0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. İ.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #15 : Nisan 16, 2017, 23:00:59 »
Uzun süre motor modifikasyonu yapmış ve orjinali 160hp olan Honda araç motorunu 500hp ye çıkarmış biri olarak söyleyebilirim ki bu yükselişi sağlıklı? bir şekilde yapabilmek için motor ve benzin parçaları dahil yaklaşık 3 motor parası harcamıştım.

Dizel araçları tam bilmiyorum ama takacağınız turbonun büyüklüğüne göre %50 hatta %100 bile güç alabilirsiniz. Orjinal motorda ise %30 idealdir. Ayrıca bu işlemden sonra artan güç ve mazot durumuna göre motorun yazılımı mutlaka değişmelidir. Alacağınız güce karşılık motorun orjinalliği bozulacak ayrıca kullanacağınız muhtemel kötü yakıta karşı motorun töleransı azalalacak, yakıt tüketiminiz de doğal olarak artacak.


*

    U. K.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #16 : Nisan 17, 2017, 11:38:53 »
bizim teknede 3 kanatlı pervane normal hava ve deniz koşullarındaki seyirde güzel etki etmişti, tekne sanki daha bir stabil gidiyordu ama normalde 3000'lerde rahatça kullanabildiğim devir yanlış hatırlamıyor isem 2700'den yukarı çıkamıyordu, ama dert etmedim.  Fakat karşıdan sert rüzgar ve dalga olduğunda devir yükseltmek mümkün olmuyordu, 2300'den yukarı çıkmıyor, onda da motor ciddi kara duman atıyordu.  Pervaneyi de çok güvendiğim bir arkadaşım hesaplamış ve pervaneci de teyit etmişti.
Değiştirip eski iki kanatlı pervaneye geçtim, gayet güzel yıllardır.

motor değişimine gelince bence turbo eklenmesi olsa bile yeni ulaşacağınız BG yetersiz kalacaktır, motoru değiştirmek bence daha doğru bir çözüm.

Sevgiler


*

    K. D.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #17 : Mayıs 18, 2017, 02:25:08 »
Ana makinanınızın teknik açıdan performans değerlerini incelemenizi öneririm. Motor üzerinde yapılacak herhangi bir modifikasyon önceden üzerinde çalışılmış mühendislik hesaplarını hiçe sayabilir. Yapılacak modifikasyon belki kısa vade de size performans getirecektir fakat uzun vadeli bakıldığında motorda farklı kayıpların oluşmasına neden olacaktır. Bu sebeple Yanmar Marine' in önermediği bir değişiklik yapmamızı tavsiye etmiyorum.

Yanmar' ın 35 HP Kampanyalı motorunu incelemenizi tavsiye ederim.

4130 €


*

    K. E.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #18 : Mayıs 18, 2017, 08:04:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ana makinanınızın teknik açıdan performans değerlerini incelemenizi öneririm. Motor üzerinde yapılacak herhangi bir modifikasyon önceden üzerinde çalışılmış mühendislik hesaplarını hiçe sayabilir. Yapılacak modifikasyon belki kısa vade de size performans getirecektir fakat uzun vadeli bakıldığında motorda farklı kayıpların oluşmasına neden olacaktır. Bu sebeple Yanmar Marine' in önermediği bir değişiklik yapmamızı tavsiye etmiyorum.

Yanmar' ın 35 HP Kampanyalı motorunu incelemenizi tavsiye ederim.

