verici.

Değiştirmezseniz asla armaya güvenemezsiniz, bu da seyirde sizi sürekli tedirgin eder.
Bir terslik durumunda da daha fazla risk yaratır ve maliyet çıkarır.


*

    E. B.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #6 : Ocak 13, 2021, 12:04:11 »
Diregi indirdiginizde baska problemleri de tespit edebilirsiniz. Anten, silyon, gurcata, ruzgar gulu, makara vb bakimlarini da rahatca yapar ve yenilersiniz. Yoksa ara ara direk tepesinde tamirat ile ugrasirsiniz.  Kafanizda soru isareti kalmaz.  Olmadik zamanda ve yerde direge cikmak zorunda kalmazsiniz.  Traka ile en yukaridaki ekipmana ulasmak kolay olmuyor. Yerdeyken herseyi guzelce gorup , elden gecirmek mumkun.  Belki yukarida daha ciddi problemleriniz var, uygun! zamani kollayan.
*

    M. Ç.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #7 : Ocak 13, 2021, 14:23:22 »
Bu boyda direk indirmek için vinç de karaya almak da şart değil.

Sizden uzun direkli iki komşu arasına girip balon mandarları ile direği ıskaçadan kaldırabilirsiniz.
*

    A. Ç.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #8 : Ocak 13, 2021, 15:11:59 »
Aslında herhangi bir direk için bu yöntem uygulanabilir, Aborda üç teknenin ortasındakinin direğini yanlardaki iki teknenin mandarlarını iç çarmıhların altından bağlayarak indirebilirsiniz.  Direği kontrol etmek için bir kişinin direk dibinden direği tutması yeterli olur.
*

    M. G.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #9 : Ocak 14, 2021, 15:36:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Aranıza yeni katıldım. Teknemide 3 ay önce aldım 1999 sun odyssey 32.3 . 22 yaşında çarmıh tellerini ve istralyaları her ihtimale karşı değiştirmek istedim.
İlk sorum direk inmeden değiştirmek çok mu zor
Ayrıca bir yerden malzeme (teller ve liftler dahil) ve işçilik  3200 euro fiyat verdiler. Gözle bakan tecrübeli yelkenci arkadaşlar fazla pas falan yok gerek yok diyorlar.
Muhtemelen 1-2 yıl içinde satıp yeni bir tekne alacağım.
Fikirlerinizi rica ediyorum. Güvenlik herşeyden önce geliyor ama malum çok yüksek bir fiyatta ödemek istemiyor insan 1-2 sene kullanacağı tekneye.
Yelken ana direk içine sarma.
Tekneniz hayırlı olsun.
Arma yenileme sorunu en tartışmalı konulardan biri diyebiliriz. Teknik olarak 10-max15 yılda bir her koşulda değişmesi gerekir görüşü var. Ancak, -bu benim kişisel görüşüm- bu kadar net ve katı olmayabiliriz. Teknenin hangi coğrafi koşullarda kaldığı, nasıl kullanıldığı, nasıl bakıldığı oldukça belirleyici. Bunun dışında tabii ki, marka ve model de önemli; çünkü her tekne imalatçısı iyi malzeme kullanmayabiliyor. Aslında bu açıdan sizin artınız olduğunu düşünüyorum, çünkü 1999 yılında henüz çin işi japon işi teller üretici firmaların ana malzemesi değildi.
Telleri ve liftin bağlantılarını çok dikkatli iyi bir gözle -ya da bunun için özel spreyler var- kontrol edin.
( gözle göremeyeceğiniz yıpranmaların olduğunu göz önünde bulundurun )
-Daha önce herhangi bir değişim olmadığından eminseniz
-Ciddi bir paslanma, çatlak, tellerin ayrılması gibi şeyler yoksa
-Uzak yol yapmayacaksanız -offshore-
-Tekneyi yarışçılar gibi sert ve hoyratça kullanmayacaksanız
değiştirmeme sorumluluğunu almayı düşünebilirsiniz.

not: bizim teknemiz 1997 Beneteau Oceanis. 23 yıl olmuş, halâ en küçük bir yıpranma yok. Ama bu demek değildir ki bir şey olmaz, olabilir tabii ki; ben şimdilik bu riski alıyorum çünkü yazdığım maddelerin hepsi geçerli bizim tekne için.
*

    A. A.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #10 : Ocak 16, 2021, 12:02:23 »
Tüm güzel cevaplar için teşekkürler. tekneye gittiğimde iyi bir inceleme yapmayı planlıyorum.
*

    M. G.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #11 : Ocak 16, 2021, 18:41:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm güzel cevaplar için teşekkürler. tekneye gittiğimde iyi bir inceleme yapmayı planlıyorum.
Çok yararlı olacağını düşünüyorum. Katılabilirsiniz.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. Ş.

Ynt: Çarmıh ve istralya değişim maliyeti
« Yanıtla #12 : Ocak 17, 2021, 00:22:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Aranıza yeni katıldım. Teknemide 3 ay önce aldım 1999 sun odyssey 32.3 . 22 yaşında çarmıh tellerini ve istralyaları her ihtimale karşı değiştirmek istedim.
İlk sorum direk inmeden değiştirmek çok mu zor
Ayrıca bir yerden malzeme (teller ve liftler dahil) ve işçilik  3200 euro fiyat verdiler. Gözle bakan tecrübeli yelkenci arkadaşlar fazla pas falan yok gerek yok diyorlar.


Merhabalar,
Direği indirmeden tel değiştirmek daha çok zaman alan bir iştir ve değişim için direkte ön çalışma gerektirir.
1-Tellerinizin yukarıdaki bağlantıları gurcata sökülmeden çıkarılabiliyor mu.
2-Gurcata ucundan teli çıkarabilmek için pim v.s gurcataya elektroliz olmuş mu.
3-Baş ıstralya kıç ıstralya pimleri sökülebiliyor mu
3-Mandar halatlarınız direği yedeklemek için yeterlimi.

Arma değişimi için verilen fiyat vinç ve marina komişyonu dahil fiyat ise normaldir.
1-Kullanılan malzemeler yerli değildir.
2-bsı- hı.mood -bluwave- gibi ithal malzemelerdir.
3-Yaklaşık kullanılacak malzeme fiyatı 1400-1500 euro civarındadır. Geriye kalan tutarda vinç kiralama marina komisyonu ve işçilik bedelidir.
4-Kullanılacak liftinlerin gövdeleri bronzdur direk ayarı sökme takma işlerinde sarma v.s olmaz.
5-Yerli malzeme kullanacak olursanız gövdeleri kromdur 3-4 defa gevşetip sıktığınızda malzeme sarar ve bir daha açamazssınız.

Detaylı bilgi almak isterseniz telefonda arma ile ilgili tüm sorularınızı yanıtlayabilirim.
instagram- riggerturkey
Koray Şahin
0533 666 83 84
Bodrum