0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Halil Ergür

  • * Gezgin Korsan
  • 470
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Elika,Marmaris Netsel
Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« : Mart 28, 2012, 14:19:37 »
Sevgili Korsanlar,

Ben ağırlıklı olarak Gökova'da seyir yapıyorum. Özellikle öğleden sonraları koylarda kıçtan kara bağlanırken rüzgar oluyor. Demir atıp tornistanla kıyıya yanaştıktan sonra, kıyıya kadar yüzüp halatı bağlayana kadar tekne rüzgar etkisiyle açılıyor veya yandaki teknelerin üzerine gidiyor. Bu da bende her seferinde stres yaratıyor. Bir denizci arkadaşımdan bu konuda şöyle bir çözüm önerisi geldi. Kıç tarafta 1.5-2 kg katlanır küçük bir çıpa taşıyor. Çıpa 30-40 m 8-10 mm halatla beraber. Tornistanla kıyıya iyice yaklaştığında demiri kıyıya doğru atıp, halatı koç boynuzuna bağlıyor. Bu, kıyıya gidip koltuk halatını bağlayana kadar bir zaman kazandırıyor.

Böyle bir uygulamayı deneyen oldu mu?

Sezon açılıyor. Tüm korsanlara keyifli bir sezon dilerim.

Halil Ergür


S/Y Elika - Netsel Marina Marmaris
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.785
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2012, 15:17:11 »
Halil bey demiri atıp, tornistanda yerinize geldikten sonra zinciri kasıp, makul bir devirde tornistanda gaz verip, dümeni de rüzgara göre ayarlayarak tekneyi sabit tutamıyor musunuz? Bizim tekne demire asılıp duruyor. Tabii ağır tekne bizimki belki ondandır.. Kıç demirini bende çok yabancıda gördüm ama kıyıya değil denize atıyorlar..Hafif bir alüminyum çapa ve halatla o da iş görüyor.
..
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.785
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #2 : Mart 28, 2012, 15:22:14 »
Burada anlatıyor Merem:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

kıç demiri için elle atıp çekmek için 8,5 kilo fortress veya muadili (guardian) alırdım... Demiş..
« Son Düzenleme: Mart 28, 2012, 15:23:55 Gönderen: Cüneyt Baygün »
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.466
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #3 : Mart 29, 2012, 13:32:51 »
Halil Korsan'ın başına gelenler, sanırım çoğumuzun yaşadığı zor anlardan birisi...

Rüzgarın tam pruvadan veya tam kıçtan geldiği durumlar nispeten kolay. Tekne tornistanda bırakılarak yük baştaki demirde olacak şekilde bir süre beklemek mümkün. Bu arada diğer kişi (teknede en az 2 kişi olduğunu varsayıyorum) hızlı hareket ederek koltuk halatını sahile bağlayabilir. Halatın bağlanacağı yeri mümkün olduğu kadar yakın tutmak avantajlı.

Eğer daha fazla sayıda kişi varsa, bir ekibi önceden bağlanacak yere göndermek ve kıç halatını önceden bağlamak denenebilir.
Guletler genelde böyle yapıyor.
Cüneyt Ağabey'in dediği gibi guletlerin ağır deplasmanları, kuvvetli motorları ve büyük pervaneleri ile yükteyken fazla hareket etmemeleri mümkün tabi ama bizimkiler gibi salma omurga olmayan kayıklarda, hele de rüzgar yandan geliyorsa uzun süre o şekilde kalınamayacağı aşikar.

Eğer az eleman varsa, sahile önceden gidip koltuğu bağlayıp, halatı suya döşeyip ucuna da bir ağırlık veya hafif bir çapa atmak süretiyle bunu bırakıp sonra tekneyle tekrar manevra edip halatı almak mümkün. Tek başına seyreden uzakyolcuların standart manevrası-eğer rüzgar yandan geliyorsa-genelde böyle.  Demir baştan atılması gereken yere de atılabilir...

Bir diğer yöntem de içeri girince sağda veya solda kayıklar varsa, kısa süreli olarak, rüzgaraltı kayığa yaslanmak da mümkün. Sahil halatını bağladıktan sonra, genova vinci ile boşunu almak suretiyle yaslanılan kayıktan uzaklaşılır.