4130 €
Bu motora şimdi baktım.Fiyatına çok şaşırdım,balıkçı kooperatiflerine üye olanlara kdv'de almıyorlarmış.Öneriniz için teşekkür ederim.Boyutları uyarsa kesinlikle bunu almak en mantıklısı gibi duruyor.Satılık 14 Hp yanmar var,buradan duyurulur😀


*

    S. Ş.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #19 : Mayıs 18, 2017, 08:39:12 »
Balikci motoru diyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

40 binlik motoru 16 ya veriyorsa sanziman haric bir nane vardir
« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2017, 08:41:48 Gönderen: Semih Sener »

*

    H. E.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #20 : Mayıs 18, 2017, 09:01:13 »
CE
*

    A. Ü.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #21 : Mayıs 18, 2017, 09:16:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Balikci motoru diyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

40 binlik motoru 16 ya veriyorsa sanziman haric bir nane vardir
Semih korsanım,16 bin lik motordan bir korsan arkadaşımız teslim aldı kendi açıklar.
Ben bile düşündüm araştırma yaptık,yine bir korsan arkadaşla beraber,boy olarak benim tekneye 30 cm büyük geldi sığmadı boydan yana,bu bahsi geçen  motorlarda şanziman,kumanda paneli,motor tokazlarına
kabline varana kadar her şey dahil fiyata ,bu motorların birde hikayesi var,emisyon sorunu olduğu için usa dan geri toplanmış motorlar.
CE belgesi olmadığı için ruhsatta işletemiyorsunuz..
PAKETE DAHİL AKSESUARLAR
Deniz suyu vanası
Deniz suyu filtresi
Elektrikli sintine pompası ve süzgeci
C-Tipi gösterge paneli
Gösterge paneli ara tesisatı
Akü şalteri
Motor kumanda kolu
Sulu egzost dirseği
Gaz ve vites telleri
Şaft kaplini
Motor montaj plakası ve şimleri*
Motor bağlantı saplaması*
Alet takımı
Yedek parça kiti:
- Yağ filtresi
- Mazot filtresi
Elastik motor takozu (4 adet)
Su taşırma kabı
Motor kullanım kılavuzu


« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2017, 09:28:01 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    K. T.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #22 : Mayıs 18, 2017, 10:12:59 »
Bahsi geçen motor (35-38hp) olarak geçmektedir ve yurt dışı forumlarda bu şekilde konuşulmaktadır. 4 silindir bir makine ve gömlekli bir makine. Tüm yanmarlar da bulunan Kanzaki şanzuman var bu motorda da. Alternatörü 35A ! normalde standart bir yanmar da sanırım 125A alternatör var. Orjinal Japon ve iyi olduğu söylenen emsal bir 39HP makinedan da pistonlarda yapılmış birkaç oynamadan dolayı %20 daha ekonomik olduğu söyleniyor. Balıkçı motoru demek aslında uzun süre çalışacak ve zor koşullar için tasarlanmış bir motor demek. Servisi ve montajı basit dar motor alanları için tasarlanmış compact bir makina. Çezmede Yanmar bayii Osman Dikmenin işyerinde ürünün örneği var. Makina ile titreşim takozları dahil birçok malzeme geliyor.
*

    S. Ş.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #23 : Mayıs 18, 2017, 10:42:38 »
CE belgesi olmayan ürün TC sınırlarından gümrükten geçmemesi lazım ,hadi geçti diyelim satılması yasak .

Balıkcılara satıcaksın diyelim, teknelerinin tamamı Turk bayraklı.CE siz kayıt dışı motorla mı dolaşacaklar

Amerikan bayraklı tekneye satıcaksın diyelim, bir gun o tekne satışa konduğunda  motor değişti ,kayıt ettirmesi lazım oraya da

Diyelim ki UL si var ,Amerika'da niye toplanmış ,başka numarası da vardır...

