0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
MAVI KART-KARA UYGULAMA
« : Mart 13, 2011, 07:27:24 »
MERIÇ KÖYATASININ İLGILI YAZISI
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Çevrimiçi Tümay Gören

  • * Gezgin Korsan
  • 4.010
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • http://www.sualtihizmetleri.com
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2011, 09:26:45 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y  ÖZİ
*

    Çevrimdışı Kemal Albayrak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.721
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2011, 12:56:11 »
demekki bürokrasi hazretleri yola çıkmış kaçış yok
yabancı bayraklılarda kırtasiyecilik yapıcak anlaşılan
bahsi geçen atık alım transfer formu nasıl bir belge acaba nerden temin edicez












Tchita
*

    Çevrimdışı Ömer Barlas

  • * Gezgin Korsan
  • 769
    • Yaşadığı Şehir
  • Narlıdere, İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Serbest Çağrışım
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2011, 20:07:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
demekki bürokrasi hazretleri yola çıkmış kaçış yok
yabancı bayraklılarda kırtasiyecilik yapıcak anlaşılan
bahsi geçen atık alım transfer formu nasıl bir belge acaba nerden temin edicez

tehlikeli atık alım formu gibiyse -ki mutlaka öyledir- 7 nüsha bir formdur, üzerinde tekneye ait bilgiler, atığı alanın bilgileri vs bulunur, üç nüshası sizde, dört nüshası  atığı alanda, her iki tarafta birer nüshayı çevre il müdürlüğüne gönderir böylece çapraz kontrol yapılmış olur vs.
S/Y Barlas, Martı Marina, Nova Pontonu