Arkadan çapa atmak bizim uyguladığımız bir pratik değil. Ama yapılamaz mı, bal gibi yapılır. )))


« Son Düzenleme: Mart 29, 2012, 13:35:01 Gönderen: Mehmet Erem »
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Aziz Eryavuz

  • * Gezgin Korsan
  • 601
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • BAMBAM, BAKIRKÖY BALIKÇI BARINAĞI
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #4 : Mart 29, 2012, 19:28:07 »
Bence bu konuda en önemli konu kıç halatının hafif ve çok uzun olmasıdır. Yüzücü hafif halatı rahat ve çabuk taşır kıyıya. Bir de halat bitti sıkıntısı ile oyalanılmazsa yani tekne kaysa da halat boyu yeter de kıyıda bağlanırsa tekne halatı vinçle çekerek istediği noktaya getirilebilir.

Bunun için ben 100 mt 14 mm naylon yüzen halat aldım. teknenin kıçında makarada duruyor. Ve çok kolay oldu artık bağlanma. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Bambam- Bakırköy
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.785
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2012, 20:25:32 »
Ben onu bunu bilmem Meremcim, kaptan dediğin teknesini olduğu yerde tutar demirine asılarak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap..Ya palamarını alan çımacı benim gibi birisi ise ne olacak? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Di mi efenim..Anladın sen onu.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.466
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #6 : Mart 29, 2012, 20:36:08 »
Yok canım rica ederim, lütfen...
Zaten adamcağız yorgun argın çıkmış evinden gelmiş taa oralara bir de ona "na'aaaptın sen mi?" diyecektik. Her ne kadar deniz domuz geçmiş yorulmuş olsak da bize yakışmazdı... )))

Ama o civarın rüzgarlari malum, yandan basıyorsa ne kadar tornistanda tutacağım diye abanırsan aban, işe yaramıyor.

Aziz Kaptan'a hak veriyorum. Sahile götürülen halat ister yüzerek olsun ister dingi ile olsun, mutlaka yüzen halat olmalı. Dyneema ve Spectra grubu haricinde-ki bu 2 ürün sektörün en pahalıları, bu iş için kullanılmaz-sadece polipropilen ürünler uygun.

Bunlar da güneşten çok çabuk etkileniyor. Mkara çok yararlı, kullanılmıyor iken üzerini örtmek çok isabetli oluyor.
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 1.596
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ, Didim
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #7 : Mart 29, 2012, 20:56:48 »
Başta boyut marin olmak üzere birçok firmanın yaptığı makaralı yassı halatlar var. Hatta bunların yüzenleri de var. Bunları kullanan korsanlar var mıdır? Varsa deneyimlerini paylaşırlar mı?
Acaba pratik midir? Bunlarla kıçta kara olunca (özellikle yüzen tipi) gece güvenip yatılır mı? Yoksa daha sağlam bir halat bağlayana kadar geçici tekneyi tutmak için mi kullanılırlar?
Cevaplarınıza şimdiden teşekkürler...
S/Y TAJ, Didim marina J18
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 12.210
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #8 : Mart 29, 2012, 21:05:27 »
O yassı halatların çok rüzgar tuttuğu, ses yaptığı falan söyleniyor. Aslında Merem Korsanın web sayfasında bir makara sisteminin resmi vardı galiba. Öyle bir şey daha etkin bir çözüm olabilir. Merem Korsan anlatsa çok iyi olur.
S/Y Ekip Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.466
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #9 : Mart 29, 2012, 21:27:48 »
Bu söylenenleri iltifat olarak addediyorum, cidden gururum okşanıyor doğrusu, teşekkür ederim ama sanki ben bir demirleme üstadıymışım gibi bir yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermeyelim. Bunlar bizim pratik uygulamalarımız ve sanırım bu sularda birkaç kere demir atan, yanaşan herkes bu tecrübeye sahiptir, belki biz biraz daha fazla kafa patlatmış olabiliriz ama netice aynıdır yanii...

Perlon tabir edilen yassı halatlar az volüm kapladığı için tercih ediliyor. Ama rüzgarda ses yapması, uçlarına düğüm atılamaması ve nedense daha az güven vermesi sebebiyle çok yaygınlaşmadı. Sahilde bağlanılan yerde aşınmaya normal halatlar kadar dayanıklı değiller. Ama kullanımları çok pratik ona itiraz yok!

Yüzen halatların sarıldığı makaralar ise teknenin kıçında, omurga hattına dik monte edildiğinde anlamlı, yoksa yan sarılıyor falan çapariz çıkıyor.

