0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 865
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« : Şubat 01, 2010, 15:46:33 »
Teknedeki minderler sırılsıklam ıslak.
Hatta bazılarında küf meydana gelmiş.
Zaman zaman havalandırmak yeterli olmuyor.
Hepsinin de üzerine su damlaması mümkün değil.
Anlaşılan, kumaşları acaip nem çekiyor.
Bunu durumu önlemenin, çok sık havalandırıp kurutmaktan başka bir çaresi varmıdır?


*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.666
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • S/Y Cihan, Kuşadası Setur Marina
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #1 : Şubat 01, 2010, 15:49:23 »
Minderin üstünü örtmek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Cenker Tezel

  • * Gezgin Korsan
  • 495
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2010, 15:53:46 »
Bence tekne havasız kalmış ve terleme olmuş diye düşünüyorum.

Türker Korsanın "BORA" teknesinde baş kamarada yatak altına yatağın havalandırması için güzel bir uygulama yapılmış. Tavsiye ederim. Tabi öncelikle ıslanmanın sebebini çözmek gerekebilir.
S/Y Mobydick - F.Bahçe Marina F10
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.112
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #3 : Şubat 01, 2010, 16:00:35 »
teknede mutlaka bir lumboz açık bırakın, eğer mümkünse de bir ufak yağlı radyatör edinin. nem falan kalmıyor.  HakanZ kardeşimiz yağlı radyatörü bir de timer'e bağladı, cihaz 45dk çalışıp 15 dk dinleniyor, pek güzel oluyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Cihan Devcan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.151
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Devcan
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #4 : Şubat 01, 2010, 17:25:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
teknede mutlaka bir lumboz açık bırakın, eğer mümkünse de bir ufak yağlı radyatör edinin. nem falan kalmıyor. 


Aman kemirgen misafirlere dikkat.Lumboz açılacaksa tedbir almakta fayda var.
S/Y Ceylin Mudanya No: 4
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.112
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #5 : Şubat 01, 2010, 17:30:19 »
haklısın.
biz tabi kedi popülasyonunun azami sevyede olduğu FB Marina kompleksinde olduğumuz için fare konusuna dikkat etmiyoruz.  en azından ben Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #6 : Şubat 01, 2010, 17:45:09 »
Nem alıcı kullanmanız çözüm olacaktır,
değ,i,k markaların Ca tuzu blokları var gayet başarılı. Dogi de bu dönemde 15 günde bir 1 ajda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap çay bardağı  hacmnde su birikiyor içinde ,Bison, ,henkel vb. markaların ürünleri ) hiper market ve yapı marketlerinde  var
S/Y Dogi TUR 3644
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 6.577
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • S/Y Maşallah
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #7 : Şubat 01, 2010, 18:33:25 »
Tekne içindeki terlemeden musdarip biri olarak nem alıcı ve lumboz açık bırakma, yağlı kalorifer bile yetmiyor bu soğuk günlerde. Her ne kadar pimpiriklensemde termostatlı ve kontr güvence olarak timere bağlanmış fanlı ısıtıcı işin kesin ilacı. (Açık bırakılacak lumboza sineklik şart!)
« Son Düzenleme: Şubat 01, 2010, 18:34:21 Gönderen: Hakan Zorlu »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Together we stand divided we fall..
*
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #8 : Şubat 01, 2010, 18:44:01 »
Teknenin ön havalandırma kapağına (hatch) yerleştirdiğim solar vent (nicro) den çok memnunum tavsiye ederim. Güneş enerjisi ile şarj oluyor ve sabah akşam sessizce sürekli çalışıyor. Akülere de yük bindirmiyor.
*

    Çevrimdışı Türker Diker

  • * Gezgin Korsan
  • 590
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y CAPRICORN
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #9 : Şubat 01, 2010, 19:18:43 »
Benim teknemdeki uygulama bu şekildedir..:Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yatak altlarında oluşan neme dikkat

      Tekne, yat, motoryat sahibi olanların hoşlanmadığı şeylerden biri de yatak, şilte ve minderlerin altında oluşan nemdir. Yoğunlaşmadan oluşan nem küf ve kokuya yol açar. Sık sık güvertede yatakların serilip havalandırılması gerekir. 
     