Korku en zarif silahtır, elleriniz hiç kirlenmez. -- Jenny Holzer Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #4 : Mart 14, 2011, 12:21:33 »
50 lira verip mavi kart almıstım gecen sene. Yabancı bayraklı oldugum halde sımdı o kart boşa mı gitti yani Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Hoş benden baska sintine boşaltmaya gelen pek yoktu gocek koylarında en sonunda abı sız tur teknesımınız dedı adam dedım ne tur teknesı kardesım 80 lt atık su deposu var 1 hafta maks gıdıyor doluyor gelıyoruz normalı bu dedım. Hımmm sızın kadar hıcbır tekne gelmıyor dedı  Turmepa cı arkadas. Neyse bakalım bu sene ne olacak bu da en cok denetımın yapıldıgı ( sozum ona ) gocek de yanı.
S/Y Sea Belle - F.Bahçe Marina F14
*
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #5 : Mart 14, 2011, 14:11:35 »
Kemal Korsan,
Eğer herşeye bir yanıtı olan Google Abimizden "Gemilerde Atık Alınması ve Atıkların Kontrolu Yönetmeliği" diye sorarsanız, yönetmelik ekinde (EK-5) "Atık Alım Transfer Formunu" bulursunuz.Bolca çoğaltın lazım olacak, çünkü her seferinde galiba 3 nusha  (yönetmelik metninde yazıyor) düzenlenecekti.
Hepimize sabır...
(NALAN-AHMET-CAN)  DENİZİ DELİCE SEVEN DELİCE KORSANLAR....
*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • * Gezgin Korsan
  • 4.098
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #6 : Mart 14, 2011, 16:43:30 »
Yabancı bayraklılar için nasıl olacağı 1 Nisan da belli olacak deniyor. 1 Nisan yapılacak yani Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #7 : Mart 14, 2011, 17:09:11 »
MAVİ KART – KAHVERENGİ UYGULAMA
Ülkemizde Denizci olmak zor, hele amatör olmak beter bir şeydir. Herkes bilir hevesinizi, tutkunuzu, sevginizi.
Onun üzerine kurarlar ilişkilerini, beklentilerini: En yakınlarınız,  “Çılgın” diye bakar adeta, “Nasıl olsa geçer bu heves” , bu alanda hizmet veren ticari kuruluşlar; “Geldi yeni kazımız” gözüyle.
Ya devlet; “Hevesli, ensesi kalın, zevki lüks, bedelini ödemesi gereken” olarak görür. Tüm bu bakışlar ve ilişki sarmalı ile, inadına denizde olmak istersiniz.
Deniz programı yapmak istersiniz televizyonlara;
“Yok mu elinde, magazin, eğlence ya da dizi ?” derler. İnat ederseniz, itilmiş bir günde, unutulmuş bir saatte yayına girip, maliyeti zor kurtarıp yaşam mücadelesi verirsiniz.
Hiçbiri değil ama iki yıldır Amatör denizci üstüne oynanan oyunlar, çıkarılan kanunlar artık çıldırmanıza, “Acaba bu işi artık bırakmanın zamanı geldi mi ?” demenize  sebep olmaktadır.
Önce saçma sapan bir vergi uygulaması ile, şu veya bu şekilde anormal yükümlülük artışları, dünyada benzeri olmayan ceza uygulamaları ile karşı karşıya kalırsınız.
Bu yetmez, ardından çevreci, denizi koruyan bir yaklaşımla(!), saçma sapan bir uygulamayı kanunlaştırırlar. Ne haberiniz olur, ne bir dahliniz. Siz uyacaksınız denir.
Uyacağız da, neye ? Çıkan saçmalığa mı?
Denizini temizleyemeyen devlet, 73 milyonun atığını arıtmadan denizler atan devlet, kendi haklarını koruyamayan az sayıdaki denizciye yükler deniz kirliliğini ve ona göre yasalar hazırlar.
Amaç; Denizlerimizi korumak, kirlenmesini engellemek. Peki kim kirletir denizleri; Türk denizciler. Ayni sularda yaşayan yabancılara benzer bir yaptırım yoktur.
Dünyada benzeri olmayan bir depolama hacmi istenir teknelere. Çıkan yasanın hükümleri ölçüsünde teknelere pis su tankları yapılsa, içinde oturacak, yatacak yer kalmaz. Muğla ilindeki çevre bakanlığı yetkilisine, bir tekne gösterilip, durumun mantıksızlığı anlatıldığında; “Canım bir kamarayı tamamen tank yaparsınız , olur biter” der. “Dünyada böyle bir uygulanma yok, çoğu tekne yabancı standartlarda üretilmiş, görüyorsunuz, pis su tankı kapasitesini” dediğinizde, yetkili; “Hep biz mi dünyayı takip edeceğiz, biraz da onlar bize uysun” der, olur biter.
Aslında bu yasaları çıkartan ne o yetkililer, ne onların üst amirleri, ne milletvekilleri, ne de bakanlardır. Uzatmaya gerek yok, bu işten rant sağlamayı aklına koyan, sessizce gelişmeleri izleyen rantçılardır.
1 ) Türk Bayraklı teknelere böyle bir uygulama diretilirken, yabancı bayraklılar neden kapsam dışında. Onların atıklarında boncuk mu var ?(Türk Bayrağına geçiş kazığının yeni örneği daha doğdu, tosun gibi)
2) Yabancı bayraklının muafiyeti, karasularımızdan yabancı tekneleri gitmesin, marinalarımız boşalmasın diye. Bu uygulamayı başlatıp, denizcilere karşı mantıksızca direnenler, bu inceliği atlamayı ihmal etmemişler. Bu kararların arkasındaki gerçek güç neresidir, kimlerdir ortaya çıkmalı.(Güneydeki marinalarda yabancı yatçılar geçen yıl homurdanmaya başlamışlar, seçenek arama yönüne gitmişlerdi. Bizde sonuç ne olacak diye bekliyorduk.)
3 ) Siz kanunu uygulayın. Asıl denizcilerin karşı çıktıkları : Pis suların bedelli olarak pompalara boşaltılması. Bu bedellerin de anormal yüksek oluşu.
Sorarım marinanın tuvaletlerine duşlarına girildiğinde ayrı  bir ücret alınır mı, alınsa neler olur ?
Konutlarımızdan toplanan çöplere her gün para verdiğimizi. Verseydik, her kesin ne yapacağını düşünün; At balkondan, ittir merdiven altına...
Uygulamanın amacı gerçekten temizlikse, denizlerin korunması ise(Denizcilerin cebinde kalan son kuruşları temizleme anlamında algılanmasın), bazı kurum ve kuruluşlara yeni kaynak yaratma projesi değilse, bedelsiz uygulanması gerekmez mi. Ya da sembolik olması.
4) Bu suların boşalacağı yerlerin arıtması var mı ? Varsa yeterli mi ? Yeterli kimyasalı kullanacak mali güce sahip mi ?  Zaman içinde tüm kıyıları görüntüledik, hem su üstü hem su altı. Belediyelerin deşarj borularını da biliyoruz. Kullanılmayan, kullanılsa bile yetersiz olanları. Kemer plajına akan pis suları, Marmaris dışına atıldığı söylenen, lodosla Turunç plajına gelenleri. Daha bir çok örnek...
Barınaklara soru soruyoruz, arıtma var mı diye . Çoğunda olmadığını görüyoruz, Akyarlar, bir örnek.
Böyle bir uygulamaya geçmeden, bu anlamda alt yapının hazırlanması, yeterlilik kontrolleri ve uygulamadaki başarıları kontrol edilmesi gerekmez mi ?
Parayla benden alsın, döndürüp dolaştırıp, benim atmadığım denize plaj önlerinden boşaltsın...
5 ) Biz denizler kirletilsin, kirli kalsın diyebilir miyiz ? Ondan yararlanan, çoluğuyla çocuğuyla o denizlerde kulaç atan bizleriz. Tek sorumlu ve sorunlu bizmişiz gibi gösterilmemiz acayip. Biz, tonlarca pis suyunu liman ağzına boşaltan günlük tur teknelerini şikayet edenleriz. Bu şikayetler sonucunda bir şey olmadığını görenlerdeniz.
Bu yıl yaptığımız çekimlerde, Göcek Belediye iskelesindeki araştırmamızda, tüm sezon boyunca iskeleye pis su boşaltan 1 -2 tekne dışında tekne olmadığını kayıtlardan üzülerek görenleriz.
Belki faşizanca ama. Bu tür teknelerin denize deşarj yapmamaları için tesisat bağlantılarında denize deşarjın körleştirilmesini isteyenlerdeniz.
6 ) Bu kanunların çıkması yönünde etkili olanlar, varsa tesisleriniz, pis sularımızı ücretsiz alacak mısınız ? Öyle ya ülkemizi, denizlerimizi çok seviyorsunuz, belki bir yararınız bu konuda da dokunur.
Denizlere pis suları çalışmayan arıtma istasyonlarından göz göre göre boşaltılan şehir, belde, sanayi suları için de bir uygulama düşünüyor musunuz ?
Örnek olarak; lodosta Hayıtbükü, Palamutbükü, Poyrazda Mersincik, Körmen kıyılarına sintine basan Yunan gemileri için de bir önleminiz var mı ?
Denizin adaları satılır bir rant, koyları satılır bir başka rant. Hiç değilse teknemizin pis su tanklarına  dokunmayın, boncuğumuz kalmadı artık.