Burası çöplük mü ...
« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2017, 10:48:17 Gönderen: Semih Sener »
*

    Ü. G.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #24 : Mayıs 18, 2017, 10:51:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Amerikan bayraklı tekneye satıcaksın diyelim, bir gun o tekne satışa konduğunda  motor değişti ,kayıt ettirmesi lazım oraya da
Semih korsanım diğer dediklerinize katılıyorum ama amerikan bayrakta bir sorun olmaz. Halen amerikan bayraklı tekneler motor değiştirebilirler. Ben Türk bayrağına geçtim. Eski hiç bir evrakta motor seri no ve marka yoktu. Motorun seri nosunu başvuru sırasında bildirdim ve sonrasında gümrükçüler incelemeye geldiklerinde sadece benim verdiğim seri noyu kontrol ettiler ve bitti işlemler.
*

    K. T.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #25 : Mayıs 18, 2017, 11:03:45 »
Ben Semih korsanın hiçbir dediğine katılmıyorum. CE belgesi 1 ocak 2004 den sonra kullanılmaya başlandı ülkemizde... Peki bundan önce veya hale hazırda teknelerde bulunan pancar motorlar veya emsallari sizce CE normlarına uygun mu ! Bu motor avrupa da egzoz emisyon ölçümünde yapılan ufak bir seri üretim hatasından dolayı kalmış. Şimdi motoru yağ kaçıran , sintinesi şanzuman yağı veya motor yağı ile renklenen. Egzosundan beyaz siyah dumanlar atan. Kendisi ile aynı yaşta olan motorundan feragat edip en azından biraz rahata ermek isteyen bir balıkçı için çok daha çevreci çok daha standardında bir motor olduğunu düşünüyorum... Semih korsanım malzeme Türkiye'de balıkçılara tanınan bir hak !
« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2017, 11:07:06 Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu »
*

    E. Ö.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #26 : Mayıs 18, 2017, 11:35:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
CE belgesi olmayan ürün TC sınırlarından gümrükten geçmemesi lazım ,hadi geçti diyelim satılması yasak .

Balıkcılara satıcaksın diyelim, teknelerinin tamamı Turk bayraklı.CE siz kayıt dışı motorla mı dolaşacaklar

Amerikan bayraklı tekneye satıcaksın diyelim, bir gun o tekne satışa konduğunda  motor değişti ,kayıt ettirmesi lazım oraya da

Diyelim ki UL si var ,Amerika'da niye toplanmış ,başka numarası da vardır...

Burası çöplük mü ...


Ticari teknelere takılan motorlarda CE belgesi aranmaz, resmi olarak teknenize takar ve işletirsiniz, bu konuda herhangi bir yasal sorun yok. Bunun yanında Ww gibi bir firma Türkiye ye dünyanın kabul etmedigi aracları yığıyor, bence ileri cevreci tutumlarımızı satılacak yüz tane motor için değil de sokulan binlerce araba için yapalım.
*

    S. Ş.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #27 : Mayıs 18, 2017, 12:43:14 »
konu uzayacak herkes bildiğini yapsın...

O zaman herkes kendi ülkesinin standardında ürettiği  malı getirir, kanadalı CSA japon JIS getirsin ,Pakistanlı da PSI lı ürettiğini getirir, bizim bura copluk olur...

Her ülkenin kabul ettiği bir standart var.Motorda serbest olma ihtimali bence yok.Onu araştıracak vaktimde yok...

ben yine başa doneyım kımse kırkbinlik malı 16ya aksesuarlarını da ekleyerek vermez, bu motorun nesi varsa saklanıyrodur...
« Son Düzenleme: Mayıs 18, 2017, 12:50:13 Gönderen: Semih Sener »
*

    K. E.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #28 : Mayıs 18, 2017, 13:18:19 »
Bu CE belgesi olayını pek te önemseyen görmedim.Birçok tekne motorunu değiştiriyor,limana bildirim bile yapmıyor.Tak eski motorun üzerindeki etiketi,bloktaki numarayı da taşlama ile okunmuyacak hale getir,yürü gitsin.Şimdiye kadar herhangi bir kontrolde motora bakıldığını da görmedim.
*

    E. Ö.

Ynt: YANMAR MOTOR GÜCÜNÜ ARTTIRMA
« Yanıtla #29 : Mayıs 22, 2017, 10:54:04 »
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak, maalesef çağımızın en tehlikeli hastalığı.