     Yatak altlarına serildiğinde oluşan hava dolaşımı sayesinde nem oluşumunu azaltır % 90 dan fazla boşluk oranına sahip bir malzemedir. Şiltenin durumuna göre filtre örtüsü olan tipi de kullanılabilir.
     Sadece yatak altı değil tüm nem alan yerlerde kullanılabilir.
     
Teknede  kullanılabilen bazı yerlere örnekler:
•  Yatak, minder altları
•  Sintine pompası etrafında tıkanmayı önlemek için
•  İp dolabının tabanında
•  Dolaplarda metal kutu altlarında, pasa karşı
•  Islak ayakkabı vs. dolap tabanında
•  Sintine deliği etrafı


       sadece teknelerde değil aşağıdaki gibi rutubet olabilen çeşitli yerlerde kullanılabilir; Nemli evlerde, özellikle bodrum katlarında yatak altlarında bodrum katlarındaki bar gibi mekanlarda kanepe şilteleri altlarında, karavanlarda, çadırlarda.


S/Y CAPRICORN  L: İSTANBUL
TUZLA/ VİAPORT MARİNA F 52
*

    Çevrimdışı Türker Diker

  • * Gezgin Korsan
  • 590
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y CAPRICORN
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #10 : Şubat 01, 2010, 20:39:05 »
Bu işi yapan şirketin sitesini buldum .. Benim teknemin de resmi var.  Reklam olmasın diye özel isimleri kapattım. Sadece bilgi içindir.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y CAPRICORN  L: İSTANBUL
TUZLA/ VİAPORT MARİNA F 52
*
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #11 : Şubat 02, 2010, 01:12:08 »





           Limon tuzu evet bildiğimiz turşu yapılırken kullanılan ,iri, ve kristalize olanından. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

        açık ve geniş yüzeyde bırakılırsa nemi çekeceğinden kullanılabilinir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

           Hem fiatça ucuz ,hemde çok nem çektiğinde kurutulup tekrar tekrar kullanılabilinir...



                                    ...NETA PURUVA...
'' HATA  GÖRENİNDİR ,,
*
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #12 : Şubat 02, 2010, 01:36:41 »
İlginç ama benim teknemde rutubet ve kesif bir nem kokusu olmuyor. Yirmi yıl ahşap tekneden sonra fiber bir tekneye geçtiğimden midir yoksa teknemi aldıktan sora beyaz jelkot çıkana dek raspa yapıp beş kat epoksi uyguladıgımdanmıdır...?
*

    Çevrimdışı Yavuz Örer

  • * Gezgin Korsan
  • 2
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #13 : Şubat 02, 2010, 04:12:10 »
Minderlerde tuz olabilir, o da nemi çeker. Yazdığınız gibi sırılsıklam olurlar. Şayet tuz olduğundan emin olursanız tavsiyem minderleri yıkayıp kurutmaktır. O zaman kuru minderlere kavuşursunuz diye düşünüyorum.
*

    Çevrimdışı Eyüp Oğan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.554
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Rossinante
Ynt: Teknede Nem Sorunu ve Engelleme Yöntemleri
« Yanıtla #14 : Şubat 02, 2010, 07:47:50 »
"Rutubetli Minderler" başlığı ilgi çekmiş ve 2 Geko ilk mesajını bu topik altında yazmış... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu vesile ile her iki Gezgin Korsana hoşgeldiniz diyorum.

Sayın Yavuz Orer eğer bir isim benzerliği yoksa uzun bir geziye çıkmıştınız. Kendinizi tanıtan ve gezi anılarınızı ileteceğiniz yeni yazılarınızı bekliyoruz.

Sayın Hasan Basri Torun ise 20 yıl kadar ahşap tekne kullandıktan sonra Fiber tekneye geçmiş, deneyimlerini, ikisi arasındaki kıyaslamasını, üstünlük ve dezavantajları hakkındaki düşüncesini çok merak ediyorum açıkçası...

Sevgilerimle...