Sonuç : Gizli bir güç , çevrecilik şemsiyesi adı altında rant kapısı yaratıyor, bizlerde öyle bakakalıyoruz, yabancı yatçılar kadar yaptırımı olmadan, olamadan.
Biz denizi kirletecek kadar kalabalık olsa idik, aleyhimize çıkan bu kanunlara direnebilecek gücü oluştururduk. Vergi, mavi kart...
Ne yazık ki, biz çok büyük bir topluluk değil, küçük sessiz, güçsüz bir gurubuz...
Belki de  bizlere dendiği gibi; Keyifçi.
Levent ÇELMEN
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimiçi Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 864
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #8 : Mart 14, 2011, 17:52:43 »
Ayrıca, tekne ile koy, koy gezmeye çıkınca, atık verme peşinde koşmaktan denize bakmaya fırsat olur mu?
Malum, bizim küçücük teknelere ancak iki üç gün yetecek depo yapılabilir galiba..
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.656
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2011, 17:53:54 »
"Gemilerde Atık Alınması ve Atıkların Kontrolu Yönetmeliği" ni incelediğimizde bu yönetmeliğin MARPOL 73/78 kriterlerine göre hazırlandığını söylüyor.
MARPOL 73/78 kriterleri ise uygulamanın 200 gross tondan büyük gemiler veya 200 gross tondan küçük olup ta 10 kişiden fazla yolcu taşımak üzere tescil edilen  gemiler için geçerli olduğu belirtiyor.
Bana göre bizim teknelerin çoğu bu kriterlere girmez.
Bizim yönetmelikte atık boşaltma flanşı için MARPOL 73/78 Ek 4'e atıf yapıyor. Buna göre teknenin atık boşaltama flanşı 210 mm çapında, 180 mm delik dairesi olan, 16 mm kalınlığında ve 4 adet M16 civata deliği olan çelik bir flanş. Bunu tekneye takmak neredyese mümkün değil.
Yine aynı MARPOL 73/78'e göre 12 mil dışına atık boşaltmak serbest ama hızınız en fazla 4 knot olacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sonuç olarak her denize çıkışta atıkları 12 mil dışına boşalttım derseniz yönetmelikten kurtulmuş olursunuz.
« Son Düzenleme: Mart 14, 2011, 17:58:53 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Çevrimiçi Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.093
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #10 : Mart 14, 2011, 17:55:58 »
Yıllar öncesinde bizlerin tekneleri henüz GEMİ sayılıp bin tane güvenlik ekipmanı istenirken de aynı şeyleri konuşuyorduk.
sonrasında aklıselim kişiler "amatör tekne" kavramını ne güzel yerleştirmişlerdi mevzuata. 
ama şimdi tekrar GEMİ olduk.
güzel ülkem benim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Tümay Gören