 
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 12.210
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #10 : Mart 29, 2012, 21:55:13 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #11 : Mart 29, 2012, 22:22:01 »
Geçen yaz yassı halatlardan kullandım.Sesi önlemek için ortasına usturmaça bağlanabilir.Bu sene deneyeceğim.Mehmet korsanıma katılıyorum.Kesinlikle yüzen halat olması gerekli.Emniyet için ayrıca normal halatla ikinci bir koltuk alınmalıdır.Yassı haalatların ucuna taşlara sarmak için ayrıca daha sağlam bir halat bağlanmalıdır. Ben hep çift koltuk aldım ve rahat uyudum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Y/Y  MÜGE - Büyükdeniz Foça
*
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #12 : Mart 29, 2012, 22:48:22 »
Ben  boyut'un 3,5 cmlik Geniş halat(Qickline) ını kullanıyorum  .iskele ve sancakta 60'ar metrelik  iki  tane mevcut yıpranmaması için .En ucuna  5 metre uzunluğunda  14 mm halat bağlıyorum onun ucunada 12 lık paslanmaz karabina . böylece .eşim korsanice yada  bağlamaya giden misafirler izbarcoylada uğraşmıyorlar.Tekne tornistanda dururken  ilk önce rüzgar üstünün koltuğunu sonra rüzgar altının koltuğunu bağlıyorum  bu güne kadar  hiç sıkıntı yaşamadım. Bu uzunluktaki normal halatla deniz içinde uğraşmak bir hayli yoruyor insanı.
M/Y Köroğlu Samsun Yelken Kulübü - S/Y North's Swan Setur Finike
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 1.596
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ, Didim
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #13 : Mart 29, 2012, 23:08:53 »
Selahattin korsanım
Müsaadeniz olursa 3 küçük sorum var:

1-Boyutta şu anda yalnızca 30 mm lik halat var, sizinki özel yapım mıdır yoksa daha evvel böyle bir boy üretiyorlar mıydı?
2-Teknenizi bu halatlara güvenerek rahatça gece bıraktığınızı söylediniz. Acaba tekne boyunu sorabilir miyim?
3-Sizde ki yüzen tipi midir acaba?

Sormamın nedeni şudur: kopma mukavemeti olarak boyut marine yüzen 30mm için 2000 kg, batan 30mm içinse 3000 kg vermiş. Eğer sizinki 35 ise mukavemet daha da yüksek olacaktır.
Çok teşekkürler
S/Y TAJ, Didim marina J18
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.663
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Bir soru.. (Koylarda kıçtan kara bağlanma)
« Yanıtla #14 : Mart 30, 2012, 09:26:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir denizci arkadaşımdan bu konuda şöyle bir çözüm önerisi geldi. Kıç tarafta 1.5-2 kg katlanır küçük bir çıpa taşıyor. Çıpa 30-40 m 8-10 mm halatla beraber. Tornistanla kıyıya iyice yaklaştığında demiri kıyıya doğru atıp, halatı koç boynuzuna bağlıyor. Bu, kıyıya gidip koltuk halatını bağlayana kadar bir zaman kazandırıyor.

Böyle bir uygulamayı deneyen oldu mu?

Halil Ergür
Ne kadar uzağa fırlatıp fırlatamayacağına, rüzgarın hızına ve zeminin cinsine bağlı. Her zaman başarılı olmak mümkün değil. Bence bu sistem tek başınaysan ve rüzgar yoksa geçerli olur.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Halil bey demiri atıp, tornistanda yerinize geldikten sonra zinciri kasıp, makul bir devirde tornistanda gaz verip, dümeni de rüzgara göre ayarlayarak tekneyi sabit tutamıyor musunuz? Bizim tekne demire asılıp duruyor. Tabii ağır tekne bizimki belki ondandır.. Kıç demirini bende çok yabancıda gördüm ama kıyıya değil denize atıyorlar..Hafif bir alüminyum çapa ve halatla o da iş görüyor.
..
Bunu bir kaç kez denedim ama teknede başkası varken. Tek başınayken cesaret edemiyorum çünkü demir kaçırırsa tekne hızka karaya çıkar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben genellikle tekneyi alargada bırakıp uzun bir halatla karaya çıkıp daha sonra tekneyi yanaştırmayı deniyorum.