  • * Gezgin Korsan
  • 4.010
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • http://www.sualtihizmetleri.com
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #11 : Mart 14, 2011, 18:06:51 »
Kafanıza takmayın derim . Yalnış iş bağdat döner derim amaaaaa ülkemizde son zamanlara olan hadiselere bakınca artık gerçekten gelecekten korkar oldum. Günümüzde bu işte olmaza ya diyemiyoruz  . Gidip danıştayda dava mı açsak  ne yapsak . Teknelerimiz yabancı bayrak mı çeksek
Bence toplu dilekçe verelim yabancı bayrak çekecez diye belki bir ses getirir
S/Y  ÖZİ
*

    Çevrimdışı Erol Yapıcı

  • * Gezgin Korsan
  • 3.466
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #12 : Mart 14, 2011, 18:09:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yıllar öncesinde bizlerin tekneleri henüz GEMİ sayılıp bin tane güvenlik ekipmanı istenirken de aynı şeyleri konuşuyorduk.
sonrasında aklıselim kişiler "amatör tekne" kavramını ne güzel yerleştirmişlerdi mevzuata.  
ama şimdi tekrar GEMİ olduk.
güzel ülkem benim.
Boşuna bas bas bağırılmıyor, "Geri" gidiyoruz diye Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   (Siyasi mesaj mı oldu ne? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
« Son Düzenleme: Mart 14, 2011, 18:09:31 Gönderen: Erol Yapıcı »
1938'de öğrendik, gidenin geri gelmediğini...
*

    Çevrimdışı Adnan Biricik

  • * Gezgin Korsan
  • 33
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Biricik
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #13 : Mart 14, 2011, 18:44:07 »
Pisliğimizi pasta sanıp o pastadan bile pay almak isteyenler var, ne demeli.. 
Şehirlerin, fabrikaların, koca gemilerin atıklarını  görmezden gelenlere  afiyet olsun...   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Atilla Aytaç

  • * Gezgin Korsan
  • 1.465
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: MAVI KART-KARA UYGULAMA
« Yanıtla #14 : Mart 14, 2011, 19:48:31 »
çok doğru adnan korsanım seni özledik...birgün gelsene.mesela 27 martdaki geko etkinliğine.seni ağırlamaktan şeref duyar ESPERANZA.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap